Ik beschik reeds over een Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM maar zou eventueel beginnen sparen voor een 2de telelens op mijn Canon EOS 7D om nog meer te kunnen inzoomen.
Een aantal opties die ik op het internet heb gevonden:
Canon EF 28-300mm f3.5-5.6 L IS USM
Canon EF 70-300mm f4.0-5.6 L IS USM
Canon EF 100-400mm f4.5-5.6 L IS II USM
Gezien het beperkt maximaal diafragma t.o.v. mijn huidig objectief zou ik die nieuwe lens eerder niet gebruiken in de wintermaanden en zeker niet voor avond- of indoorwedstrijden.
De 100-400mm heb ik er bij geplaatst maar lijkt mij op het eerste zicht geen goed idee door de grote minimale brandpuntsafstand (ik sta of zit meestal langs de zijlijn, dus niet op de tribune).
Ik twijfel dus eerder tussen de bovenste 2 en vraag mij af welke lens best bruikbaar is voor snelle actie en optimale beeldkwaliteit.
Iemand enige ervaring met één van deze lenzen? Tips zijn altijd welkom
Een aantal opties die ik op het internet heb gevonden:
Canon EF 28-300mm f3.5-5.6 L IS USM
Canon EF 70-300mm f4.0-5.6 L IS USM
Canon EF 100-400mm f4.5-5.6 L IS II USM
Gezien het beperkt maximaal diafragma t.o.v. mijn huidig objectief zou ik die nieuwe lens eerder niet gebruiken in de wintermaanden en zeker niet voor avond- of indoorwedstrijden.
De 100-400mm heb ik er bij geplaatst maar lijkt mij op het eerste zicht geen goed idee door de grote minimale brandpuntsafstand (ik sta of zit meestal langs de zijlijn, dus niet op de tribune).
Ik twijfel dus eerder tussen de bovenste 2 en vraag mij af welke lens best bruikbaar is voor snelle actie en optimale beeldkwaliteit.
Iemand enige ervaring met één van deze lenzen? Tips zijn altijd welkom

Comment