Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-35 1.8 vs Canon 17-55 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 18-35 1.8 vs Canon 17-55 2.8

Hallo!

Ik ben opzoek naar vervanging voor mijn kitlens. Ik zoek naar een lens om voornamelijk portretfoto's of landschappen mee te fotograferen en ook om op feestjes/fuiven te gebruiken.
    De volgende 2 lenzen spreken mij het meeste aan. Zijn hier enkele mensen die ze hebben en kunnen aanbevelen.
    De lens zou op mijn 600D gaan, dus met een cropfactor.
    Ik vind de beste reviews over de sigma 18-35, maar ik weet niet of het genoeg zoom is voor portretfoto's. De canon 17-55 heeft wel meer zoom, maar een kleiner diafragma...
    Iemand die me kan helpen?
    Canon 600D / Sigma&Canon Lenses / Flickr

Re: Sigma 18-35 1.8 vs Canon 17-55 2.8

Ik zie net dat er een gelijkaardige discussie is...
    Ik zal daar eens tussen de reacties lezen!

Comment

De Sigma is scherper en heeft een veel grotere maximale diafragma-opening.
      De Canon heeft een groter zoombereik en een betrouwbaardere autofocus (De Sigma moet je in iedere geval testen, want er zijn wel eens exemplaren die scherpstelproblemen hebben, die kans is bij Canon veel kleiner).

Als het puur over beeldkwaliteit gaat, dan is de Sigma duidelijk de winnaar, maar je moet er wat geluk mee hebben dat ze ook werkelijk correct focust.
      De Sigma is compatibel met het Sigma lens dock zodat je die zelf kan "bijregelen", en het is op die manier ook mogelijk om de nieuwste firmware op de lens te zetten voor als er in de toekomst problemen zouden zijn met nieuwere camera's.
      Als je zelf de autofocus van de Sigma op punt wil stellen, dan moet je wel een heleboel parameters aanpassen (dat is niet op een paar minuten geregeld).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Bedankt voor uw reactie!
        Ik zal voornamelijk de autofocus gebruiken. Als ik het goed begrijp, heb ik met de Canon minder kans om een slecht scherpgestelde foto te hebben, tenzij ik de Sigma lens goed kan instellen?

Comment

Als je een perfecte Sigma 18-35 f1,8 hebt, dan is die veel beter dan de Canon 17-55.
          Normaalgezien zouden alle lenzen zo perfect mogelijk uit de fabriek moeten komen... (maar bij Sigma moet je daar wat geluk mee hebben)
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X