Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test Sigma 120-300 f2.8 met D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test Sigma 120-300 f2.8 met D800

    Ik heb de Sigma 120-300 f2.8 vergeleken met mijn Nikon 300mm f4.


    Je kan de review hier bekijken


    De foto's kan je beter bekijken op Flickr
    Last edited by kpas; 10 maart 2015, 08:29.
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: Test Sigma 120-300 f2.8 met D800

    Bedankt voor de test, lijkt zijn reputatie te bevestigen. Momenteel niet op mijn programma.
    Is de AF voldoende snel voor je snelle katten in de avond?
    Nikon D500 - Sony A7s - Konica (Film) - Pentax Q

    Comment


    • #3
      Re: Test Sigma 120-300 f2.8 met D800

      Over een maand is er een Agility wedstrijd. Op vlak van sport en AF een pak meer uitdagender dan vb paarden, wielrennen of autosport. Dan zal ik wellicht de beperkingen kennen...
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

      Comment


      • #4
        Re: Test Sigma 120-300 f2.8 met D800

        Mooi uitgelegd !
        Duidelijk te zien dat de Nikon toch net iets beter presteert naar mijn gevoel
        Scherpte is bijna vergelijkbaar na bewerking, doch heeft de Nikon wat meer details
        Of het verschil in prijs de moeite is weet ik niet aangezien ik niks ken van Nikon of Sigma qua prijzen

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          En zo presteert de lens op een Non Sport Body als je sport gaat fotograferen: https://hondenfotograaf.wordpress.co...f2-8-ex-dg-os/
          Last edited by Franciskine; 24 maart 2015, 19:13.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment


          • #6
            Re: Test Sigma 120-300 f2.8 met D800

            Ziet er goed uit, en duidelijke review! Als het meezit dan heb ik de 120-300 eind dit jaar.
            1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

            Comment


            • #7
              Re: Test Sigma 120-300 f2.8 met D800

              Ziet er zeker niet slecht uit op dat kleine formaat
              Maar daarentegen is Agility nu ook niet echt moeilijk om vast te leggen toch

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Test Sigma 120-300 f2.8 met D800

                Sieg,

                Ik ben geen doorgewinterde sportfotograaf.

                Maar ik heb eens wat BD’ers met sportbody’s en sportlenzen uitgenodigd op de Agility wedstrijd op de HS waar ik ook actief ben.
                Toen bleek toch dat de beste body’s en de snelste lenzen in handen van geoefende sportfotografen toch vaak in de fout gingen bij de jumps en de weave en het uitkomen van de zak….
                Moest het echt zo makkelijk zijn, dan zou het ook makkelijk moeten zijn om scherpe beelden te vinden op het net.

                Ik leer graag bij. Binnenkort is er weer een wedstrijd in mijn buurt. Als je graag langskomt, dan hoor ik het graag, ik laat je weten waar en wanneer.

                Tot slot: Paarden, wielrennen, autosport vind ik toch een pak makkelijker dan Agility. BIF (wat tot jouw specialiteit behoort gezien je website) komt in de buurt, indien recht naar de lens en met obstakels in het pad natuurlijk.
                I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Test Sigma 120-300 f2.8 met D800

                  Je begrijpt me verkeerd en om dan een vergelijk te maken met vogels in vlucht is toch een totaal ander iets

                  Ik bedoel dat je perfect weet bij Agility waar de hond naartoe gaat, dus er komt niets onverwachts aan te pas.
                  Gaat hij over de horde dan volg je hem gewoon en klik je op het juiste moment af met een burst.
                  Als je de wave kent weet je ook waar en wanneer je moet scherpstellen en afdrukken.
                  Hetzelfde geldt met de kapel, de band, de brug en de tunnel
                  Het is gewoon een kwestie van het parcours van vooraf aan te leren kennen en uiteraard hopen dat je vrij zicht hebt op de hond en het toestel.

                  Bij vogels in vlucht is dat een totaal andere kwestie, daar weet je totaal niet waar hij naar toe gaat.
                  Veel mensen onderschatten dit, al meermaals gehoord en gelezen ....

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Test Sigma 120-300 f2.8 met D800

                    Sieg,

                    Agility is te voorspellen, dat klopt. Timing is te oefenen. Burst gaat ne niet helpen. Net als is de paardensport is het pre-focus + timing veel beter dan burst. (Toch mijn methode).
                    Bij de D700 had ik veel meet scherpe met een goede timing dan met 8FPS in burst.

                    BIF is idd moeilijk. Zal over een maand nog wat kunnen testen in de Okavango.
                    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                    Comment

                    Working...
                    X