Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wandel-Reis lens ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wandel-Reis lens ?

    Hallo ,

    Ik heb een D7100 met een Sigma 17-50mm f/2.8 en Nikon 70-200 f4 , beide geweldige lenzen trouwens.
    Wat ik soms wel vervelend vind is dat ik tijdens wandelingen ( met niet fotografen ) te veel mijn lenzen moet verwisselen .
    Ik heb ook al tweemaal ( op 2 maanden tijd ) mijn sensor moeten laten reinigen .
    Wat denken jullie bv van een Nikon 18-300 , Sigma 18-300 , ..... om deze te gebruiken tijdens wandelingen waar ik niet altijd de tijd heb om te wisselen ?
    Of ga ik te veel inleveren in foto kwaliteit ?

    Alle reacties zijn welkom .

    Groeten ,

    Guy
    My flickr
    https://www.guyp-photo.com

  • #2
    Re: Wandel-Reis lens ?

    Dag guy,

    Ik heb de Nikon 18-300mm VR f/3.5-5.6G in mijn bezit en ben er best wel tevreden over.
    In dit album zijn bijna alle foto's genomen met deze lens. Enkel op 11 september bij ons bezoek aan het "Museum Of Flight" heb ik gebruik gemaakt van een Nikon 10-24. Als je onderaan de foto's op het camera-icoontje klikt zie je bij elke foto automatisch de basis exif-gegevens.
    Sommige vergezichten zijn van mindere kwaliteit, maar dit is vooral te wijten aan tegenlicht, de verre afstand en niet al te helder weer en niet zozeer aan de lens.
    Zoals je kan zien heb ik de lens in zowat alle situaties gebruikt.
    Hopelijk helpt dit een beetje bij het nemen van je beslissing.

    Dirk
    Dirk C.

    Comment


    • #3
      Re: Wandel-Reis lens ?

      Er was een klein probleem met het album, dat is opgelost nu.
      Dirk C.

      Comment


      • #4
        Re: Wandel-Reis lens ?

        Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
        Dag guy,

        Ik heb de Nikon 18-300mm VR f/3.5-5.6G in mijn bezit en ben er best wel tevreden over.
        In dit album zijn bijna alle foto's genomen met deze lens. Enkel op 11 september bij ons bezoek aan het "Museum Of Flight" heb ik gebruik gemaakt van een Nikon 10-24. Als je onderaan de foto's op het camera-icoontje klikt zie je bij elke foto automatisch de basis exif-gegevens.
        Sommige vergezichten zijn van mindere kwaliteit, maar dit is vooral te wijten aan tegenlicht, de verre afstand en niet al te helder weer en niet zozeer aan de lens.
        Zoals je kan zien heb ik de lens in zowat alle situaties gebruikt.
        Hopelijk helpt dit een beetje bij het nemen van je beslissing.

        Dirk
        18-300 of 28-300??? Ik heb ook een 28-300 en heel tevreden. Als complement zou ik een prime 50 of 35mm f/1.8 meenemen. De beelden van je album zijn mooi.

        Comment


        • #5
          Re: Wandel-Reis lens ?

          Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
          Dag guy,

          Ik heb de Nikon 18-300mm VR f/3.5-5.6G in mijn bezit en ben er best wel tevreden over.
          In dit album zijn bijna alle foto's genomen met deze lens. Enkel op 11 september bij ons bezoek aan het "Museum Of Flight" heb ik gebruik gemaakt van een Nikon 10-24. Als je onderaan de foto's op het camera-icoontje klikt zie je bij elke foto automatisch de basis exif-gegevens.
          Sommige vergezichten zijn van mindere kwaliteit, maar dit is vooral te wijten aan tegenlicht, de verre afstand en niet al te helder weer en niet zozeer aan de lens.
          Zoals je kan zien heb ik de lens in zowat alle situaties gebruikt.
          Hopelijk helpt dit een beetje bij het nemen van je beslissing.

          Dirk
          Bedankt voor je reactie Dirk. Je foto's zien er inderdaad goed uit. Ik ga nog even verder kijken .

          Guy
          My flickr
          https://www.guyp-photo.com

          Comment


          • #6
            Re: Wandel-Reis lens ?

            Als het alleen het wisselen van lenzen is dat je parten speelt, dan zou ik eerder een 2de kleine body kopen (D3x00 of D5x00 serie). Zal minder duur zijn dan bv een 18-300 zoom en je kan uw goeie lenzen blijven gebruiken + je hebt een backup body.

            Wat het stof betreft: ik had vroeger vaak een 18-200 VR mee op reis. Nooit zoveel stof gehad als met deze stofzuiger. Die zooms verplaatsen veel lucht (en dus stof) naar binnen en naar buiten bij het in- en uitzoomen.

            Comment

            Working...
            X