Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweedehandslens Sigma 24-70 EX DG 2.8 kopen of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tweedehandslens Sigma 24-70 EX DG 2.8 kopen of niet?

Hallo,
    Ik ben al een tijdje zot van het fotograferen met grote diafragmaopening. Momenteel doe ik dit met mijn vast lensje van 50 mm, 1.8
    Ik kan de Sigma 24-70 EX DG 2.8 kopen maar weet niet of dit een goede lens is en wat de letters EX en DG betekenen.
    Iemand ervaring met deze lens en wat zou ik aan deze lens 2dehands mogen geven?

Re: tweedehandslens Sigma 24-70 EX DG 2.8 kopen of niet?

Sigma:
    DG -> FullFrame
    DC -> Crop

EX -> "hoogwaardig glaswerk"
    2de hands: tussen de 300 en 400 euro

En volgens mij moet er een note geplaatst worden bij dit objectief, dat je beter af bent met tamron/nikor/canon, maar het is maar net waar je naar opzoek bent.

Comment

Voor portret e.d. Wel bruikbaar, zeker de mindere voor alround gebruik in vergelijking met de Tamron en Nikon.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Ik heb er ooit eentje tweedehands gekocht, en ik heb ze heel snel terug verkocht.
        De AF was heel traag, en bij weinig licht begon die heel snel te hunten ("zoeken", maar dan eerder ratelen omdat de AF motor zoveel lawaai maakte).
        Op f2,8 was die ook niet bijzonder scherp, en het omschakelen tussen AF en MF was heel omslachtig (schakelaar + ring verzetten).

Later is er ook nog een HSM versie van gemaakt, die zou wel een betere AF motor hebben.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Er zijn inderdaad 2 versies, ik had het over de 2e hsm versie.
          De eerste is echt niet geweldig. Wat fletse beelden en ook niet scherp genoeg voor moderne tiestellen.
          Last edited by Spanjaart; 9 maart 2015, 22:47.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

er zijn nog meer versies....ik heb eentje lang voor de ex versie wat moet je zeggen ik heb het te koop staan voor 100 euro en dan ga je natuurlijk niet vergelijken met de canon versie.
            Het is een kwestie van prijs. iq is ok maar natuurlijk niet fantastisch scherp op 2.8. moet toch naar 4-5.6 gaan maar dat is bij meeste lenzen dat je 2-3 stops dicht moet knijpen voor de beste resultaten.

af geen idee ik gebruik nikon versie op canon en film er meestal mee en dan is resolutie van de lens nauwelijks een probleem.
            Als je 400 wilt uitgeven .......crop 17-55m canon of de sigma, tamron versie. En op ff zou je wat erbij leggen en een tamron vc versie kopen of een canon 28-70mm die inmiddels vergeten is maar nog soms gevonden kan worden voor goede prijzen. Wl 28mm en geen 24mm....

Comment

Working...
            X