Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Contact met iemand met telelens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Contact met iemand met telelens

Hoi, ik ben Freddy, woonachtig in Herk-de-Stad en eerder onverwacht meer vrije tijd gekregen dan me lief is daarom een beetje aan het fotograveren begonnen...meer specifiek de natuur...en dan nog meer in het bijzonder vogels (allerlei) en ik merk dat ik met men sigma 70-300mm 4.5/6.3 vaak te kort schiet...(en ook geen VR op zitten heb)....voor de aanschaf van prime lenzen niet echt een goedkoop zaakje om een opstartende liefhebber ...Daarom zou ik graag al wel eens met iemand in kontact komen met iemand die een tamron 150-600mm F5.0-6.3 SP DiVC USD werkt om de foto's eens te kunnen bekijken en wie weet ook eens een shoot te kunnen doen met mijn camera een nikon 3300 ....ook een sigma 150-600 mm F5.0-6.3 DG OS HSM C ligt binnen men intresse veld...Hopelijk is er wel een goede ziel die me op weg wil helpen ...
    Alvast mem dank bij voorbaat...

Groetjes
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Re: Contact met iemand met telelens

Hoi Freddy,

ik heb de lens en ben er best tevreden over.

Vandaag ben ik meegeweest met BD naar de Beekse Bergen en heb wel wat foto's gemaakt met deze lens.

Je moet er wel rekening mee houden dat ze niet echt lichtsterk is.
    Ik heb vandaag dan ook regelmatig de iso serieus naar boven moeten halen.

Het is niet meteen de lens om vogels in volle vlucht te fotograferen, daar is ze wel wat zwaar voor.
    Maar het kan wel en met wat geluk heb je wel een prachtige foto.
    Ik kan er nu geen laten zien want met deze pc kan ik geen foto's uploaden.
    Als ik morgen of overmorgen wat meer tijd heb zal ik wat foto's van vogels posten die gemaakt zijn met de Tamron.

mvg.

ps hier vind je al wat foto's uit een eerder topic : http://forum.belgiumdigital.com/f83/...16-497282.html
    Last edited by jeevanhoof; 11 april 2015, 23:22.
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Hey Freddy, u hoeft echt uw best niet te doen om voorbeeldfoto's te vinden van de Tamron lens.
      Bij http://photography-on-the.net/forum/....php?t=1348082 zitten ze zelfs al aan pagina 426!
      Momenteel gaat de strijd tussen de Tamron en de (duurdere) Sigma versie. Volgens mijn bescheiden mening zijn beiden vergelijkbaar.
      De kaap van 1000 euro wordt overschreden en als u een klopje op de schouder zoekt om over de brug te komen dan wil ik u deze, met alle vertrouwen in de Tamron, geven.

Succes.

Alain

Comment

Heb vandaag me de tamron lens aangeschaft....eerste fotokes mee geschoten maar is toch wennen....zware kolos zeg...dan pas besef je hoe flexibel men sigma 70-300 is....

Comment

Proficiat Freddy!
          U zult zich dat niet beklagen!
          Het is idd zo dat er een leercurve is voor het goed/nuttig gebruik van een dergelijke lens.
          Veel ervaring opdoen is de boodschap.
          Zo laat ik ook geen enkele reden onbenut om die lens te gebruiken, zelf op verjaardagfeestjes met indirect flitslicht (yep, 1/60 uit de hand met indirect flitslicht op 600mm!).
          Met de juiste techniek haalt u het beste uit zo'n lens.

Veel plezier ermee!

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
            Heb vandaag me de tamron lens aangeschaft....eerste fotokes mee geschoten maar is toch wennen....zware kolos zeg...dan pas besef je hoe flexibel men sigma 70-300 is....
            Zo zie je maar dat alles relatief is. Ik heb dit objectief net gekocht om met wat minder gewicht te moeten zeulen . Prijs-kwaliteit is dit 1 van de beste tele- objectieven op de markt denk ik. Veel plezier er mee.

Hier 2 foto's gemaakt met de tamron, beide gemaakt uit de hand, voor meer Exif kan je kijken op Flickr:

DSC_0997 by ericvanhout, on Flickr

DSC_0728 by ericvanhout, on Flickr
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

Comment

Hier een onbewerkte versie, enkel na verscherping. Helaas zijn dit voorlopig mijn laatste gemaakte foto's. Tijdens het fotograferen van deze Buidelmeesjes ben ik opnieuw door mijn rug gegaan. Het gewicht uit het losse handje met deze lens voor langere tijd toch te veel onderschat. Al meer dan een maand kan ik opnieuw niet lang blijven zitten, laat staan mijn foto's nu bewerken
              De laptop in liggende houding is niet zo geschikt om te bewerken of foto's van enig commentaar te voorzien. Hoe graag ik ook opnieuw zou aanwezig zijn hier.
              Tijdens deze opname's stond er een vrij hevige wind die het fotograferen erg bemoeilijkte dit samen met een snel wisselende zon/bewolking. De Iso stond daarom vrij hoog ingesteld (2000) om toch voldoende snelheid te kunnen halen in deze omstandigheden. Met zon had ik veel snelheid en met wolken net genoeg om door te gaan.

Ik wens je veel plezier met deze lens. Denk wel aan je rug
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Eric mooie foto's, anaisje wens je een spoedig herstel toe het buidelmeesje stond er al bij al nog goed op. Ik heb nog een vraagje op de lens staat een knopje : full en 15-oneindig. Begrijp dat dit gedaan wis om aan te geven aan de lens waar ze moet focussen ....maar wat is het verschil tss beiden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                  Eric mooie foto's, anaisje wens je een spoedig herstel toe het buidelmeesje stond er al bij al nog goed op. Ik heb nog een vraagje op de lens staat een knopje : full en 15-oneindig. Begrijp dat dit gedaan wis om aan te geven aan de lens waar ze moet focussen ....maar wat is het verschil tss beiden?
                  Hey Freddy,

Bij "Full" focust de lens van de korste scherpstelstand, 2,7m tot oneindig en in de andere stand van 15m tot oneindig. In deze laatste stand focust de lens dus in theorie sneller omdat er minder afstand moet afgelegd worden, goed om te gebruiken waneer je bijv vogels in de vlucht wil fotograferen of andere onderwerpen waarvan je weet dat de kans klein is dat ze korter dan 15m zullen komen.
                  D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                  Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                  Flickr - JAlbum

Comment

Working...
                  X