Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review
Collapse
X
-
-
Re: FUJIFILM XF 16mm 1.4 lens review
Erik, deze lens is zeker geen macro lens; je kan van vrij dicht focussen maar geen macro. Enige echte macro is de 60mm. Al een oudere lens en zou ik je als enige lens niet aanraden. Anders ook de 16-50 eens overwegen; is een zeer goede lens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Biggles71 Bekijk berichtEnige echte macro is de 60mm. Al een oudere lens en zou ik je als enige lens niet aanraden. Anders ook de 16-50 eens overwegen; is een zeer goede lens
De 60mm is zeker geen slechte lens, voldoet ook uitstekend voor portret en is zeer scherp.
Met 60mm landscape doen is dan weer moeilijk....leeg...
Comment
-
-
Ik ben zaterdag ook een exemplaar gaan halen bij Foto Coudenys. Daar nog even getwijfeld tussen de 14mm en de nieuwe 16mm maar ik ben uiteindelijk toch voor de nieuwe weerbestendige 16mm gegaan. De eerste tests zijn veelbelovend. En de afstand waarbij je nog kan focussen... op 5cm van het glas... verbazingwekkend.
Nu nog tijd vinden om er uitgebreid mee te spelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk berichtIk heb ze ondertussen, aan de hand van de eerste ervaringen denk ik dat ze me veel plezier zal opleveren
Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk berichtDaar nog even getwijfeld tussen de 14mm en de nieuwe 16mm maar ik ben uiteindelijk toch voor de nieuwe weerbestendige 16mm gegaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk berichtHet zijn allebei uitstekende lenzen, met hun eigen sterktes. Het enige probleem nu is kiezen welke van de twee de tas in gaat...
Probleem is dat ik die 100-400 zeker wil hebben en dat een echte macro (de 120) er ook nog aan komt.
O jee mijn portemonnee... ik zou haast overwegen om die fenomenale 50-140 van de hand te doen als de tijd rijp is...
Na een tijdje heb je voor elke lens wel een geschikte toepassing. Die fujis zijn ook allemaal zo goed.
Comment
-
Comment
-
-
Comment
Comment