Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70-200mm F2.8 SP Di-LD Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 70-200mm F2.8 SP Di-LD Canon

hallo daar

zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze lens?
    in de reviews die ik tot nu toe heb gelezen valt er weinig slecht over deze lens te vertellen, behalve dan het feit dat hij vrij veel "lawaai" zou maken.
    is dat werkelijk zo erg of is het nog goed te doen?

ter info, ik ben een amateurfotograaf met een klein budget.
    ik zoek dan ook een goede maar veelzijdige lens, feestjes, optredens, natuur, ... allemaal wel dingen die ik probeer te schieten.
    ervaringen en suggesties zijn allemaal welkom.

christophe

Re: Tamron 70-200mm F2.8 SP Di-LD Canon

Voor zover ik er informatie over kan vinden is de autofocus niet zo heel accuraat (die zit er geregeld naast), de AF is ook niet snel genoeg voor actiefotografie, en met het diafragma helemaal open zou die vooral van 135mm-200mm niet zo scherp zijn.
    Op f4 is die wel scherp genoeg, maar als je optredens wil fotograferen, dan zal je toch wel f2,8 nodig hebben.
    Er zit ook geen beeldstabilisatie in, die is echt wel handig voor de wat langere telelenzen.
    Het grote voordeel is wel dat die niet erg duur is, als je prijs/kwaliteit gaat bekijken, dan scoort die zeker niet slecht, maar er zijn wel betere (maar ook duurdere) lenzen te koop (de nieuwere Tamron met beeldstabilisatie schijnt ook erg goed te zijn, maar die si helaas ook een flink stuk duurder geworden).
    De Sigma is ook niet zo duur, maar die heeft ook weer het nadeel dat die op f2,8 een stuk minder scherp is dan de Canon 70-200 f2,8 L IS II en de Tamron met VC (VC = beeldstabilisatie).

Voor natuurfotografie is 200mm niet altijd voldoende, het hangt er vanaf welk soort natuurfoto's je wil maken.
    Voor de kleinere vogeltjes worden gewoonlijk veel langere telelenzen gebruikt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment