Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Irritant geluid scherpstellende lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Irritant geluid scherpstellende lens

Hallo,

Ik ben student fotografie en studeer aan de kunsthumaniora.
    Voor het vak film moesten wij laatst een kortfilm maken.
    Ik filmde mijn filmpje met mijn Nikon D5100 spiegelreflex en met een AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR objectief.

Wanneer ik in mijn filmpje handmatig scherpstel is vaak het onderwerp in beweging niet scherp.
    Maar wanneer ik automatisch scherpstel hoor je in het filmpje het irritante geluid van de lens die scherpstelt.

Weet iemand hoe ik dit kan vermijden?

Groetjes Hanne

Re: Irritant geluid scherpstellende lens

Als je een losse microfoon gebruikt, dan zal het scherpstelgeluid veel minder hoorbaar zijn (afhankelijk van de afstand van de microfoon ten opzichte van de camera, een microfoon die in een bepaalde richting gevoeliger is zal ook minder storende geluiden oppikken dan een microfoon die rondom al het geluid oppikt).

Je kan ook manueel scherpstellen, of lenzen gebruiken met een stillere AF-motor.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

stillere lens kopen of beter leren handmatig scherpstellen,
      of extern geluid opnemen...
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

Comment

Hanne, als je perfectie wilt is een (min of meer) instap-body meestal niet de oplossing. Professioneel materiaal kost een veelvoud. Er zijn ook voor enkele duizenden euro's hulpmiddelen te koop waarmee je met een digitale reflexcamera en professionele lenzen aardig in de buurt komt.
        Kort gezegd: een Volkswagen Golf 1.4 is een prima auto, maar op een circuit kun je het niet vergelijken met een echte hot hatch of beter.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Working...
        X