Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stofdeeltjes in Nikon 70-200 VRII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stofdeeltjes in Nikon 70-200 VRII

Overweeg om mijn nikon 70-200 VRII te verkopen wegens te weinig gebruik.
    Nu zitten er enkele stofdeeltjes binnenin de lens op het glas. Op zich doet dit niets aan de beeldkwaliteit. Vraag me nu af hoeveel ik er in rekening moet brengen bij verkoop van deze lens.
    Graag jullie advies
    K.
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

Re: Stofdeeltjes in Nikon 70-200 VRII

Net zoveel als zonder stofjes.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je zeker bent dat het stofdeeltjes zijn zou ik daar als koper niet zo zwaar aan tillen, schimmelplekjes zou wat anders zijn.

Mvg Yves.
      What you see is what you get

Comment

Schimmel heb ik in deze streken weinig van gehoord, wel in zeer vochtige en warme streken. En hij spreekt alleen over stof en bij de introductie van de lens was er op Amerikaanse fora veel discussies over deeltjes in de lens, het bleek wat anders te zijn. Verder ken ik eigenlijk geen enkele lens met onderling bewegende lenzen, zonder stof.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt voor de reacties, dat scheelt me enkele honderden euro die ik eraf wilde doen. Het is zeker geen schimmel en de deeltjes liggen eigenlijk tussen eerste en tweede glas dus niet in het zoom gedeelte. Een tweedehands prijs rond 1400 à 1500 euro lijkt me realistisch?
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

Comment

Zeker wel gezien het een gewilde topper is. Zet em voor 1500 want afbieden doen ze toch dus geef wat marge voor jezelf.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              hij spreekt alleen over stof en bij de introductie van de lens was er op Amerikaanse fora veel discussies over deeltjes in de lens, het bleek wat anders te zijn. Verder ken ik eigenlijk geen enkele lens met onderling bewegende lenzen, zonder stof.
              Op die (stof)deeltjes staat in dit geval normaliter allemaal MADE IN JAPAN en het is uiteraard totaal niet relevant daar alleen maar lichtverlies in de orde van grootte van honderdsten van een stop

Comment

Working...
              X