Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic m4/3 Telelens al dan niet met 2de body

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic m4/3 Telelens al dan niet met 2de body

Hallo

Ik heb een Panasonic Lumix G6 met een 14-42mm lens.

Bij mijn vroegere Nikon D70s had ik een extra lens gekocht, een 70-300mm.

Ik heb volgende scenarios voor ogen.
    - Een tweedehands-body (G4-5-6 ?) met een 100-300, OF een 45-200, of 45-175
    - Mijn 14-42 opbergen en een 14-140 aanschaffen.

Ik hou niet echt van het wisselen van lenzen. Dat was wat ik had ondervonden bij mijn Nikon, steeds wisselen tussen 18-70, of 70-300 lens.
    De keuze voor een tweedehands-body komt er door het budget, dat is niet onbeperkt.

Die 100-300, daar heb ik zo'n beetje mijn zinnen op gezet, echter, dan zit ik met een gat tss 42 en 100. Ik heb niet genoeg ervaring om te weten welke consequenties dat heeft.
    Wat fotografeer ik het meest?

In de huiskamer, een feestje in de tuin (beide dichtbij); in de dierentuin (constant wisselend tussen redelijk dichtbij, tot plots heel ver weg); citytrips.
    Voor het bovenstaande heb ik niet zo'n schrik (om met 2 body's te werken, en besef ik misschien niet wat het gat 42-100 tot gevolg heeft).
    Bij het volgende heb ik wel wat schrik: 1 van de dochters zit op Acro, in de zaal zit je meestal dicht bij de mat waar alles gebeurd. Ik heb gemerkt dat ik met de 14-42 iets te ver van het spektakel zit, maar ik heb schrik dat ik met de 100-300 te weinig overzicht ga hebben.

Wie kan me helpen bij mijn keuze?

Bedankt alvast !

Re: Panasonic m4/3 Telelens al dan niet met 2de body

Hallo,

Moeilijk te zeggen of je gemis zal ondervinden met het "gat" tussen 42 en 100mm. Wij hebben ook lange tijd met een 100-300 panasonic lens gewerkt. Omdat we ook niet graag van lens wisselen (wegens te traag in ons geval) hadden we een Panasonic LX100 als 2de toestel. Ik kan me geen situaties herinneren waar ik sakkerde op het gat. Nu zijn onze onderwerpen wel anders dan de jouwe. Wij fotograferen vooral dieren in de natuur, van vogels tot kevertjes. Er is ook nog een Olympus lens 75-300. dan is je gat wat kleiner. Die lens heeft echter geen beeldstabilisatie en is dus minder geschikt voor een Panasonic body. Je zou dan als 2de toestel een 2dehands Olympus E-M10 of E-M5 kunnen zoeken. Zeker van die laatste worden er nu regelmatig aangeboden omdat er een nieuwe versie van uit is.
    Nu fotograferen we voornamelijk met een Olympus 40-150pro lens. Met die lens is er geen gat, ze is van super kwaliteit, maar ook veel zwaarder en veel duurder. Door de aanschaf van die lens ga ik onze panasonic 100-300 2dehands te koop aanbieden. Indien je daarvoor zou interesse hebben mag je me steeds een persoonlijk bericht sturen.

willy
    Olympus OM-1 met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.
    Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

Comment

Re: Panasonic m4/3 Telelens al dan niet met 2de body

Oorspronkelijk geplaatst door ygeffens Bekijk bericht
      Hallo

Ik heb een Panasonic Lumix G6 met een 14-42mm lens.

Bij mijn vroegere Nikon D70s had ik een extra lens gekocht, een 70-300mm.

Ik heb volgende scenarios voor ogen.
      - Een tweedehands-body (G4-5-6 ?) met een 100-300, OF een 45-200, of 45-175
      - Mijn 14-42 opbergen en een 14-140 aanschaffen.
      ....
      Afgaand wat ik lees, zou voor de 14-140 gaan.

Doe er 100€ bij en je hebt er nog een G6 bij

Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

Normale prijs:
      Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

Comment

Working...
      X