Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50mm f/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 17-50mm f/2.8

    Ik lees hier en daar dat de Tamron 17-50 een vrij trage autofocus heeft. Wie heeft deze lens en kan dit bevestigen (het is de Sony A-mount versie dus zonder VC)? Ik heb ook een Tamron 70-300 en die heeft een zeer trage autofocus.

    Een andere optie is de Sigma tegenhanger, maar die heeft ook z'n minpunten zoals vrij zacht op breedhoek, slechte focusring (manueel),...

    Ik werk normaal bijna altijd met m'n 35mm (crop) maar die is binnenshuis niet breed genoeg, en mijn standaard kit 18-55 is vooral niet lichtsterk (en IQ) genoeg.

  • #2
    Re: Tamron 17-50mm f/2.8

    Ik heb de Nikonversie, met schroevendraaier AF, en de AF is redelijk snel, maar niet zo snel als een snelle AFS lens. In donkere omstandigheden wil de lens nog al eens pendelen(voorbij en weer iets onder het scherpe punt) maar stelt altijd wel exact scherp.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 17-50mm f/2.8

      ik heb de canon-versie met vc
      ik heb niet onmiddellijk problemen met de focussnelheid in mijn domein.

      als je zeker wenst te zijn, ga naar een winkel en probeer ze daar ter plaatse uit op je eigen body.
      Konijnenberg laat dit zeker zonder probleem toe.
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 17-50mm f/2.8

        Ik heb de Sigma 17-50mm voor Nikon. Supercontent van hoor en zeker niet soft...
        Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
        Mijn fotoalbums

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 17-50mm f/2.8

          al eens gedacht aan de sigma 18-35 f1.8?
          zeer lichtsterk en het bereik dat je zoekt...
          heb er zelf geen ervaring mee, maar op't forum hier zijn er wel wat die er zich positief over uitlaten
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 17-50mm f/2.8

            Ik heb deze in Canon-uitvoering (zonder VC). De AF is zeker niet van de vlugste, maar mij heeft het nog nooit gestoord. In donkerdere omstandigheden wil de lens nogal eens pendelen bij het scherpstellen en dat is voor mij persoonlijk vervelender. De optische kwaliteit beschouw ik als zeer goed. Dit is mijn meestgebruikte objectief en ik zou deze direct opnieuw kopen.
            Geert

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 17-50mm f/2.8

              Hier de Sony versie en heel tevreden. De focussnelheid is beduidend sneller dan mijn Sony 55-300mm.
              Canon

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 17-50mm f/2.8

                Die Tamron heb ik ook gehad. De AF was niet traag maar het was ook niet de snelheid van een Canon L lens.
                Maar heb je de Tamron 15-30 f:2.8 al eens nader bekeken?
                Zou evengoed zijn als de Nikon 12-24 de beste UWA tot dan toe en dat wil wat zeggen denk ik.
                Natuurlijk een stuk duurder dan de 17-50 maar wat een verschil in scherpte!
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment

                Working...
                X