Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

samyang 14mm f/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• samyang 14mm f/2.8

heeft er iemand ervaring met deze lens?

het zou als een aanvulling zijn voor mijn 50mm lens die ik vaak te eng vind.
    ik heb een Canon 100D (crop censor)
    ik had eerst de Sigma 30mm F1.4 DC HSM "Art" overwogen maar het verschil lijkt me verwaarloosbaar.

thx
    christophe

Re: samyang 14mm f/2.8

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Comment

dankje

Comment

Deze namiddag genomen met de 14 mm op een d3200, omgezet met dxo naar tif en hooglichten aangepast. Heb al veel plezier aan deze lens beleefd.

Fuji x 100 f

Comment

Met de Samyang 14mm is niet zoveel mis op een crop sensor, maar ik vind het een raar idee dat een sigma 30mm niet zo veel zou verschillen met 50mm en dan gelijk maar een 14mm te willen????
          Zo eng zijn lenzen nou ook weer niet!
          Maar alle gekheid op een stokje, waar gaan we naartoe als de vragen zo zonder nadenken worden gesteld als bovenstaande? Een mens moet toch zelf ook een iets uitproberen alvorens een forum als vervangende hersens te willen gebruiken?
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

ik weet het, een 30mm en een 50mm zijn niet direct dezelfde, maar als 2e lens wou ik wel iets dat echt anders aanvoelt, bovendien... was betaalbare objectieven aan het vergelijken.
            van deze lens vond ik nog niet veel terug, vandaar ook die vraag

Comment

er is heel veel over deze lens op internet. Ik heb de nikon versie met adapter op canon ff. Op crop zou ik toch eerder voor wat breder gaan 14mm is niet echt breedhoek vind ik. Lens zelf wordt alom geprezen en schijnt zelfs wat iq betreft beter te zijn dan 14mm ii van canon.

Comment

al eens gekeken naar de 24mm pancake ? de samyang is volledig manueel. geen autofocus enzo.
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Vanaf 7 april kan je mijn review lezen in Shoot 38.
                  BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Ben benieuwd naar die review. Uwa prime voor ff staat nog op mijn wishlist. De 14 mm van canon is nogal prijzig.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Ik heb de lens ook en ben er zeer tevreden van. Bestaan al genoeg reviews van om te zien wat de lens doet.

Sent from my C6903 using Tapatalk
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

@tbird hoe werkt de licht meting met deze lens? Heb geen ervaring met manuele lenzen op digitale bodys.
                        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Lichtmeting werkt normaal op mijn 5DIII. Alleen zie je op de A stand diafragma f00 staan.

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                          @tbird hoe werkt de licht meting met deze lens? Heb geen ervaring met manuele lenzen op digitale bodys.
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Thx. Dan zou dit die van mij ook moeyen werken. Tegen de zomer ga ik me ofwel de samyang of een 85 mm aanschaffen. Moeilijke keus tot op heden
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Working...
                            X