Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-300 mm F/3.5-6.3 Di VC PZD voor trektochten .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 28-300 mm F/3.5-6.3 Di VC PZD voor trektochten .

    Zijn er mensen die actie foto's hebben die genomen zijn met deze lens( Tamron 28-300 mm F/3.5-6.3 Di VC PZD ) de lens komt op een Canon EOS 5D Mark III omdat de 70-200 ( 2.8 ) van Canon te zwaar is voor trektochten ( vakantie ) werd deze lens aangeraden . wat zijn jullie ervaringen ? Zijn er nog andere optie's voor een full frame de 300 mm hebben we zeker nodig .

  • #2
    Re: Tamron 28-300 mm F/3.5-6.3 Di VC PZD voor trektochten .

    Ik heb die een tijdje gebruikt op een 5D MKII, het was een heel handige lens, maar als ik een full-frame camera gebruik, dan verwacht ik een betere beeldkwaliteit, en dat zat er niet in met die Tamron 28-300 VC.
    De autofocus was ook veel trager dan die van mijn andere lenzen.

    Als je de beeldkwaliteit vergelijkt, dan denk ik dat mijn 700D met een EF-S 18-135 IS STM beter is dan een 5D MKII met de Tamron 28-300 VC (wat beeldkwaliteit betreft is er niet veel verschil tussen de 5D MKII en de 5D MK III).
    Een recente Canon crop camera met een 18-55 IS STM + 55-250 IS STM is een stuk lichter dan een 5D MKIII + de Tamron 28-300.
    Met de crop camera heb je dan een betere beeldkwaliteit (alleen op hoge iso zullen de beelden van de 5D MKIII beter zijn).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 28-300 mm F/3.5-6.3 Di VC PZD voor trektochten .

      Wij hebben een crop en en full frame camera mijn zoon gebruikt op vakantie de 18 -200 mm van Canon op de 70D .Als we samen op vakantie gaan kunnen we niet van camera wisselen vandaar dat we eens willen bekijken of en een lichtere lens is dan de 70 -200 ( 2.8 ) voor de full frame .We hebben een 300 mm nodig want de 18 -200 is een 320 mm op een crop camera . Als de kwaliteit even goed is dan de 18-200 op de 70D zijn we tevreden wij weten dat we deze lens niet kunnen vergelijken met de 70 -200 van Canon .

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 28-300 mm F/3.5-6.3 Di VC PZD voor trektochten .

        Beste maud,

        Zelf heb ik heel lang een Canon 5DMkII + Tamron 28-300 als meestgebruikte combinatie gehad.
        Qua "onderweg" is het een ideale combinatie qua bereik.
        Dat je aan kwaliteit wat inboet, dat is een keuze.
        Ik was er in elk geval zeer tevreden over.

        Naast Fuji heb ik zeer recent een Nikon D7200 aangekocht met o.a. terug een Tamron, dit keer de 70-300.
        en in de reviews krijgt die lens van Tamron betere "punten" dan het originele Nikon exemplaar.
        Om maar te zeggen dat Tamron ook goede dingen maakt.

        Van mij krijgt de Tamron 28-300mm dus een + ...

        Groeten,
        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 28-300 mm F/3.5-6.3 Di VC PZD voor trektochten .

          Ik gebruik de oude versie wel bij stadsuitsapjes op een D700 en dan is het resultaat best goed.
          Paar voorbeeldjes:
          http://footo.nl/11tb8/eiffeltoren let op 1/15



          Optisch schijnt de nieuwe ook iets beter te zijn.

          De opmerking dat je 300mm nodig hebt omdta je op crop een 18-200 hebt, kun je ook oplossen door iets te kroppen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 28-300 mm F/3.5-6.3 Di VC PZD voor trektochten .

            Allemaal bedankt voor de toelichting en de voorbeelden van de foto's
            Op vakantie willen wij ontspannen en herinneringen hebben ik weet dat er mensen zijn die er anders over denken maar af en toe moet men een keuze maken elke dag moe thuiskomen en na enkele dagen de camera niet meer meenemen of tevreden zijn iets mindere kwaliteit van foto's .

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 28-300 mm F/3.5-6.3 Di VC PZD voor trektochten .

              Dan laat je de 28-300 gedachte los en koop je je de Panasonic fz1000 als je vakantie wil beleven aan je vakantie.

              Goede herinneringsfoto's, laag gewicht, ferme zoom, enz.

              Aan dezelfde prijs.

              Ik denk dat de keuze moet zijn : gaan we op vakantie om vakantie te nemen of nemen we vakantie om foto's te nemen ?

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 28-300 mm F/3.5-6.3 Di VC PZD voor trektochten .

                Empe we hadden 2 jaar geleden een Cyber-Shot DSC-H400 aangekocht om mee te nemen op vakantie een super zoom maar dat toestel sloeg toch tegen zolang je niet te ver uitzoomde was het super we hebben dat toestel na de vakantie terug verkocht en hebben dan een Canon powershot G 16 aangekocht geen grote zoom maar wel heel mooie kwaliteit van foto's . Ik wil geen derde toestel bijkopen dat blijft dan een jaar in de kast liggen .

                Comment

                Working...
                X