Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EF 100-400mm F4.5-5.6 LIS II usm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon EF 100-400mm F4.5-5.6 LIS II usm

Hallo,

Ik overweeg om deze aan te schaffen :

Canon EF 70-200mm F2.8 L IS II USM of de Canon EF 100-400mm F4.5-5.6 LIS II USM.

Welke raden jullie aan?

Voor wat wil ik die lenzen gebruiken?
    Voor in de hondenshow wereld foto's te nemen van stilstaande honden maar ook lopende honden (in hallen afstanden van 10m)
    Voor gewoon beelden te nemen in de natuur.....

Welk toestel en objectief ik momenteel in bezit heb? De Canon 60D en de Canon 5D Mark III. Met o.a een lens van Canon EF 24-70mm F2.8 L IS II USM.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
    Anne-lise

Re: canon EF 100-400mm F4.5-5.6 LIS II usm

Ik heb hier de eerste versie waar ik heel tevreden van ben ook op 400mm. Hoe de versie II het doet weet ik niet maar als ik de prijs vergelijk met versie I hoop ik dat deze nog veel beter presteert
    Als je het geld ervoor over hebt ga je voor versie II .

Maar als het voor in hallen te fotograferen is waarom niet voor de lichtsterkere 70-200 2.8 gaan?

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Ik heb hier de eerste versie waar ik heel tevreden van ben ook op 400mm. Hoe de versie II het doet weet ik niet maar als ik de prijs vergelijk met versie I hoop ik dat deze nog veel beter presteert
      Als je het geld ervoor over hebt ga je voor versie II .

Maar als het voor in hallen te fotograferen is waarom niet voor de lichtsterkere 70-200 2.8 gaan?

mir
      omdat ik vrees dat ik geen genoeg zoombereik zal hebben. Mss wel voor in de hallen, maar niet voor andere situaties.
      Anne-lise

Comment

De 70-200 f2,8 L IS II voor binnen, en de 100-400 voor buiten als er voldoende licht is...
        De 70-200 kan je ook in de natuur gebruiken, als je de 100-400 binnen wil gebruiken, dan moet er al heel veel licht zijn, of je moet de iso héél hoog zetten.
        Maar als je in de natuur fotografeert, dan is een 70-200 meestal wel erg kort, dan is een 100-400 een betere keuze.

Elke lens heeft dus voor een nadelen, een "universele lens" die voor alle doeleinden ideaal is bestaat niet, elke lens heeft een specifiek "toepassingsgebied".

De 70-200 is nog goed te combineren met een 1,4x teleconverter, met een 2x teleconverter mag je ongeveer dezelfde beeldkwaliteit verwachten als van de oude 100-400 (minder dan de nieuwe versie dus, maar toch nog altijd aanvaardbaar).
        Hou er dan wel rekening mee dat de maximale diafragma-opening kleiner wordt met teleconverters, en dat de AF trager wordt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Als ik kies voor canon ef 100-400mm 4,5-5,6 L IS II USM op welke body plaats ik die dan het best.
          op mijn 60D, op mijn 5DmarkIII of vervang ik mijn 60D door een 7D markII ?
          Anne-lise

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ofinckashills Bekijk bericht
            Als ik kies voor canon ef 100-400mm 4,5-5,6 L IS II USM op welke body plaats ik die dan het best.
            op mijn 60D, op mijn 5DmarkIII of vervang ik mijn 60D door een 7D markII ?
            Dat hang ook weer af in welke situatie je verkeerd op dat moment.
            Ben je bezig met honden indoor, dan ben je beter af met de 70-200 II en de 5DIII.
            Zeker als de afstanden rond 10 meter bedragen moet dit volstaan.
            Voor natuur kan je u 60D gebruiken. Je hebt dan iets meer bereik door de crop factor. Alhoewel je met de 5DIII je ook achteraf kunt croppen.
            Zoals al gezegd is... Er is geen lens die geschikt is voor elke situatie.
            Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ofinckashills Bekijk bericht
              Hallo,

Ik overweeg om deze aan te schaffen :

Canon EF 70-200mm F2.8 L IS II USM of de Canon EF 100-400mm F4.5-5.6 LIS II USM.

Welke raden jullie aan?

Voor wat wil ik die lenzen gebruiken?
              Voor in de hondenshow wereld foto's te nemen van stilstaande honden maar ook lopende honden (in hallen afstanden van 10m)
              Voor gewoon beelden te nemen in de natuur.....

Welk toestel en objectief ik momenteel in bezit heb? De Canon 60D en de Canon 5D Mark III. Met o.a een lens van Canon EF 24-70mm F2.8 L IS II USM.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
              Ik heb beide , maar voor natuur gebruik ik de 100/400 of de 150/600 , de 70/200 is ideaal voor binnen.

Comment

Working...
              X