Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 70-200 f2.8

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
    Ik kan me wel voorstellen dat ze je in de winkel die eens laten proberen daar id buurt (binnen/buiten), mss niet de spannendste onderwerpen te vinden maar je kan dan thuis es de opnames vergelijken en beslissen?

Bij konijnenberg kan je zeker altijd de lenzen in de winkel uitproberen als je zelf je body + kaartje meeneemt.
    andere winkels heb ik geen ervaring mee maar zou me verwonderen dat ze er iets op tegen hebben
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
      Bij konijnenberg kan je zeker altijd de lenzen in de winkel uitproberen als je zelf je body + kaartje meeneemt.
      andere winkels heb ik geen ervaring mee maar zou me verwonderen dat ze er iets op tegen hebben
      Bij A&C heb ik ook al de body meegenomen om de lens toch nog es te testen alvorens mee te nemen. Je leest vanalles maar je wil toch es zelf proberen.

Comment

even vermelden: via de actie tot april heb je die nikon voor €1729 bij A&C. Scheelt dan al beetje minder...

Comment

even vermelden: via de actie tot april heb je die nikon voor €1729 bij A&C. Scheelt dan al beetje minder...
          inderdaad, maar heb in november met dezelfde actie de D750 en 24-70 van nikon gekocht ;-).
          ik ga dat thuis niet verkocht krijgen...
          Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
          Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

Comment

Kies voor Nikon, niet enkel het optische is belangrijk, maar ook het mechanische.
            Na enkele jaren gebruik wordt dat snel duidelijk.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb enkele jaren geleden dezelfde keuze moeten maken en heb toen van mijn financieel hart een moordkuil gemaakt en ben voor de nikon gegaan. Daar heb ik tot op de dag van vandag nog altijd geen spijt van.
              Ze is duurder, maar elke cent waard in mijn ogen. Optisch is ze gewoon een dijk van een lens, maar naar bouwkwaliteit is het een tank. Het is dan ook een van mij standaard go-to lenzen geworden.
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bart salembier Bekijk bericht
                ik ga dat thuis niet verkocht krijgen...
                Hetzelfde probleem als alle mannen precies Ik heb blijkbaar zo een uniek exemplaar dat mij aanmoedigt om voor beter te gaan

Comment

Hetzelfde probleem als alle mannen precies Ik heb blijkbaar zo een uniek exemplaar dat mij aanmoedigt om voor beter te gaan
                  proficiat met het resultaat van je opvoeding
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                    proficiat met het resultaat van je opvoeding
                    Niks aan opgevoed, zo uit de verpakking gehaald

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vince_Lux Bekijk bericht
                      Niet duidelijk hoe het is met the snelheid van de AF maar is de Nikon 80-200 f2.8 AF-D ook niet te bekijken?

Beeldkwaliteit lijkt het eerder naar de Tamron te gaan (sommigen zetten de Sigma ook hoog), prijsgunstige vooral.
                      Snelheid van actie eerder Nikon. Ik vind persoonlijk mijn 70-200mm f2.8 VRII een super lens, maar ik betwijfel dat ik hem vervang met het laatste model in de toekomst, moet je zoveel mogelijkheden hebben?
                      Ik heb de 80-200AF-D 2.8 (draaizoom) na lang zoeken naar een goeie 2dehands 70-200 kwam ik deze tegen voor +/- de helft van een 70-200. Ik ben daar wel erg tevreden van maar voor wielrennen is de combinatie met de D700 net iets te traag. Op concerten doet ze het erg goed. Voorbeelden (concerten en ook veldrijden, skaten) op https://clicksofconcerts.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                        Ik heb de 80-200AF-D 2.8 (draaizoom) na lang zoeken naar een goeie 2dehands 70-200 kwam ik deze tegen voor +/- de helft van een 70-200. Ik ben daar wel erg tevreden van maar voor wielrennen is de combinatie met de D700 net iets te traag. Op concerten doet ze het erg goed. Voorbeelden (concerten en ook veldrijden, skaten) op https://clicksofconcerts.wordpress.com/
                        er staat er eentje te koop hier: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ed-509271.html

Comment

Ik heb tamron voor canon gehad....en haatte die lens. Goedkope 60 jaar oude lenzen ook gehad maar geen lens heeft me zo geiriteerd lol focus is echt slecht

Nikon gebruikers hebben geluk met 80-200 die je voor 200-350 euro al kan vinden ( schuifzoom).

Je budget is belangrijk.........tamron heeft goeie IQ als het eenmaal verdorie heeft gefocust ( non vc heb ik gebruikt) de nieuwe versie schijnt hetzelfde te zijn wat focus betreft.

De canon versies f/4 en 2.8 is die waren een wereld apart... ze waren snel en goed. Sigma heeft weer mindere iq maar snelle focus ( os schijnt beter te zijn maar in vergelijking met canon is de iq toch niet fantastisch....je merkt overigens weinig van de iq in realistische scenarios, maar vaak denken mensen dat ze de beste nodig hebben om goeie scherpe foto's te maken. genoeg bekende fotografen gebruiken sigma of tamron 70-200mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                            Ik heb tamron voor canon gehad....en haatte die lens. Goedkope 60 jaar oude lenzen ook gehad maar geen lens heeft me zo geiriteerd lol focus is echt slecht

Nikon gebruikers hebben geluk met 80-200 die je voor 200-350 euro al kan vinden ( schuifzoom).

Je budget is belangrijk.........tamron heeft goeie IQ als het eenmaal verdorie heeft gefocust ( non vc heb ik gebruikt) de nieuwe versie schijnt hetzelfde te zijn wat focus betreft.
                            hier moet ik je tegenspreken. De nieuwe tamron met vc en USD focust echt ontzettend goed. Ik heb zowel nikon als tamron getest en nauwelijks verschil in snelheid. Wel in nauwkeurigheid De voorganger was idd een catastrofe maar de nieuwste is echt snel en vrij nauwkeurig. Althans de nikon versie.
                            Mvg,
                            Gregory
                            www.gvg-photo.com

Comment

De oude tamron met aandrijving vanuit de body is trager, maar wel low-price. De nieuwe met VC zou beter moeten zijn. (google it?)

Comment

Working...
                              X