Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens "gratis" huren op Bol.com

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lens "gratis" huren op Bol.com

Ik vind dit regelrechte fraude: ben er maar trots op.
    Uiteindelijk betalen de klanten de kosten doordat producten duurder worden door oneigenlijk gebruik van het recht op terugzending, daarbij komt nog dat de volgende klant een gebruikt objectief toe gezonden krijgt.
    Ik zou van u nooit iets kopen.
    Last edited by Eenbes; 31 maart 2015, 10:48.

Comment

Eerst goed lezen dan pas advies geven. Ff liggen zoeken maar in belgie vind ik toch nergens een winkel waar je systeemcamera lenzen kan huren. ik Zou het persoonlijk niet doen maar ff de moraalridder uithangen is er ook over. Dit gebeurt enorm veel zeker bij kleding van online shops. Winkels lokken het deels ook zelf uit. Geef winkel tegoed terug en mensen zulle dit soort trucjes minder uithalen.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        Eerst goed lezen dan pas advies geven. Ff liggen zoeken maar in belgie vind ik toch nergens een winkel waar je systeemcamera lenzen kan huren. ik Zou het persoonlijk niet doen maar ff de moraalridder uithangen is er ook over. Dit gebeurt enorm veel zeker bij kleding van online shops. Winkels lokken het deels ook zelf uit. Geef winkel tegoed terug en mensen zulle dit soort trucjes minder uithalen.
        En jouw beroep is opvoeder. kuch slik
        ...leeg...

Comment

Heerlijk zou zijn dat een forumlid zou voorstellen om zijn Olympus zoomlens voor een dag te laten gebruiken. Uiteraard thuisgebracht of gratis opgestuurd en idem na het gebruik : de brave ziel ontlener komt de lens wel even ophalen of neemt de terugzendingskosten voor zijn rekening.

Ik denk 2 zaken :

- er zal wel geen voorstel komen een lens te laten gebruiken

- NIEMAND zal de lens willen brengen en later terug ophalen of de verzendingskosten en risico's voor zijn rekening nemen

Dat sommige leveranciers dat wél doen en blijkbaar kúnnen doen zou ons meer de tenen moeten laten krullen dan wat topicstarter ons voorlegt. Hij zegt ook niet dat hij het zal doen, hij vraagt onze mening over zijn ' plan ' en terloops ook over het aanbod van sommige leveranciers, de winstmarges en het effekt daarvan op de reguliere zelfstandige winkelier om de hoek.
          Last edited by Empe; 31 maart 2015, 18:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Heerlijk zou zijn dat een forumlid zou voorstellen om zijn Olympus zoomlens voor een dag te laten gebruiken.
            Op de laatste SD's heb ik dat voorgesteld, slechts één iemand heeft er gebruik van gemaakt, dat zet dit in een nog groter perspectief. Als ik er bij ben kan men gerust een lens proberen, maar van een firma bestellen en terug sturen om één dag te gebruiken, er is terecht al geopperd dat wanneer dezelfde persoon een lens in een geopende doos zou bestellen dit wel zou weigeren.
            ...leeg...

Comment

ik vind het ook niet kunnen.

Maar hoeveel winkeliers zijn er niet die zelf fotograaf zijn en al eens een shoot doen met een lens uit de vitrinekast?
              Of hoeveel winkeliers zijn er niet die al eens een lens uitlenen voor een dag om uit te proberen aan hun goede klanten?

Deze tijd gaat wel stilletjes voorbij, de autentieke fotowinkels van weleer zijn ermaar weinig meer. Het zijn allemaal afhaalmagazijnen geworden of webwinkels.

Comment

[quote name=&quot;unalom&quot; post=4297562]Eerst goed lezen dan pas advies geven. Ff liggen zoeken maar in belgie vind ik toch nergens een winkel waar je systeemcamera lenzen kan huren. ik Zou het persoonlijk niet doen maar ff de moraalridder uithangen is er ook over. Dit gebeurt enorm veel zeker bij kleding van online shops. Winkels lokken het deels ook zelf uit. Geef winkel tegoed terug en mensen zulle dit soort trucjes minder uithalen.[/QUOTE]<br />
                <br />
                En jouw beroep is opvoeder. kuch slik<br/>

En dit doet terzaken? Ik daag u dan ook uit om 1 methodiek te zoeken waaruit blijkt dat belerend preken gedragsverandering met zich meebrengt.
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Re: Lens &quot;gratis&quot; huren op Bol.com

zelf zou ik het zeker niet doen. Het is wel zo dat webwinkels terugzend garantie moeten geven maar om daar dan misbruik van te gaan maken ?????
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Topicstarter stelt het gewoon heel cru voor en heeft zelf wel zijn bedenkingen, maar :

- wat is het objectief verschil als hij die lens op afstand aankoopt, deze thuis op zijn camera zet en een uur, een halve dag, hele dag, hele week uittest en dan besluit dat de lens hem toch niet bevalt en die dus terugstuurt ??? Stel dat hij wil kiezen tussen een Canon, een Tamron of een Sigma van een bepaald type lens ?

Vraag is niet of het moreel aanvaardbaar is maar wat het verschil is tussen thuis of buitenshuis testen en de lens terugsturen of thuis/buitenshuis ' gebruiken ' en dan de lens terugsturen ?
                    En wat verschil zou het uitmaken voor een volgende koper van zo'n teruggestuurde lens, in het geval van terugsturen na testen omdat de lens niet bevalt (of zelfs zonder reden) of zonder testen ?

Tenzij die lens in een aparte, verzegelde verpakking zit, kan die zonder opgave van reden geretourneerd worden. En dan gaat het echt wel om de verpakking van de lens of de lens zelf, niet de doos. Zaken met verzegeling : video's, computer cd's, ... dus waarom zou men een lens niet kunnen verzegelen ?

Zegel verbreken om te testen mag altijd, maar dan vervalt de wettelijke terugnameplicht bij afstandkopen. Voldoet de lens niet (niet scherp, schimmel, af werkt niet, ... ) dan is dat garantie.

Laat elke lens verzegelen dan is er geen terugzendgarantie, zoals ze doen bij video cassette's, dvd's, computerprogramma's, ..... zegel verbroken ? gekocht is gekocht. Probleem met lens ... dat is dan garantie en we zullen het probleem verhelpen.

Comment

En TS zit hier ergens in zijn vuistje te lachen......
                      Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

Comment

wat is het objectief verschil als hij die lens op afstand aankoopt, deze thuis op zijn camera zet en een uur, een halve dag, hele dag, hele week uittest en dan besluit dat de lens hem toch niet bevalt en die dus terugstuurt ??? Stel dat hij wil kiezen tussen een Canon, een Tamron of een Sigma van een bepaald type lens ?
                        Dit is inderdaad schering en inslag bij amazon en aanverwanten (waartoe bij ons bol.com ook wel behoort).
                        Zelfs 3 exemplaren van hetzelfde toestel bestellen en het beste eruit halen is vrij gebruikelijk.

Vraag is niet of het moreel aanvaardbaar is maar wat het verschil is tussen thuis of buitenshuis testen en de lens terugsturen of thuis/buitenshuis ' gebruiken ' en dan de lens terugsturen ?
                        En wat verschil zou het uitmaken voor een volgende koper van zo'n teruggestuurde lens, in het geval van terugsturen na testen omdat de lens niet bevalt (of zelfs zonder reden) of zonder testen ?
                        Daar ben ik het mee eens. Het is net hetzelfde. Return policy is het webwinkel-equivalent van even uitproberen bij de winkel om de hoek. In welke mate je daarvan misbruik kan maken, is wat afhankelijk van de spelregels die de onderneming in haar voorwaarden opneemt. Het voorbeeld van zalando is al aangehaald... er zijn ook dames die hetzelfde principe toepassen in een dure boetiek: op zaterdagmiddag snel een sjiek kleedje kopen, feestje doen, maandag met labels en prijs nog aangehecht terugbrengen naar de winkel "omdat het toch niet helemaal was wat ze ervan verwacht hadden."

Tenzij die lens in een aparte, verzegelde verpakking zit, kan die zonder opgave van reden geretourneerd worden. En dan gaat het echt wel om de verpakking van de lens of de lens zelf, niet de doos. Zaken met verzegeling : video's, computer cd's, ... dus waarom zou men een lens niet kunnen verzegelen ?
                        Zegel verbreken om te testen mag altijd, maar dan vervalt de wettelijke terugnameplicht bij afstandkopen. Voldoet de lens niet (niet scherp, schimmel, af werkt niet, ... ) dan is dat garantie.
                        Laat elke lens verzegelen dan is er geen terugzendgarantie, zoals ze doen bij video cassette's, dvd's, computerprogramma's, ..... zegel verbroken ? gekocht is gekocht. Probleem met lens ... dat is dan garantie en we zullen het probleem verhelpen.
                        Maar daar heb ik dan wel moeite mee. Als je een nieuwe lens koopt en die werkt niet naar behoren, waarom moet je die dan onder garantie in orde laten brengen in plaats van een nieuwe toegestuurd te krijgen? Als je de vergelijking doortrekt naar de fotozaak om de hoek: moet je een lens die je getest hebt op je toestel dan ook betalen als ze niet correct werkt? Natuurlijk snap ik waarom het systeem met het zegel wordt toegepast bij cd, dvd etc, maar je moest eens weten hoeveel boze klanten er teruggegaan zijn naar de muziekwinkel omdat bleek dat hun cd-speler niet in staat was om de legaal aangekochte muziek af te spelen omdat het schijfje net iets te ehtousiast van kopieerbeveilinging was voorzien. Ik heb hier zelfs nog een exemplaar liggen dat uit een verzegeld pakje kwam met een stevige kras erop.

Ik weet het niet hoor... je komt met de meeste redeneringen uiteindelijk wel tot een of ander cliche als "de shops vragen er zelf om" of "de eerlijke klant is altijd het slachtoffer". Wat ik wel weet, is dat je tegenwoordig op veel plaatsen een heel grote mond moet opzetten om goeie service te krijgen. Als je centen zijn uitgegeven, is het doel bij de meeste verkopers bereikt. Het zijn uitzonderingen die je nadien nog met raad en daad kunnen en willen bijstaan. Net daarom koop ik vandaag zoveel online: er is altijd stock, de prijs is er het laagst, en voor service/garantie moet je toch via de fabrikant.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
                          Het was in elk geval een geslaagde manier om een beetje animo en controverse te ontketenen
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Topicstarter stelt het gewoon heel cru voor en heeft zelf wel zijn bedenkingen, maar :

- wat is het objectief verschil als hij die lens op afstand aankoopt, deze thuis op zijn camera zet en een uur, een halve dag, hele dag, hele week uittest en dan besluit dat de lens hem toch niet bevalt en die dus terugstuurt ??? Stel dat hij wil kiezen tussen een Canon, een Tamron of een Sigma van een bepaald type lens ?

Essentieel is dat de TS sowieso niet van plan is de lens te kopen.
                            http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
                              Dacht net hetzelfde
                              Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                              Mijn fotoalbums

Comment

Neen hoor de TS zit niet in zijn vuistje te lachen. Ter info ik ga dit niet doen omdat mijn moreel dit ook niet toelaat. Maar ik vraag mij wel eerlijk af zoals sommige mensen . Er moeten toch mensen zijn die de moraal wel achter zich laten en eens een shoot doen dan alles proper terug inpakken en klaar. Ik heb deze week gewoon een lens gekocht. Zal nog wel van pas komen. Maar regels kunnen idd gebogen worden. En mijn idee is idd naar analogie met winkel om de hoek eens een uurtje gebruiken om te zien of die lens echt zo scherp is als iedereen op Google en review sites beweren. Er kan altijd in één iedere zijn geval maar 1 persoon oordelen of je een lens wil of niet. En dat ben jezelf. Iem kan 100 keer zeggen neem deze of die. Maar uiteindelijk moet je zelf de knoop doorhakken en bepalen aan wat je je centen geeft. En dan wil je toch voor zo'n bedrag weten wat je koopt. Ik heb gewoon de gok genomen en gekocht en tot hier toe bevalt MIJN gok mij. Ik moet er mee verder tis dus persoonlijk. Als ik iem tegen de kar geschopt heb jammer. Ps ik vind dat er echt meer plaatsen zouden moeten zijn waar je tegen hoge waarborg wel een lens deftig kan lenen en testen. En geef toe dat het topic niet realistisch is. Maar zoals andere antwoorden sommige winkels doen echt alles om iets te verkopen. En eens je centen binnen zijn. Is hun broodje gebakken.
                                Last edited by Osa2; 4 april 2015, 09:16.

Comment

Working...
                                X