Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste lens voor indoor sportfotografie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: beste lens voor indoor sportfotografie?

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
    de 100mm heb je ook in 1.2 denk ik en de 135mm is er ook in 2.0 ik ben zelf een nikon gebruiker dus prijzen ken ik helemaal niet. Een FF-camera presteert op vlak van ruis volgens mij nog altijd beter. juiste na bewerking kunnen ook nog heel wat ruis weg werken.
    Ik denk dat je u vergist Kawaracer , er is geen 100 1.2... wel een 85 1.2 wat een prachtlens is, maar de AF is gewoon te traag voor sport of dergelijke. Ik heb die daarom nooit willen kopen omdat de inzetbaarheid te klein is voor mij daarom dat ik de 135 2.0 had vroeger.
    Tja ieder lens heeft zijn eigen doel... Één lens dat voor alles geschikt is bestaat niet.
    Daarom is die 70-200 (eender welk merk) zo veelzijdig inzetbaar. De prijs die je hoervoor betaald is gewicht in verhouding met een Prime.

En je hebt gelijk FF is nog altijd het beste voor indoor.
    Als iemand veel indoor fotografeert en dat eigenlijk zijn hoofdtak van fotografie is.. dan is een 1DX (of één van de vorige 1D toestellen) echt wel de moeite voor de beste resultaten omdat je altijd tegen de limiet aanzit omdat je toch zoveel mogelijk sluitersnelheid wil toepassen en zo weinig mogelijk ruis.

In TS zijn geval is de 7D echt wel de barriere ...
    Ofwel is hij tevreden met wat hij nu heeft en bekijkt hij zijn foto's op kleinere formaten zoals b.v. de grootte van zijn foto die hij geplaatst heeft in post 6, ofwel koopt hij een prime zoals de 135 2.0 waarmee hij een stop wint tegenover de 70-200 maar waarmee hij dan minder flexibel is.
    Dat is nu eenmaal de keuze die hij zal moeten maken... veel alternatieven zijn er niet.
    Last edited by Funcky; 26 juni 2015, 08:45.
    Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Ik doe inderdaad hoofdzakelijk sportfotografie maar meestal is dat buiten (soms ook s'avonds) maar daar haal ik veel voordeel met de 7D vanwege de cropfactor van 1.6
      Misschien moet ik ooit toch ook eens een FF camera kopen maar de 1DX is duur ... wie weet komt er binnen het jaar een nieuw toestel op de markt ... zo niet is de 5D MK III een goed alternatief?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
        Ik doe inderdaad hoofdzakelijk sportfotografie maar meestal is dat buiten (soms ook s'avonds) maar daar haal ik veel voordeel met de 7D vanwege de cropfactor van 1.6
        Misschien moet ik ooit toch ook eens een FF camera kopen maar de 1DX is duur ... wie weet komt er binnen het jaar een nieuw toestel op de markt ... zo niet is de 5D MK III een goed alternatief?
        Tegenover je 7D ... absoluut.
        De eerste keer dat ik de jpeg files zag op de 5DIII op iso 25600 dacht ik dat deze op 6400 waren. (Jpeg)
        Stuur eens een PM naar Black Bandit... hij kan je precies het verschil zeggen tussen de 5DIII en de 1DX.
        Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Tegenover je 7D ... absoluut.
          De eerste keer dat ik de jpeg files zag op de 5DIII op iso 25600 dacht ik dat deze op 6400 waren. (Jpeg)
          Stuur eens een PM naar Black Bandit... hij kan je precies het verschil zeggen tussen de 5DIII en de 1DX.
          De 1DX doet het nog wat beter op hoge iso, zelfs extreem hoge iso ziet er nog heel behoorlijk uit, waarbij het bij de 5D MKIII net iets eerder opvalt aan de foto dat de iso zo hoog stond (maar die is eigenlijk ook al heel erg goed op hoge iso).

Als je maar 1 AF punt (eventueel gecombineerd met de omliggende AF punten gebruikt, dan is er tussen de 1DX en de 5D MKIII niet zo heel veel verschil te merken, als je de AF tracking gebruikt (alle AF-punten ingeschakeld, waarbij de camera het onderwerp blijft volgen doorheen de AF-punten), dan is de 1DX een stuk beter.
          Een ander voordeel bij sommige soorten actiefotografie is dat de 1DX veel meer foto's per seconde kan maken, dat kan wel eens helpen om dé foto te maken die je net mist met een camera die minder foto's per seconde kan maken.

Er zal nog wel een nieuwe 5D komen die een wat bescheidener aantal pixels heeft dan de "S" modellen, en die zal dan weer wat beter zijn op hoge iso (dat was bij Dpreview toch vermeld bij de aankondiging van de 5DS en de 5D S R).
          Maar wanneer die komt, dat hebben ze bij Canon nog niet laten weten (dat proberen ze zo lang mogelijk geheim te houden, anders verkopen ze geen 5D MKIII meer, iedereen wacht dan wel tot de nieuwe er is).
          Die zal dan ook weer de nieuwste AF-versie mee krijgen.
          En de 1DX is er nu ook al verschillende jaren, waarschijnlijk zijn ze ook al wel aan het werk om daarvan een nieuwe versie te maken, die alles dan weer een beetje beter doet dan het "oude" model...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            De 1DX doet het nog wat beter op hoge iso, zelfs extreem hoge iso ziet er nog heel behoorlijk uit, waarbij het bij de 5D MKIII net iets eerder opvalt aan de foto dat de iso zo hoog stond (maar die is eigenlijk ook al heel erg goed op hoge iso).

Als je maar 1 AF punt (eventueel gecombineerd met de omliggende AF punten gebruikt, dan is er tussen de 1DX en de 5D MKIII niet zo heel veel verschil te merken, als je de AF tracking gebruikt (alle AF-punten ingeschakeld, waarbij de camera het onderwerp blijft volgen doorheen de AF-punten), dan is de 1DX een stuk beter.
            Een ander voordeel bij sommige soorten actiefotografie is dat de 1DX veel meer foto's per seconde kan maken, dat kan wel eens helpen om dé foto te maken die je net mist met een camera die minder foto's per seconde kan maken.

Er zal nog wel een nieuwe 5D komen die een wat bescheidener aantal pixels heeft dan de "S" modellen, en die zal dan weer wat beter zijn op hoge iso (dat was bij Dpreview toch vermeld bij de aankondiging van de 5DS en de 5D S R).
            Maar wanneer die komt, dat hebben ze bij Canon nog niet laten weten (dat proberen ze zo lang mogelijk geheim te houden, anders verkopen ze geen 5D MKIII meer, iedereen wacht dan wel tot de nieuwe er is).
            Die zal dan ook weer de nieuwste AF-versie mee krijgen.
            En de 1DX is er nu ook al verschillende jaren, waarschijnlijk zijn ze ook al wel aan het werk om daarvan een nieuwe versie te maken, die alles dan weer een beetje beter doet dan het "oude" model...
            ok bedankt Bart, ik denk van nog enkele maanden af te wachten, de 'donkere' avondwedstrijden komen er toch pas na de zomer, evenals de indoorevenementen. Tegen dan is de 5D MKIII misschien goedkoper geworden.
            Ook ne grote merci aan alle andere mensen die hier hun mening hebben neergezet. Nieuwe tips zijn uiteraard altijd welkom!

Comment

Voila .. dat weet je dan ook weeral...

Comment

Working...
              X