Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-270 met D7100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 18-270 met D7100

Ik meen begrepen te hebben dat superzoom niet het resultaat geeft wat ik wil. Dan eens overlopen van wat ik vooral foto's maak. Dat binnen en buiten op city trips. Autoshow, dieren, in slechte lichtomstandigheden. Dus lichtsterkte zal dan wel een belangrijk punt zijn. Op basis van jullie raad heb ik wat zitten zoeken en kom ik uit op 3 modellen.

Sigma 17-50 2.8 die nu een 375€ staat ip 759€
    Tamron 17-50 2.8 aan 419€.
    Nikon 17-55 2.8 die gemiddeld aan 1200€ te vinden is.
    Dit zijn wel heel grote prijsverschillen. Is het verschil in resultaat navenant?

Comment

Beste Speed,

onlangs ben ik ook lid geworden van dit forum. Ik heb onlangs dezelfde soort vragen gesteld, aangezien ik ook een D7100 wil aanschaffen.
      In onderstaande discussie wordt mij de Sigma 17-50 aangeraden omdat deze qua prijskwaliteit erg goed schijnt te zijn. Wil je een lens met een lange levensduur dan wordt de Nikon aangeraden.

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Ik ben mij nu nog aan het orienteren op een 70-300 lens. In eerste instantie werd mij een Tamron geadviseerd, maar vandaag zag ik dat er ook erg goede en betaalbare Nikon lenzen met 70-300 bereik op de markt zijn. Aangezien ik morgen mijn camera ga aanschaffen heb ik toch nog maar even om advies gevraagd.

Comment

Gisterenavond hing er een mooie regenboog, dus heb ik nog wat zitten testen. Zo goed mogelijk alle tips voor scherpe foto's gevolgd en onderstaande bedroevende resultaten geboekt. Ik heb telkens op de 2 bomen die voor de regenboog staan scherpgesteld.

Met de 18-270

f8 - 1/100 - iso200 - 18mm
        https://flic.kr/p/uMtyBA

f9 - 1/320 - iso 400 - 185mm
        https://flic.kr/p/uMCcHT

f6.3 - 1/320 - 185mm - iso 400
        https://flic.kr/p/v5nsFP

Met de 90mm - 2.8 macro

f8 - 1/25 - 90mm - iso 100
        https://flic.kr/p/u8f1nn

f3 - 1/80 - 90mm - iso 400
        https://flic.kr/p/uMvzyS

f 3.2 - 1/100 - 90mm - iso 800
        https://flic.kr/p/v4BjiW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speed Bekijk bericht
          Gisterenavond hing er een mooie regenboog, dus heb ik nog wat zitten testen. Zo goed mogelijk alle tips voor scherpe foto's gevolgd en onderstaande bedroevende resultaten geboekt. Ik heb telkens op de 2 bomen die voor de regenboog staan scherpgesteld.
          Ik weet niet welke resultaten jij verwacht met de lens, maar dat zijn in mijn ogen geen abnormaal "slechte" foto's met zulk objectief... Ten eerste is de afstand tot het onderwerp al ontzettend ver zag ik op je andere Flickr foto's ( Ruw geschat 300 meter of meer)... waardoor de lens automatisch op oneindig moet gaan scherpstellen ( sowieso minder scherptediepte en bijgevolg een vertekend beeld van de scherpte ).

Je spreekt over een superzoom van € 350... Daar kan je helaas geen wonderen van verwachten. Mijn conclusie. Niets mis met de lens of met je instellingen, je moet gewoon leren leven met de mindere kantjes van deze lens.

Groetjes
          Mvg,
          Gregory
          www.gvg-photo.com

Comment

Betekent dat ook dat ik de foto die op 18mm gemaakt is niet scherper kan krijgen omdat het onderwerp te ver weg ligt? (Ben nog leek he)
            Ligt dat dan ook aan de lens of doet dat zich met elke lens voor als ik deze foto op 18mm maak?

Comment

hanzel,

De Nikon 70-300mm wordt op de meeste vergelijkende sites minder goed bevonden dan de Tamron 70-300mm VC ...
              Maar, de keuze maak je uiteraard zelf ...

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door hanszel Bekijk bericht
              Beste Speed,

onlangs ben ik ook lid geworden van dit forum. Ik heb onlangs dezelfde soort vragen gesteld, aangezien ik ook een D7100 wil aanschaffen.
              In onderstaande discussie wordt mij de Sigma 17-50 aangeraden omdat deze qua prijskwaliteit erg goed schijnt te zijn. Wil je een lens met een lange levensduur dan wordt de Nikon aangeraden.

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Ik ben mij nu nog aan het orienteren op een 70-300 lens. In eerste instantie werd mij een Tamron geadviseerd, maar vandaag zag ik dat er ook erg goede en betaalbare Nikon lenzen met 70-300 bereik op de markt zijn. Aangezien ik morgen mijn camera ga aanschaffen heb ik toch nog maar even om advies gevraagd.
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speed Bekijk bericht
                Betekent dat ook dat ik de foto die op 18mm gemaakt is niet scherper kan krijgen omdat het onderwerp te ver weg ligt? (Ben nog leek he)
                Ligt dat dan ook aan de lens of doet dat zich met elke lens voor als ik deze foto op 18mm maak?
                Waarom scherpstellen op iets dat honderden meter veraf staat ? Waarom wil je op die 2 bomen in de verte scherpstellen, welke boom precies en is het de stam of het bladerdak, enz.

Waarom niet met 18 mm. op f 5.6, scherpstellen op een contrastrijk deel van het dichtsbijzijnde gebouw ? Van zo'n gebouw weet je dat het (meestal) vertikaal staat en dat het niet zal bewegen.

Scherpte zit maar op een flinterdun lijntje, al de rest lijkt maar scherp (genoeg).

Als je daarop verder gaat zal je begrijpen waarom een helikopter op 100 meter wel lukt.

Hoever staan die 2 bomen van je af ? Toch wel zo'n 300 meter schat ik. 270 mm brandpunt + f 9 + onderwerp op 300 meter ... dan is alles dat dichter dan zo'n 170 meter dan je af is nooit acceptabel scherp en alles achter het onderwerp ook niet, maar dat maakt toch niet uit want er is niets meer te zien ... tenzij de regenboog. Dat rood gebouw onder de regenboog is te dichtbij om dan iets van aanvaardbare scherpte op te leveren. correctie, je gebruikte 185 mm., dus ' scherpte ' vanaf +/- 110 meter en 140 m..

Met f/32 zou het in theorie lukken, maar in praktijk ook niet want dan komen andere problemen kijken.

Het ligt niet aan de lens.
                Last edited by Empe; 24 juni 2015, 07:33.

Comment

Met als sluitertijd mijn brandpuntafstand ongeveer x2 te doen is het probleem opgelost. Als ik met statief werk ben ik zelfs zeer tevreden over de prestaties. Maar dat is meestal niet mogelijk. Voor situaties met minder licht heb ik net de sigma 17-50 2.8 besteld.

Comment

Ik heb de Sigma sinds maandag. Vandaag, op de eerste dag van onze huwelijksreis valt mij ineens op dat de lens rammelt. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit normaal is , maar ik ga toch vragen of hier mensen met deze lens hetzelfde opmerken. De fotos lijken goed te lukken, maar dat is op het lcd-scherm. Ik heb geen zin om met allemaal slechte fotos thuis te komen.

Comment

Working...
                    X