Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnersobjectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginnersobjectief

Hallo mensen!

Ik wil het fotograferen weer gaan oppakken en vroeg me af wat voor objectief ik aan moet schaffen als ik nog niet weet wat voor objectief ik (later) nodig heb/waar mijn voorkeur naar uit gaat..!

Een tele of juist een met vast brandpunt?!

Hoor het graag, mvrgroet, Sander.

Re: Beginnersobjectief

Lekkere vraagstelling, als jij het niet weet, weten wij het hoogstwaarschijnlijk ook niet.

Comment

nee maar tot die tijd - om erachter te komen waar mijn voorkeur naar uitgaat..?!

Comment

In 2006 had je een D50, in 2010 heb je geoefend met de D5000 van je zwager en ging je een D90 kopen...

Als je nu nog niet weet waar je voorkeur naar uit gaat zul je het nooit weten
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

Comment

Een tweedehandse 18-270 ofzo? Na een tijd kan je kijken welke brandpuntsafstanden je vaakst gebruikt hebt en afhankelijk daarvan kijk je verder? Of gewoon met kitlens 18-55 ofzo en ook na een tijdje zien wat je denkt te missen? Volgens mij beginnen vele mensen zo? Ik toch
          Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
          https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Bedankt voor de samenvatting Eric! Ga zo ook eens mijn oude berichten bekijken..
            En Nixonn thanks! En kitlens boven een met vast brandpunt?!

Comment

Bedankt mannen!

En idd alles staat al in mijn oude topics

Ga ze eens rustig teruglezen..

Sorry & bedankt!

Comment

Ikzelf ben meer voor een zoom objectief, voor de makkelijkheid? Ik weet het niet.. Dit is persoonlijk vooral. Ik gebruik zelf mijn 50mm 1.8 niet zoveel, maar wanneer ik ze gebruik ben ik wel altijd blij dat ik ze heb...
                In mijn ogen denk ik dat je met zo'n kitlens goed te weten komt wat je effectief gebruikt en wilt...
                Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Ok merci!

Comment

Ik ben 1 jaar geleden begonnen met een 18-105mm lens en ben hier zeer tevreden over. Achteraf nog een 35mm (f1.8) bijgekocht om wat met de DOF te kunnen "spelen".
                    Als ik nu zou beginnen zou ik exact hetzelfde kopen om mee te starten.

Comment

Ok, die 18-105 is een kit/beginnerslens?!
                      Ook hiermee kan je toch met DOF (depth of foto?=wazige achtergrond en scherp onderwerp) spelen?!

En die 35mm is een lens met vast brandpunt toch?!

Comment

met kitlenzen kan je MINDER MAKKELIJK met beperkte DOF werken, je moet het bijna forceren als het ware (zeer korte afstand tot onderwerp in combinatie met vérre achtergrond)

met die 35mm f.1.8 zal dat beter lukken, maar met een 50 of 85mm 1.8 nog beter, de brandpuntsafstand moet je wel liggen natuurlijk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skywalker Bekijk bericht

Een tele of juist een met vast brandpunt?!
                          Dat is hetzelfde hoor, in veel gevallen.
                          Maar ik 'hoop' te begrijpen wat je wil, veel kit-lenzen zijn tegenwoordig van meer dan behoorlijke kwaliteit, en dan kan je verder groeien.
                          OF je zou voor een systeemcamera als de Fuji X100T moeten kiezen, veel kwaliteit in een retroverpakking, en ideaal om altijd en overal mee te nemen. Maar vaste lens.
                          Of de FZ1000. Kijk maar eens...
                          ...leeg...

Comment

Bedankt voor jullie reacties!

Ik wil een goede Nikon kopen maar heb te weinig doekoe om ook een mooie lens aan te schaffen..

Ik ga dus eerst met een kitlens beginnen, later weet ik dan hopelijk wat ik wil en heb ik het geld voor een specifiekere/mooiere lens, was mijn gedachte zo..

Comment

Heel iets anders..

Hoe staan jullie tegenover 2ehands kopen van body en/of objectief?!

Comment

Working...
                              X