Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon upgrading

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon upgrading

na het sparen voor een 70-200 2.8 is II wil ik weer iets om naar uit te kijken, maar weet nog niet goed waarnaar....
    Momenteel heb ik Canon 60D en de 70D
    met lenzen: voornoemde 70-200 / 50mm 1.8 / 17-55 2.8 / 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM

ik fotografeer vooral (een beetje vanalles) concerten, straat, architectuur,...
    geen macro; ik weet niet waarom, maar dat interesseert me niet.

Nu dacht ik eerst aan een FF (6 of 5D?)
    Maar dan moet ik ook nog een deel van mijn lenzenarsenaaltje vernieuwen...
    Dus zou het beter zijn om eerst mijn 17-55 te vervangen.
    Nu is mijn vraag: door welke lens? Want ik wil toch wel graag een lichtsterke (vooral voor de concerten) en liefst met IS

merci ee
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Re: Canon upgrading

Ik heb een 16-35 f2.8. Zalig ding op mijn 5d!

Comment

De 17-55 is de ideale standaardzoom op APS-C. Als je die heel veel gebruikt, vervang die dan op full frame door een 24-70 f/2.8. De kostprijs... tja...
      Voor groothoek met uitstekende beeldkwaliteit en weinig vervorming: de 16-35 f/4.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        Voor groothoek met uitstekende beeldkwaliteit en weinig vervorming: de 16-35 f/4.
        Klopt, als je niet de 2.8 nodig hebt is die nieuwe F4 IS versie gewoon stukken beter ( zeer scherpe lens ook, bij de betere Canon breedhoeken ) , en ik heb de 16-35 F2.8II gehad kan dus best aardig vergelijken.
        Alle recente vernieuwde versies van Canon zoomlenzen ( oa 24-70 F2.8 , 70-200F2.8 ) zijn echt wel serieus een stapje hoger geklommen qua beeldkwaliteit merk ik...
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

merci.
          Ben nu aan 't twijfelen tussen de (24-70) 2.8 en 4 IS
          te gebruiken vooral voor concerten....
          ik probeer...

Comment

Op concerten, met weinig licht meestal, zal de 2.8 meer mogelijkheden geven.

Comment

ja, dat dacht ik ook. Maar die heeft geen IS en de F4 wel.
              maar 't zal wel de 2.8 worden.... logischerwijs
              Last edited by noenkelMi; 30 mei 2015, 23:05.
              ik probeer...

Comment

Ik heb een beetje gelijkaardige situatie. Ik denk dat we niet alleen zijn ook nie.
                Met het idee in het achterhoofd is het goed je lenzen al direct te voorzien op het toekomstig gebruik op een FF.
                MAAR.... zoals al gezegd zullen die lenzen zich ook heel anders gedragen.
                Vooral je 70-200 zal per direct een stuk korter worden.
                Maar ik denk ook dat je dan beter al voorziet met een 24-70 omdat die op FF ook korter zal worden en op crop kan dat niet direct een probleem zijn voor concert en straatwerk.
                Prijskaartje is direct fors maar gezien je een 70-200 kan sparen zal die 24-70 er ook nog wel af kunnen zeker?
                En dan voor kerst een 5D vragen aan het vrouwtje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  .
                  ...Prijskaartje is direct fors maar gezien je een 70-200 kan sparen zal die 24-70 er ook nog wel af kunnen zeker?
                  En dan voor kerst een 5D vragen aan het vrouwtje
                  heeft wel 2 jaar geduurd hoor - met mijn pensioentje....

Maar ik vraag me af of ik IS niet zal missen
                  Last edited by noenkelMi; 15 juni 2015, 12:17.
                  ik probeer...

Comment

Maar ik vraag me af of ik IS niet zal missen
                    Waarom je dat afvragen als je het eigenhandig kan testen ? Zet de IS van je 17-55 af en probeer het 14 dagen uit, genoeg tijd om je grip en stabiliteit te verbeteren (of niet natuurlijk).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                      Zet de IS van je 17-55 af en probeer het 14 dagen uit, genoeg tijd om je grip en stabiliteit te verbeteren (of niet natuurlijk).
                      Dat vind ik ook. Oefening baart kunst op dat vlak.
                      Niet iedereen verdient de titel 'human tripod' maar je kan er echt beter in worden als je je erop toelegt.
                      Wat je natuurlijk niet kan vermijden, is onscherpte door beweging van het onderwerp zelf. Het is fijn als je 17mm stabiel genoeg kan houden op 1/10s maar daar trekt een wandelende persoon zich niks van aan...
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Of je blijft nu gewoon rustig verder werken met je 17-55, en spaar totdat je een FF kan kopen met de 24-70. Soms word die ook in kit aangeboden, en heb je een kleine reductie.
                        Op crop is de combinatie van 17-55 en 70-200 ongeveer het beste dat je kan hebben.
                        En misschien dat de 24-70 2.8 dan ook nog een beetje in prijs is gedaald, deze heeft land een prijs gehad van rond de 2000 € en kan je nu aanschaffen voor tussen de 1700 en 1800 €.
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Working...
                        X