Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera + lens voo op reis? Budget max. 2500 euro? Nikon D7100?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke camera + lens voo op reis? Budget max. 2500 euro? Nikon D7100?

Hallo,

Uit eigen ervaring kan ik enkel maar zeggen: houd nog iets budget over voor een (compacte?) reservecamera.
    Die heeft mij al een paar keer uit de nood geholpen - oa in Egypte ...

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Beste forumleden,

ik denk te weten wat ik ga aanschaffen, namelijk de: Nikon D7100 + Sigma 18-50 2.8.
      Daarnaast wil ik nog een zoomlens aanschaffen die ik overdag kan gebruiken. Prijstechnisch is het wellicht het goedkoopst als ik voor één van de kitlenzen kies, de 18-140 mm of 18-200 mm. Of misschien kan ik beter voor de Nikon AF Zoom-Nikkor 70-300mm f/4-5.6D ED gaan??

Hoogstwaarschijnlijk kan ik van een kennis de Lowe Alpine Vertex 200 camera tas overnemen, waardoor ik mijn nieuwe set veilig in Azie kan meenemen :-))

Dank voor alle info en snelle reacties!

Comment

In december gaan wij(mijn vrouw en ik),na lange tijd nog eens op reis naar het land van mijn vrouw.(Filippijnen).ik neem mee mijn a7 en de nog aan te kopen sony fe 24-240 mm.de a7 body moet toch wel al te krijgen zijn voor 1100 eu?De 24-240mm een kleine 1000 eu.Dan is er zelfs nog over voor de aankoop van de la-ea4,hiermeen kan u uw bestaande a mount lenzen ook nog blijven gebruiken.Sorry hoor het is maar een voorstel.Overigens indien u niet graag ff gebruikt,de a7 kan je ook instellen op apsc.

Comment

Voor 2500 euro kan je al wat privé les volgen, misschien in raw fotograferen en Lightroom eigen maken, zal volgens mij meer opbrengen dan een nieuwe camera

grts,

ludwig
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Als je voor de 18-50 of wat dan ook gaat, zie ik het nut niet van een 18-140/200. ik denk dan eerder aan een 55-200/300 als aanvullend bereik.
            Maar net zoals reeds is aangehaald, waarom geen nieuwe Sony?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hanszel Bekijk bericht
              ik denk te weten wat ik ga aanschaffen, namelijk de: Nikon D7100 + Sigma 18-50 2.8.
              Daarnaast wil ik nog een zoomlens aanschaffen die ik overdag kan gebruiken. Prijstechnisch is het wellicht het goedkoopst als ik voor één van de kitlenzen kies, de 18-140 mm of 18-200 mm. Of misschien kan ik beter voor de Nikon AF Zoom-Nikkor 70-300mm f/4-5.6D ED gaan??
              Ik zie niet direct het nut in van een 18-50 en dan een "lens om overdag te fotograferen" die hetzelfde bereik nog eens dekt. De afwijking in opening is te klein om daar een verschil te maken. De 70-300 zou een betere keuze zijn. Allemaal mijn persoonlijke visie natuurlijk.

En zoals jaja, voor zo'n trip een reservecamera meenemen lijkt me een goed idee. Tenzij je natuurlijk vaak in grote steden bent waar je snel een vervanger op de kop kan tikken.

Kan zijn dat ik iets over het hoofd zie (heb ook maar diagonaal door de thread gelezen).

Comment

Hanszel,
                Die 18-140mm 3.5-5.6 is echt wel een prima lens met goede stabilisatie en een mooi bereik.
                Ik snap het nut van een 18-50 dan ook niet dadelijk tenzij je per se f2.8 moet hebben.

Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Comment

Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben ben ik nieuw op dit forum. Ik merkt nu al wat er zo leuk is aan dit forum omdat voor elke vraag meerdere opties mogelijk zijn. Het is een beetje zoals voetbal, veel fans en even zoveel meningen ;-)

Enfin, de reden dat ik de Sigma 18-50 2.8 wilde aanschaffen is omdat ik de meeste foto's maak met dat zoombereik en ik daarvoor een kwalitatief goede lens wilde hebben. Ik had begrepen dat voor dit bereik de Sigma kwalitatief betere foto's maakt dan bijvoorbeeld de 18-140 mm. Ik ga mij de komende dagen inlezen in de 70-300.

Comment

Tamron Tamron 70-300mm F4.0-5.6 Di VC USD , rond de 345 euro, niets dan goede kritieken.

Comment

Volledig akkoord met Empe.
                      Ik heb deze lens ook en ze is qua prijs-kwaliteit een topper.

Jaja

Comment

Ik zou met dat budget denken aan een A7 met een 24-70. Samen tweedehands goed rond de 1500-1600 te vinden.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Working...
                        X