Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma APO 70-200mm f/2.8 EX DG OS HSM Lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma APO 70-200mm f/2.8 EX DG OS HSM Lens

Hallo,

Ik overweeg de aanschaf van een telezoom van sigma 70-200 met 2.8 max diafragma met HSM en OS. Lens is voor Canon vatting.
    Nu zie ik regelmatig aanbod van dergelijke lenzen maar soms staat er ook een met aanduiding " II "
    Wat is nu precies het verschil en zijn deze lenzen beter en op welke fronten dan? Heb al heel wat afgezocht maar kreeg het niet gevonden...
    Wie maakt me weer wat wijzer?

Re: Sigma APO 70-200mm f/2.8 EX DG OS HSM Lens

Waar doel je nu op met II, want dat is niet Sigma gerelateerd. M.a.w. duidt duidelijk aan waar je bezijdens Sigma ook naar zit te kijken.

Verschillen kunnen zitten in:
    - bouw
    - samenstelling glas
    - gebruikte aantal elementen
    - gebruikte coating
    maar ook in verbetering/toevoeging
    - OS
    - AF

Comment

Nee ik heb het absoluut over de sigma 70-200 lens!
      Het teken II staat achter het diafragmagetal 2.8!
      Hier twee voorbeelden met II:

Hieronder zonder de aanduiding:

Heb ook horen zeggen dat het twee kwalitatief verschillende lenzen zou betekenen.....

Comment

Ik zal wel kippig zijn maar ik zie nergens II staan of lees jij de m niet goed.

Comment

Vooruit... nog meer verduidelijking...

Kijk ook op deze pagina naar de eerste regel tekst onder de afbeelding:

The 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II

Het betreft met deze aanduiding blijkbaar het model uit 2007.

70-200mm F2.8 EX APO - Original version, minimum focus distance 1.8m (1999)
          70-200mm F2.8 EX DG - Adds 'digitally optimized' lens coatings to reduce flare (2005)
          70-200mm F2.8 EX DG Macro (HSM) - Minimum focus distance reduced to 1m (2006)
          70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II - Improved optical performance (2007)

Maar zit er veel kwaliteitsverschil in?
          Last edited by Saxas; 25 februari 2015, 19:36.

Comment

Van alle 70-200 lenzen die op dit ogenblik nieuw te koop zijn is de Sigma de minst scherpe met het diafragma helemaal open.
            Maar het is wel de goedkoopste 70-200 f2,8.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Hoe kom je nu aan deze info Bart?? Ben vaak naar dit soort info op zoek maar krijg het niet zo 1.2.3. gevonden.
              Is daar een soort overzichts/vergelijkingssite voor?
              Wat zou je me aanbevelen?

Volgens mij betreft dat met name de scherpte op 200 mm toch? Lees ook in reviews dat hij de duurdere lenzen juist zou overtreffen/aftroeven.

Doel is binnensportfotografie op niet al te grote afstand en binnenfotografie in bijv verlaten gebouwen (urbex) waarbij de zoomfunctie gewenst is.
              Last edited by Saxas; 25 februari 2015, 20:34.

Comment

Je zit naar prehistorische objectieven te kijken en daar vloeit uit voort dat je lijstje niet compleet is.
                Die II staat er dus bij om onderscheid te maken tussen de versie uit 2006 en 2007 niet meer minder.

Laatste plaatje is de laatst op de markt verschenen 70-200mm van de Sigma en dat is dan ook de enige die in aanmerking komt, alles wat daarvoor zit is "flut" in tegenwoordige tijd.

Comment

Dank maar het verschil in versies had ik al gevonden.
                  Ik zit niet naar antieke lenzen te kijken maar kom verschillende versies tegen en vroeg me af wat de meest actuele en beste type van deze lens was ...
                  Je komt de verschillende versies met name tweedehands tegen en dan is wel belangrijk dat je de verschillen kent.
                  Kom jij eens met een betaalbaar alternatief rond de 750_1000 Euro in die range met een grotere kwaliteit!?
                  Last edited by Saxas; 25 februari 2015, 20:32.

Comment

Ik hoop dat de link werkt http://www.dpreview.com/reviews/lens...fl2=70&av2=2.8
                    Je kan er ook nog andere lenzen naast zetten om ze te vergelijken.

Hier kan je ook reviews vinden van een heleboel lenzen: http://www.photozone.de/

De "OS" versie is de nieuwste Sigma 70-200 f2,8 , er was een tijd dat ze bijna elke 2 jaar een nieuwe versie uitbrachten, tegenwoordig duurt het blijkbaar langer.
                    Als je de reviews van de meest recente Sigma lenzen bekijkt, dan zal de volgende Sigma 70-200 ook wel heel erg goed moeten worden, maar de huidige versie is al wat langer uit (toen waren de Sigma lenzen nog niet zo geweldig).
                    Maar als er een nieuwe versie komt, dan zal die waarschijnlijk wel even duur worden als bijvoorbeeld de Tamron 70-200 f2,8 VC (die is ook heel goed, en wat goedkoper dan de Canon 70-200 f2,8 L IS II).

Een tweedehands Canon 70-200 f4 L IS kan je vinden binnen je budget van 750-1000 euro.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Working...
                    X