Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar allround lens voor Nikon D3200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op zoek naar allround lens voor Nikon D3200

Hallo allemaal,

Ik ben beginnend fotograaf (lees: halfjaar). Ik heb een Nikon D3200 + 18-55mm VR II.
    Ik begin te merken dat ik iets meer bereik wil hebben, omdat 55mm te beperkt is.
    De camera gebruik ik vooral voor reizen (stedentrips), huis, tuin en keuken fotografie van natuur, landschap en gebouwen.
    Later wil ik mijn camera ook gaan gebruiken voor Urbex fotografie (hiervoor zijn tips ook al welkom).

Nu is mijn vraag, welke lens is het best geschikt gezien mijn niveau en mijn wensen van fotografie:

Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
    of
    Nikon AF-S DX NIKKOR 18-200mm - f/3.5-5.6G ED VR II
    of
    Nikon AF-S 18-300mm - f/3.5-5.6 ED VR DX

Zoek ik in de goede richting of raden jullie me heel iets anders aan?
    Ik sta open voor jullie advies.

Alvast bedankt!

Groet,

Bas

Re: Op zoek naar allround lens voor Nikon D3200

ik denk dat je in de verkeerde richting zoekt,
    ik zou eerder kijken naar een UWA-lens genre 11-16mm tokina, 10-20 sigma, 8-16 sigma
    voor de soorten fotografie die jij opsomt
    zeker bij urbex, stden en gebouwen en landschappen wil je het vaak iets breder....
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
      ik denk dat je in de verkeerde richting zoekt,
      ik zou eerder kijken naar een UWA-lens genre 11-16mm tokina, 10-20 sigma, 8-16 sigma
      voor de soorten fotografie die jij opsomt
      zeker bij urbex, stden en gebouwen en landschappen wil je het vaak iets breder....
      En als je dan toch opteert voor meer bereik, zou ik sowieso de superzooms al uitschakelen en eerder naar een 70-300 gaan. Dan heb je in 2 lenzen het bereik van 18 tot 300 mm. Levert altijd betere resultaten dan een superzoom zoals je aanhaalt.
      Mvg,