Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IS aan of af ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• IS aan of af ?

hallo, onlangs wanneer ik werkte op een tripod met mijn 400mm f2,8 IS canon , ik had de IS op "on" staan, merkte ik dat de foto's bijna allemaal onscherp waren ??

Nu heb ik hier en daar gelezen dat dan kan komen doordat de IS op "on" stond en eigenlijk tegenwerkte in plaats van mee wanneer men van op tripod werkt ?

Zou de IS volledig af moten staan dan ?

Op eenpoot statief had ik dan wel scherpe foto's met IS on .

Re: IS aan of af ?

Op statief zetje IS uit, op een éénbeen kan het aanblijven.
    ...leeg...

Comment

Denk dat je dit zoekt.
      Last edited by xafke; 19 februari 2015, 02:47.

Comment

Is er geen tripod stand op de canon lens?

Johan
        Last edited by Johan G; 19 februari 2015, 19:04.

Comment

IS raakt in de war door de minuscule trillingen (opklappende spiegel, wind of ondergrond) wanneer de camera op statief staat.
          Dus IS alleen aan zetten wanneer uit de hand gewerkt wordt want je handen absorberen trillingen.

Comment

Sommige lenzen hebben tripod detectie maar best toch gewoon uitzetten.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Waarom heeft een 600mm f4 dan VR of IS.
              Daar fotografeer je nooit mee uit de hand.

Johan

P.S. Mijn VR bij mijn nikon 600mm staat op wanneer ik een statief gebruik.(tripod)

Comment

Ik zet de IS (allé, OS bij mijn Sigma) van gewoonte af op het statief, maar ik heb al vele foto's op het statief met IS aan gemaakt en nog nooit onscherpte gehad...
                Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                Mijn fotoalbums

Comment

Sommige Canonlenzen hebben nu een detectie voor statief,dan mag de IS blijven aanstaan.Bestaat ergens een lijstje van.In de handleiding van mijn 300 mm staat wel vermeld dat op statief de IS uit moet.Uit de hand en op monopod mag hij wel opstaan.Heb even gegoogeld en op Canon USA een manual gevonden van de 400 2.8,waar het zelfde in staat.Dus op statief IS uit, uit de hand en monopod aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht

Johan

P.S. Mijn VR bij mijn nikon 600mm staat op wanneer ik een statief gebruik.(tripod)
                    Zie: #5

Wat heeft VR zin wanneer je op statief werkt.
                    Ik werk vaak uit de hand zonder problemen met een 600mm objectief, dankzij VR: kun je me uitleggen hoe je vogels in de vlucht of andere snel bewegende onderwerpen met camera op statief kunt volgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      kun je me uitleggen hoe je vogels in de vlucht of andere snel bewegende onderwerpen met camera op statief kunt volgen.
                      Zelfs op statief heb je trillingen die perfect uitdoven met VR (tripod stand).
                      En een vogel volgen…..Geen probleem met een wimberley. Ik zou geen enkele vogel kunnen volgen met een lens van +/- 4 kg zonder steun.
                      Als jij dt wel kan …. amai petje af

Johan

Comment

Johan

Bij de NIkkor 600 mm VR laat je VR best actief op een statief want de VR in die lens heeft de Tripod detection mode (Tripod vibration reduction). Uw lens (VR) weet wanneer die op een statief staat en zal in die modus zelfs de kleinste trillingen van de camera op het statief proberen tegen te gaan. Dit is een speciaal geval. De meeste andere VR lenzen hebben geen zo'n gesofisticeerde VR en dan moet de VR uitgeschakeld worden op een statief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                          Bij de NIkkor 600 mm VR laat je VR best actief op een statief want de VR in die lens heeft de Tripod detection mode (Tripod vibration reduction). Uw lens (VR) weet wanneer die op een statief staat en zal in die modus zelfs de kleinste trillingen van de camera op het statief proberen tegen te gaan. Dit is een speciaal geval. De meeste andere VR lenzen hebben geen zo'n gesofisticeerde VR en dan moet de VR uitgeschakeld worden op een statief.
                          Daarom vroeg ik of canon dat ook heeft. kijk #4 .

Comment

Daarom vroeg ik of canon dat ook heeft. kijk #4 .
                            Daarom schreef ik dat de 600mm het wel heeft (een VR met tripod functie) maar de meeste niet.

Comment

Working...
                            X