Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies gevraagd

Ik hoop dat deze vraag niet al te vaak word gesteld maar ik vind geen echt passend antwoord via de zoekfunctie.

Here we go.
    Ik heb een canon 5d mk2 en (onderandere) een canon 70-200 2.8 IS. Heerlijke combi! Als het niet snel gaat...
    Ik was dit weekend op een cross en liep tegen de beperkingen aan. Dit ligt aan de body en ik ben van plan een 7d mk2 of een 2ehands 1d mk4 te kopen. Nu.. Ik wil ook wel wat meer mm's.

Ik heb een 2x ext. En dit werkt redelijk, de kwaliteit is mijn inziens goed, enkel.. De snelheid als ik vogels wil fotograferen.

Nu denk ik aan de nieuwe 100-400mm maar ik win enkel aan snelheid (hoop ik!!)
    Is een sigma 150-600 (die nieuwe) een goed plan met die 7d of 1d in het achterhoofd of eerder wat meer geld uitgeven aan een 2e hands 500 f4.0?

Groetjes

Re: Advies gevraagd

sigma 150-600 (die nieuwe)
    over welke heb je het dan de C of de S uitvoering?

Comment

De S (sport)

Is daar zo een verschil in dan?

Comment

Ja, het glaswerk, AF, afmeting, gewicht

Comment

Tegen welke beperking liep je aan en ligt het wel aan de body? Of aan overdreven wensen......
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Voor een full frame zou ik geen 400mm aanraden, dat is te weinig voor de vogeltjes. Ik heb de Sigma S met een 6D en dat is toch het minimum voor mij. De snelheid van AF bij de Sigma S is op 600mm niet supersnel, zet je hem op 400mm dan is die wel heel snel. Beeldkwaliteit icm full frame is voor mij zeer goed. Een 500/F4 is natuurlijk weer beter en als je het kan kopen dan zou ik dat zeker doen.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Sowieso de S versie als ik daar voor ga.

Om hjanssen te beantwoorden. De 5d was gewoon te traag. Ik heb veel missers die ik met mijn 1d mk3 en 300mmf4.0 niet had.

Ik moet mijn centjes nog maar eens tellen dan!

Comment

Working...
              X