Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Communie

Iemand vroeg me foto's te maken op een communiefeest.
    het is voornamelijk buiten onder tenten.
    Bij het binnenkomen van de gasten had ze graag foto's gemaakt, maar hoe doe ik dit het best?
    ik heb een nikon 50mm 1.4 en een tamron 16-300 3.5-6.3.
    welke lens en op welke settings gebruik ik die het best voor de personen te fotograferen bij het binnenkomen?
    (ik dacht aan mijn 50mm op 2.8)
    En welke voor sfeerfoto's tijdens het feest?
    (ik dacht hieraan voor mijn tamron, zo laag mogelijk diafragma voor personen en f9 voor groepen).

zou dit een goede keuze zijn of hebben jullie nog tips voor mij?
    bedankt!

Re: Communie

Strak plan, geen opmerkingen.
    Belichting is de grootste zorg. Er moet voldoende zijn maar niet te prominent. Indirect flitsen werkt best, enkel opletten met de groothoek dat het niet lijkt alsof de hemel ontploft is (overbelicht).

Succes!

Comment

Gebruik je groothoek gerust ook voor groepsopnames/overzichten. Dan hoef je je ook meteen minder zorgen te maken over scherptediepte, aangezien die met groothoek opnames zowiezo al groter is dan met matige tele zoals je 50mm (ervanuitgegaan dat je met een cropcamera fotografeert). Met je lichtsterke 50mm kan je gerust zonder flits je plan trekken - zou ik doen - (tenzij je veel tegenlicht hebt, kan je idd beter lichtjes indirect invulflitsen). Onder een tentje is 't licht vaak difuus genoeg zodat je niet hoeft te flitsen. Wel opletten ook naar schaduw van je objectief als je enkel frontaal zou kunnen flitsen. Als je een externe flitser hebt raad ik ook bv een omnibounce aan waardoor je de eventueel hardere slagschaduw van je onderwerpen kan vermijden.
      Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
      Canon G7X Mark II

Comment

Party-tenten zijn een ramp om een 'mooie' achtergrond te hebben. Probeer op voorhand te regelen dat er geen mensen achter je onderwerp (kunnen) staan - vaten bier, sierplanten, etc...
        http://www.catchlight.be
        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Bedankt voor de tips!
          Ik heb wel geen flits, dus ik zal moeten proberen zonder.
          Ik gebruik inderdaad een crop camera.
          Hopelijk is het mooi weer, maar ook niet te, wolkjes zouden aangenaam zijn zodat het felle licht wat minder is

Ik ga op voorhand naar de locatie, zodat ik kan kijken waar ik ideaal mensen apart kan fotograferen, dus dat is al iets

Comment

Working...
          X