Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschap fotografie MTF vs FF A7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

    Oorspronkelijk geplaatst door caprinz Bekijk bericht
    Ahja , misschien heb ik iets verkeerd begrepen.Ik dacht dat dit typisch is voor fotografie van landschap.
    Ja, misschien als het windstil is...

    Comment


    • #17
      Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

      Oorspronkelijk geplaatst door caprinz Bekijk bericht
      Ahja , misschien heb ik iets verkeerd begrepen.Ik dacht dat dit typisch is voor fotografie van landschap.
      Met die 40 Mp optie moet je opletten.
      Echt statische onderwerpen zoals gebouwen, objecten enz.. geen probleem.
      Bij landschap mag er niet teveel wind zijn, grassprieten, bladeren, water, wolken zijn dan constant in beweging.
      Natuurlijk zie je dit alleen maar op grote afdrukformaten of 100% view.

      De 40 MP feature is er op de OMD-EM5 II als extraatje.. ni meer of minder.
      Het is de Pers zelf dat hier zo'n heisa rond maakt (en achteraf komt klagen van de nadelen die we allemaal wel kennen)

      De OMD EM5II is meer dan alleen maar die 40mp feature...
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #18
        Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Deze vergelijk laat je natuurlijk wel weer twijfelen...



        Zou dit zo'n verschil zijn (dacht dat Canon 17-40 toch zeker geen slechte lens was?-

        Ik heb ruime tijd de 17-40 gebruikt op mijn 5DII.
        De 17-40 is een goede lens met rubbertje op de vatting (wheater-sealed)
        Centrumscherpte op 17mm is zeer goed op een 5DII op F4 maar in de uiterste hoeken slecht. MAW superslecht.
        Op F8 werken is hier de boodschap of beter F11. (Ten koste van de centrum scherpte) (17mm)

        Vanaf 28 mm kan je op alle diafragma's goed werken met gelijkmatige scherpte.

        Je zal zeker en vast betere resultaten halen met de 12-40 in hetzelfde bereik en waarschijnlijk ook veel betere resultaten met de 7-14 Olympus.

        Maar die lenzen kosten ook het dubbele van de Canon 17-40.
        De Canon 16-35 2.8 is dezelfde prijsklasse als de Olmpus lenzen... Helaas zijn de uiterste hoeken hier ook onscherp als je de 2.8 nodig hebt.
        De nieuwere 16-35 F4 is de betere Canon groothoek met een relatief faire prijs.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Ja, misschien als het windstil is...
          je zeg dat je geen statief gebruik voor fotografie van landschap?
          Ok,Ik moet accepteren....
          Greets Carsten
          It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
          (Duke Ellington)

          Comment


          • #20
            Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

            Oorspronkelijk geplaatst door caprinz Bekijk bericht
            je zeg dat je geen statief gebruik voor fotografie van landschap?
            Ok,Ik moet accepteren....
            @caprinz

            Voor de EM5 II geldt uiteraard dat je een statief gebruikt voor de Hi-Res modus.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #21
              Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

              De Sony FE 24 240 mm zou zeer goed zijn voor een 10-voudige zoomlens.Ik moet deze lens hebben,maar ze is nogal duur(999 eu).Een beetje sparen.Voor ik in december naar het land van mijn vrouw ga,moet ik ze hebben.

              Comment


              • #22
                Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Deze vergelijk laat je natuurlijk wel weer twijfelen...



                Zou dit zo'n verschil zijn (dacht dat Canon 17-40 toch zeker geen slechte lens was?-
                Als ik goed zie is de vergelijking gemaakt op twee achtereenvolgende dagen dan ga je ook verschillende lichtomstandigheden hebben en is er geen echt vergelijk niet meer. Ook stof in de atmosfeer kan veel van de verschillen verklaren
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #23
                  Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

                  Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                  De Sony FE 24 240 mm zou zeer goed zijn voor een 10-voudige zoomlens.Ik moet deze lens hebben,maar ze is nogal duur(999 eu).Een beetje sparen.Voor ik in december naar het land van mijn vrouw ga,moet ik ze hebben.
                  Als walk-around lens is dat bereik idd. wel zalig.
                  Er zijn nog niet veel testen van. Ik vraag me af of deze voor de A7R goed genoeg zal zijn.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    @caprinz

                    Voor de EM5 II geldt uiteraard dat je een statief gebruikt voor de Hi-Res modus.
                    Ja dat is rechts maar ook voor vele andere motiven.Denk na over het gebruik van polarisatiefilters of grijsverloopfilters,panorama.
                    Bij zon ,ISO 100, f11 is het sluitertijd 1/250s.Dus zijn geen scherpe grassprieten, bladeren, water in vel wind te maken.
                    Als er is een keuze voor µFT tussen E-M1 of E-M5 II ?
                    Sorry voor mijn slechte talkennissen,maar ik ben nog in de beginning van vlaamse lettertype.
                    Greets Carsten
                    It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
                    (Duke Ellington)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

                      Op youtube staat er een test door Frank Doorhof,hij is toch wel lovend over de lens.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

                        Heb de links gevonden... ziet het er redelijk goed uit...

                        deel 1 : http://www.frankdoorhof.com/site/201...40-review-pti/
                        deel 2 : http://www.frankdoorhof.com/site/201...-review-pt-ii/
                        deel 3 : http://www.frankdoorhof.com/site/201...review-pt-iii/
                        deel 4 : http://www.frankdoorhof.com/site/201...t-24-240-lens/
                        Last edited by Dpix; 18 mei 2015, 17:31.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

                          Wat dacht je van de nieuwe 7-14 ?
                          Schitterend niet ? Dat haal je niet met een Canon 16-35 2.8 en nog minder met de 17-40
                          Full Frame beter ? Toch niet in vergelijking met Canon (lenzen)

                          In de crops is er nauwelijks verschil te zien tussen 2.8 en f8... en dan is dit in de uiterste hoeken!
                          Bij de 17-40 die ik gehad heb is er van scherpte in de hoeken zelfs geen sprake...
                          Olympus, Micro Four Thirds, camera review, OM-D, photography, Malaysia photographer, photography tips, shutter therapy, street photography
                          Last edited by Funcky; 19 mei 2015, 23:07.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Wat dacht je van de nieuwe 7-14 ?
                            Schitterend niet ? Dat haal je niet met een Canon 16-35 2.8 en nog minder met de 17-40
                            Full Frame beter ? Toch niet in vergelijking met Canon (lenzen)

                            In de crops is er nauwelijks verschil te zien tussen 2.8 en f8... en dan is dit in de uiterste hoeken!
                            Bij de 17-40 die ik gehad heb is er van scherpte in de hoeken zelfs geen sprake...
                            http://robinwong.blogspot.it/2015/05...-pro-lens.html
                            miljaar... gaat me nu weer laten twijfelen

                            Comment


                            • #29
                              Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

                              Da Snap ik wel dat je twijfelt.. de A7 serie is een knap toestel.
                              Nu zeker met de nieuwe lenzen zoals de Zeiss Loxia's 35 en 50 F2 manueel voor diegene die het compact willen houden, maar ook de Sony 35 2.8, de nieuwe 28 f2 met mooie prijs en dan nog de fantastische Zeiss 35 1.4.
                              Ik zie daar allemaal mooie samples van
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: Landschap fotografie MTF vs FF A7

                                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                                Da Snap ik wel dat je twijfelt.. de A7 serie is een knap toestel.
                                Nu zeker met de nieuwe lenzen zoals de Zeiss Loxia's 35 en 50 F2 manueel voor diegene die het compact willen houden, maar ook de Sony 35 2.8, de nieuwe 28 f2 met mooie prijs en dan nog de fantastische Zeiss 35 1.4.
                                Ik zie daar allemaal mooie samples van
                                Ik zie ook vooral uit naar die nieuwe Zeiss Batis 85mm f/1.8 en Zeiss Batis 25mm f/2.0 lenzen...De eerste Zeiss lenzen met autofocus en de samples zien er heel goed uit.
                                Ook de nieuwe macro 90mm zou superscherp zijn..

                                Enkel de prijzen zijn niet scherp maarja de Olympus PRO lenzen zijn ook niet goedkoop...



                                Comment

                                Working...
                                X