Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele voor Lumix GX7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tele voor Lumix GX7

Hallo,
    In het najaar trek ik naar Afrika en wil ook enkele dieren fotograferen, welke lens zou je me aanraden ? ik heb een 14/140 en een 14/42 en denk dat te weinig zal zijn.
    Op voorhand bedankt voor je aandacht en antwoord.

Re: Tele voor Lumix GX7

Lumix 45-200 misschien?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De Olympus 75-300 staat nu bij Mediamarkt met 17% BTW vermindering. Rond 430 denk ik.
      Tot morgen geldig. (Open)
      Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Voordeel van de 45-200 OIS heeft en de oly niet, daar zit het in het toestel.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Panasonic 100-300
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Voordeel van de 45-200 OIS heeft en de oly niet, daar zit het in het toestel.
            Bij de GX7 ook.
            Last edited by Funcky; 31 mei 2015, 16:46.

Comment

absoluut de 100-300 van Pana, heb deze ook gehad en is echt voor zijn geld een heel scherpe lens, let wel je hebt dan een 200-600 mm lens !!
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Hallo,
                allemaal bedankt voor de aandacht en goede raad, ik twijfel tussen de olympus 75/300 en de pana 100/300, ben aan het vergelijken en moet passen op mijn GX7

Comment

Hallo Wij hebben de twee lenzen waar je aan twijfelt. Ze passen allebei op je toestel, maar de oly is een beetje kleiner en lichter en daardoor misschien wat meer in verhouding met de maat van je toestel. Daar tegenover staat dat we de pana net ietsjes scherper vinden. Op deze link http://www.camerastuffreview.com/nl/...rzicht#filters zie je een vergelijking van de twee lenzen. Zelf gebruik ik de pana lens net iets liever, maar als gewicht belangrijk is dan kan je kiezen voor de oly 75/300. Moest gewicht en prijs helemaal niet belangrijk zijn voor jou, maar je wil de beste kwaliteit dan kan je ook eens kijken naar de Olympus 40/150 f2.8. Die is merkelijk beter dan de twee andere en mijn lievelingslens, zeker met de 1.4 teleconverter. Ze lijkt misschien veel te groot voor je toestel, maar ik gebruik ze veel op een Olympus omd DE M10 (wel met extra handgrip)en die is niet veel groter dan jouw toestel denk ik.
                  Olympus OM-1 met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.
                  Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koenny Bekijk bericht
                    Hallo,
                    allemaal bedankt voor de aandacht en goede raad, ik twijfel tussen de olympus 75/300 en de pana 100/300, ben aan het vergelijken en moet passen op mijn GX7
                    Nog even bij zeggen dat je met de 100-300 van Panasonic gestabiliseerde video hebt indien je dat wenst of later ooit zou wensen.
                    Koop je de Olympus, dan heb je alleen stabilisatie voor foto... want de GX7 IBIS werk niet voor video dacht ik.

Ook als je de Panasonic koopt loop je later niet het risico zonder IS te vallen indien je een andere body zou kopen die geen IBIS heeft (tenzij je naar Olympus gaat)
                    Er is wel een gerucht over een GX8 met IBIS die ook de video zou ondersteunen... (nog niet zeker)

De Panasonic is 5.6 tegenover 6.7 voor de Olympus.. maar deze laatste begint vanaf 75mm (150 FF EQ) en de Panasonic vanaf 100mm (200 FF eq.)

Tenzij je alleen de compactste wil .. denk ik dat de Panasonic 100-300 de verstandigste keuze is.

Comment

Working...
                    X