Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens op mijn Canon 100D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe lens op mijn Canon 100D

Goede avond,

Ik ben van plan om een nieuwe lens te kopen voor mijn Canon 100D. Ik gebruik momenteel nog de kitlens, maar ik wil wat meer kunnen. Ik neem hoofdzakelijk mijn camera mee op reis.

Ik had deze lens op het oog de Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD, maar gezien ik er niet te veel van ken, wou ik hier eens naar jullie mening vragen. Ik zie dat de lens van 2012 is, maakt dit uit?

Zijn er al nieuwere lenzen op de markt? Mijn budget is 400 Euro.

Ik wil gewoon heel mooie foto's kunnen maken en bewerken in Lightroom. Toen ik info in de winkel ging vragen, zeiden ze gewoon, ja goede lens..

Re: Nieuwe lens op mijn Canon 100D

Superzoom is compromis sluiten!

Maar waar richt je je voornamelijk op? Waarom dan niet bijvoorbeeld 24-70mm of 24-105mm??

Comment

Ik gebruik een 18-135 IS STM op de 700D, en ben daar heel tevreden over.
      Lenzen met een nog groter zoombereik zijn over het algemeen niet zo geweldig, de beeldkwaliteit is meestal een heel stuk slechter dan die van lenzen met een beperkter zoombereik.
      Ik denk dat 18-135 zowat de limiet is als je toch een vrij groot zoombereik wil met een goede beeldkwaliteit.
      Als 135mm niet lang genoeg is, dan koop je er misschien best nog een 55-250 IS STM bij.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Superzoom hoeft niet persé, ik wil heel goede beeldkwaliteit en foto's maken op reis van mijn gezin en de plaatsen waar we naartoe gaan, maar toch beter dan de kitlens.. Dieren en landschap interesseren mij ook

Comment

Dieren in welke zin? In een kooitje of echt Wildlife?
          In laatste geval zal je eerder moeten denken aan 150-500/600mm

Voor stedentripjes en gezin kan je het af met 24-70mm/24-105mm of de 18-135mm.

Comment

En wat denken jullie van dit? SIGMA 17-70MM F/2.8-4 DC MACRO OS HSM CANON Deze is lichtsterk dus ideaal voor foto's in de avond? Dieren bedoel ik hier en daar als ik eens iets spot, een vogel ouzo, maar eigenlijk gewoon stedentrips en strandvakantie, mooie familiefotos die eruit springen

Comment

Voegt weinig toe aan de kitlens.
              1 stop lichtsterker gaat niet echt veel verschil maken en het bereik is amper merkbaar meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevitski Bekijk bericht
                maar ik wil wat meer kunnen.
                Wat jij meer kan, hangt niet af van een lens, maar van je kennis.

Wat wil je meer met een nieuwe lenbs gaan doen?

Een aardige suggestie zou en Tamron 70-300 VC USD kunnen zijn. Ik gebruik deze lens al jaren met plezier.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

"op reis" is veel te vaag als doelstelling.
                  En je zal dan ook zowat alle lenzen aangeboden krijgen die je wil horen.
                  Verkopers gaan nooit zeggen dat een lens eigenlijk niet goed is. De Tamron 18-270 is zeker niet de lens die je zoekt als je kwaliteit wil.

De vraag die je jezelf moet stellen wat soort fotos je wil maken.
                  Landschappen, ruime beelden, ga dan voor lenzen die onder de 50mm zitten.
                  Wil je meer naar portretten toe, stadsfotografie,etc.. dan zit je goed rond de 50mm +- (goede all-round lens)

Of combineren zoals een Tamron SP AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD Asf. IF Macro (f2.8 over het volle bereik)

Moet het meer tele zijn dan is bv de 70-300 IS USM een prachtige lens voor zijn geld.

De meeste onder ons hebben in elk gebied wel een of meerdere lenzen. Dat is iets waar je jaren aan opbouwd.
                  Last edited by xafke; 9 maart 2015, 02:43.

Comment

Met uw kitlens kunt al veel en dus ben ik eerder de mening van hjanssen toegedaan en zou ik gaan voor de Tamron 70-300 VC USD [KLIK] .
                    Het "gat" tussen 55 en 70mm zal u nooit missen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Goede middag,

Bedankt voor jullie reacties,

Moest ik nu die Tamron 70-300 VC USD als primary lens gebruiken voor alles? Ik bedoel hiermee reis + portret foto's van gezin (kinderen). Is dit mogelijk? Haal ik dan mooiere foto's dan mijn eerste keuze die 18-270?

Ik ben massa's reviews aan het lezen en ik geraak er maar niet aan uit . Die 70-300 spreekt me aan en ligt in de prijsklasse van de 18-270.

In was vergeten zeggen dat ik ook nog de Canon EF 50mm f/1.8 II in mijn tas heb zitten. Is dat dan niet erg dat ik niet onder de 50mm kan schieten?

Dank voor jullie reacties,
                      Steve

Comment

Steve, als je het ontziet om twee lenzen mee te nemen op reis, waarom heb je dan een reflex gekocht?
                        70mm op een crop is gelijk aan 112mm op een FF. Ik vrees dat je dikwijls wijder zou gewild hebben, dus twee lenzen meenemen.
                        De kwaliteit van de 70-300 is idd. veel beter dan de 18-270.
                        Zeg nu zelf, uw toestel en deze twee lenzen zijn nu ook zo zwaar niet hé.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dat is nu es 1 ding waar ik jaloers op ben als ik mensen zie met een betere bridge, systeemcamera of zo.
                          Dat ik al dat zwaar materiaal moet sleuren LOL en hun prestaties dicht in de buurt komen van mijn mogelijkheden op SLR.
                          Maja, das wat we wilden e Tzal ons leren HAHA.

Comment

Als je met de kitlens geen mooie foto's kan nemen, dan ook niet met een ' betere ' lens.

Voor je handige 100D heb je de ideale combinatie om te beginnen : de 10-18 STM, de 18-55 STM en de 55-250 STM.

Lichtgewicht, klein, hele goede beeldkwaliteit, en héél betaalbaar.

Wellicht heb je je de 18-55 III laten aansmeren als kitlens ? Dat is een nieuwe versie met stilaan toch wel verouderde onderdelen en zonder beeldstabilisatie. Dat is zo'n voorbeeld van een nieuwe, recente lens. Nieuw en recent wil niet altijd zeggen ' beter '.

De Tamron 70-300 VC is een steengoede lens maar de Canon 55-250 STM doet daar niets voor onder. Qua beeldkwaliteit. Wel qua bouwkwaliteit. Het volstaat om beide lenzen even in de hand te nemen, de Canon voelt aan als een leeg rolletje toiletpapier, de Tamron als een vlaamse baksteen.

Canon 245 euro, Tamron 345 euro rond deze tijd. Voor de Canon moet je nog wel een zonnekap bijkopen, 15 euro voor namaak het dubbele voor origineel.

Wil je later meer artistiek gaan, meer snelle sporten, dan moet je toch naar 1.2, 1.4, 2.8 lenzen gaan maar dan zitten we wel in een andere prijsklasse.
                            Last edited by Empe; 10 maart 2015, 06:15.

Comment

Working...
                            X