Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-20 f/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tokina 11-20 f/2.8

Heeft er iemand hier op het forum al praktische ervaring met deze lens?
    Ik heb er al wat reviews op na gelezen op internet maar niks boven ervaring van collega fotografie liefhebbers zou ik zeggen.
    Ik zou graag , na de overstap van canon naar de nikon 7200, weer uitkijken naar een breedhoek, en kijk ook graag uit naar scherpe foto's. Maar blijkbaar zijn hun prijzen dat ook .
    Voor de beste scherpte lijkt volgens reviews, alles in de richting van Tokina te gaan (allez als we toch onder de 750€ willen blijven), alleen vraag ik me af of deze 11-20 de extra 100 € (optisch) waard is bovenop de prijs van de Tokina 11-16mm F/2.8 AT-X Pro DX II ?
    Ik hoor graag jullie meningen / ervaringen ?

Greetz
    Dirk
    Always happy to learn !

Re: Tokina 11-20 f/2.8

Blijkbaar niemand die deze dus al uitgetest heeft, spijtig. Heb dan ook maar 'safe' gespeeld en voor 100€ minder de Tokina 11-16 besteld. Hoop dat ie leuke pics aflevert
    Greetz
    Dirk
    Always happy to learn !

Comment

ik heb ook de 11-16 versie en zeer tevreden van
      ik had zelf nog niet gehoord van de 11-20 ^^

Comment

11-20 f/2.8 is de nieuwste aanwinst bij Tokina, denk van begin dit jaar, maar na hard overwegen, en in overtuiging dat ik met een breedhoek toch meer ga schieten tss de 11 en 16 mm, dan in te zoomen naar 20, vond ik het de 110€ meerprijs niet waard. Mede ook dat mijn filters niet meer gingen passen, want de nieuwe heeft een 82 mm filtermaat.
        Blij dat jij al tevreden bent over de tokina, hopelijk tegen eind volgende week kan ik ook gaan uittesten (was niet meer voorradig bij art&craft ).
        Greetz en bedankt voor uw reactie !
        Dirk
        Always happy to learn !

Comment

Working...
        X