Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 24-105 art op canon 60D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma 24-105 art op canon 60D?

Halo allemaal, ik ben van plan om een nieuwe lens te kopen: de sigma 24-105 art. Ik heb de canon 60D. Ik heb gelezen dat lenzen voor full-frame camera's slecht presteren op APS camera's! Heeft iemand hier ervaring mee?

Re: sigma 24-105 art op canon 60D?

gelezen dat lenzen voor full-frame camera's slecht presteren op APS
    Waar heb je dat fabeltje nu weer gelezen?

Het enige wat voor Canon gebruikers een pre is, is ook te investeren in het usb dock, opdat je dan zelf de laatste firmware kan laden en je objectief kan finetunen.

Comment

ze presteren zéker niet slecht op apsc camera's!
      ze gebruiken de buitenste randen van zo'n lens niet eens wat wil zeggen dat ze het beste van de lens gebruiken.
      het bereik van FF-lenzen is eerder een struikelblok, dat is voor FF ontworpen hé.
      de sigma 24-105 art zou een zeer goede lens zijn maar duur voor bv geen merkeigen lens te zijn...
      zou je genoeg in de breedte hebben?
      voor welk gebruik (soort fotografie) moet ze dienen?
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

Comment

Met dit objectief ga je naar mijn mening teveel groothoek opgeven op een 60D, tenzij je al een groothoek objectief in gebruik hebt. Kies dan eerder bv iets in de zin van canon 15-85, sigma 17-70...Qua bereik zit je dan ongeveer waar een 24-105 je brengt of een full frame camera.
        Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
        Canon G7X Mark II

Comment

@Razzmatazz, kap nu eens om alles naar full frame te trekken!! 24-105mm blijft 24-105mm!

De 24-105 is een prima bereik voor op een 60D, je hebt dan altijd nog de mogelijkheid om het aan de voorkant aan te vullen met een 12-24mm.

Comment

De sigma is wel veel scherper dan de canon versie ervan, en ik heb op verschillende youtube filmpjes gezien dat fullframe lenzen hun kwaliteit sterk vermindert op een APS. En ik wil ze kopen als allround lens, mijn 18-135 lens is gevallen en ze neemt geen scherpe fotos meer. Ik was ook aan het denken voor de 35 mm sigma art, want vaste objectieven hebben mooiere kwaliteit maar ja, dat je niet kunt zoomen is een beperking, zeker als je gewend bent om met een zoomlens te werken, en ik persoonlijk maak het meest fotos van mensen, dus niet zozeer landschap of natuur, en het is dan uiteraard belangrijk dat als ik in een kamer zit, ik genoeg kan uitzoomen voor personen te fotograferen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
              De 24-105 is een prima bereik voor op een 60D, je hebt dan altijd nog de mogelijkheid om het aan de voorkant aan te vullen met een 12-24mm.
              Dat klopt precies je kan een UWA combineren met een 24-xxx mzzr echt handig is het niet, want de break ligt midden je werkgebied.
              Ik heb een 28-70 en 10-20 gehad op een cropcamera en toen moets regelmatig wisselen en toen de 28-70 vervangen door een 17-55 en werd de 10-20 alleen gebruikt voor de extreme gevallen.

Ik ben ooit digitaal begonnen met een D70 met daarop mijn oude 24-120 en ik heb nog nooit zo vaak tegen de 24 g3klikt en op mijn F90 gebeurde dat vrijwel nooit.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

er is ook een 18-35 versie van de sigma art?

Comment

De Sigma 18-35mm f/1.8 Art - specifiek voor de crop bodies -, ook mooi objectief. Velen zullen roepen dat deze wat aan de korte kant is en liever kiezen voor een 17-55 / 17-70.

Comment

Hoi,

ik heb wat jaartjes terug een Canon 24-105 F4 op een 40D gehad.
                    Perfect bereik voor een rondwandellens en de kwaliteit is helemaal niet zo slecht .
                    En inderdaad, je mist een belangrijk deel groothoek, ik had daarnaast ook de 17-55 f2.8 lens.
                    De Sigma 24-105 mag dan goede beelden leveren, de ART lenzen van Sigma hebben alleen een waterkeerring bij de camera aansluiting.
                    De rest van de lens is niet spatwaterdicht, dat maakt hem voor mij geen goede kandidaat voor een goede rondwandellens.
                    Één foute druppel op de verkeerde plek en het kan gebeurd zijn met uw investering. Dan heb je geen goede beelden meer...

Adrie

Comment

@Razzmatazz, kap nu eens om alles naar full frame te trekken!! 24-105mm blijft 24-105mm!
                      How how rustig. Roepen is niet nodig. Laat ons dan zeggen dat de beelduitsnede en scherptediepte verschilt tussen crop- en fullframe camera's op eenzelfde brandpuntsafstand en diafragma.
                      Da's waar ik naar toe wou, en da's ook wat jij begreep en 't meerendeel van de lezers hier, maar misschien formuleerde ik het niet zoals jij het zou doen. *ik beloof dat ik het nooit meer zal doen*
                      Last edited by Razzmatazz; 19 mei 2015, 08:14.
                      Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
                      Canon G7X Mark II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                        ze gebruiken de buitenste randen van zo'n lens niet eens wat wil zeggen dat ze het beste van de lens gebruiken.
                        Leg dat eens uit.

Natuurlijk wordt heel het oppervlak van de lens gebruikt.

Niet verwarren met slechts een deel van de hele beeldcirkel gebruiken.

Comment

amaai weer ene die... ik heb ne 4 cilinder, en draai daar 1 bougie uit, dan heb ik nog altijd ne 4 cilynder ....
                          ne 24-105 blijft ne 24-105 op ne full.
                          maar zet ik dieje op mijne crop dan heb ik het beeld van ne 28.4 - 168. dus een heel verschilleke : maar het is idd. ne 24 -105

Comment

Leg dat eens uit.
                            hier staat het mooi uitgelegd:
                            http://users.telenet.be/beertjesfoto...nzen-50mm.html
                            portfolio en workshops:
                            https://www.bennybulke.com/

Comment

Mooi Bulke41,

da's veel beter dan nodeloos, onzinnig en ongefundeerd geschreeuw.
                              Met deze link kan iedereen op eenvoudige wijze zien hoe het nu werkt.

Adrie

Comment

Working...
                              X