Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop lens 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoop lens 40D

Hoi,
    Ik heb een canon 40d met lens 24-105mm 1:4 IS USM
    ik ben daar heel tevreden over maar ik zou graag een telelens bijkopen.
    Probleem is dat er zoveel keuze is dat ik niet goed weet welke te kopen.
    Mijn man is een goede kitesurfer en zou graag eens enkele foto's hebben in actie.
    Probleem met de lens die ik nu heb is dat ik niet genoeg kan inzoomen.
    Heeft hier iemand ervaring mee?
    groeten,

Re: aankoop lens 40D

De canon 55-250mm STM is de budgetvriendelijkste, maar goede keuze, ongeveer 250€. Iets duurder is de Tamron 70-300 USD VC, kost ongeveer 350€ en is ook zeker een goede aanwinst waar je veel plezier aan kan beleven.

Comment

+1

Canon lens weegt minder dan de helft van de Tamron ( 375 gr. versus 765 gr. ). Geen extra's, zonnekap apart bij te kopen. 2 j. garantie.

Tamron is full frame compatibel. Kompleet met zonnekap e.d. 2 jaar garantie maar mits tijdige registratie online krijg je 5 jaar garantie.

Qua beeldkwaliteit ontlopen ze elkaar zo goed als niet, beetje vignetting mogelijk bij de Canon, chromatische abberatie bij de Tamron.

Hoewel kite surfing wel in open lucht is en wellicht meestal helder weer, zou ik voor zo'n snelle actiesport toch eerder een goede 70-200 2.8 objectief aanraden maar ja, dan zijn we vertrokken ... de 40D zou ik ook inruilen voor een 70D. Niet enkel omwille van effektief beter materiaal maar ook betere bescherming, spatwaterdicht bv.
      Last edited by Empe; 15 juni 2015, 18:01.

Comment

Ik denk dat 300mm wel een minimum is voor kitesurfen. Die mannen gaan toch wel een eindje het water op, of niet?
        Qua budget en gewicht is een 70-300 wel het best haalbare. Die Tamron scoort in elk geval meer dan behoorlijk.

Wil je nog langer, dan gaat het gewicht al snel omhoog (+1.5kg) en zit je met prijzen vanaf 1200 euro of zo...
        Ook een mogelijkheid is een 1ste generatie 100-400 op de tweedehandsmarkt... in de buurt van de 800 euro denk ik.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro ?
          EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

Comment

Thanks voor de info iedereen.
            Ik heb ook eens gekeken naar en Tamron en deze zien er inderdaad ook ok uit.
            Ik denk dat 300 mm het min is want ze zijn inderdaad (Pieter) een eindje in het water.

Aan Empe is een 70D dan veel beter dan een 40D?
            Aan hoeveel denk je dan dat ik mijn 40D kan verkopen?

Heeft er iemand ervaring met een Tamron 150-600?
            Kan je daarmee gemakkelijk zonder statief werken? Ik heb gezien dat deze toch wel 1950gr weegt.
            bye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
              ... de 40D zou ik ook inruilen voor een 70D. Niet enkel omwille van effektief beter materiaal maar ook betere bescherming, spatwaterdicht bv.
              Nou moe !! LMAO !!

Comment

Ik heb een Tamron 150-600 (voor mijn Canon 60D).

Ik ben daar onlangs ook kitesurfers mee gaan fotograferen. En ik zat toch vrij veel in het bereik 400 - 600 te fotograferen.
                Is prijs kwaliteit een prima lens. Autofocus zou soms iets sneller mogen (zeker bij sport).

Kan je daarmee uit de hand fotograferen. Ja ik wel, maar je houdt die geen uren op ooghoogte.
                Een voorbeeldje :

De Tamron is in elk gevaar te zwaar om altijd als tele te gebruiken. Daarom is mijn 55-250 ook nog veel in gebruik.

Comment

Leuke foto ;-)
                  Heb ondertussen mij laten verleiden en een lens TAmron 150-600 gekocht en een nieuwe body Canon 70D
                  Dus nu is oefenen en uittesten de boodschap.
                  Bedankt voor de info.

Comment

Dat zal inderdaad oefenen/wennen worden. Veel plezier en fantastische foto's met je nieuwe aanwinsten :-)

Comment

De 150/600 gebruik ik meestal met monopod (is gemakkelijk om toestel te dragen) en is de combinatie vrij stabiel.

Comment

Working...
                      X