Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
10-22 op 50D, 17-40 op 5DII, 17-35 f2.8, 16-35 f2.8 , 14mm f2.8...
vond de 14mm de beste in deze rij, minste vervorming, maar werd ook het minst gebruikt, en dus na verloop van tijd verkocht.
de 16-35 f2.8 indertijd gekocht voor een opdracht voor een bouwfirma, waarbij een aantal huizen/appartementen/verbouwingen moesten vastgelegd worden, goede beeldkwaliteit, maar redelijk wat vervorming, dus na die opdracht terug weggedaan
voorlopige indruk van de nieuwe 16-35 F4.0:
vind ik het breedst toepasbaar , door zijn zoom, zéér mooie beeldkwaliteit, en weinig tot geen vervorming
vanaf volgende maand beginnen de huwelijksreportages terug alsook de 4x4-evenementen, en zal deze lens meer gebruikt gaan worden
bij huwelijksreportages kwam ik met de 24-70 geregeld mm's te kort in het gemeentehuis, en bij de tragere proeven bij 4x4-wedstrijden sta ik soms zo dicht tegen de proef dat deze lens veel op 16mm zal gebruikt worden
Ik heb die nu ook een tijdje en ben er ook heel tevreden over.
Voor de 16-35 f2,8 L II kreeg ik nog een mooie prijs, daarom moest ik niet veel opleggen voor de 16-35 f4 L IS.
De f4 versie is vooral scherper in de hoeken, dat is goed zichtbaar op een full-frame camera.
Ik heb vroeger ooit nog een 17-40 f4 L gehad, de nieuwere 16-35 f4 L IS is toch een heel stuk beter, maar ook duurder.
Deze foto is met de 16-35 f4 L IS gemaakt, het diafragma stond helemaal open, en de beeldstabilisatie heeft goed gewerkt (35mm met 1/15 sec is geen probleem).
Mijn 16-35 2.8 is een tijdje geleden ook verkocht . Ik heb hier nu een cash back korting van 25O euro en denk er me de 16-35 F4 mee aan te schaffen voor op de canon 6D.
Dus als ik het zo lees black bandit ben je er tevreden van.
Zijn er ondertussen nog bd'ers die deze lens aangeschaft hebben en hun ervaringen hier willen delen?
Mir
TOPLENS!
Ik heb mijn 16-35 f2.8L II verkocht om er de f4 voor in de plaats te kopen, en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Voor mijn doeleinden (architectuur, landschap, street, reportage) is dit de beter lens. Kleurweergave, contrast, scherpte in de hoeken. Allemaal een hele verbetering tegenover de f2.8, en de IS maakt het verschil in lichtsterkte goed. Als je bewegende onderwerpen wil fotograferen blijft de lichtsterke f2.8 natuurlijk wel de betere.
Qua bouwkwaliteit zijn beiden zeer goed.
In mijn geval staat deze lens ± 75% van de tijd op mijn toestel.
Met vriendelijke groet, Ginne.
Not all who wander are lost ...
EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II
Comment