Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens (canon EOS 7D) voor festival fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens (canon EOS 7D) voor festival fotografie

    Goede avond, forum leden.

    Ik kan dit jaar op verschillende festivals (nog niet de super grote festivals, maar toch) foto's gaan nemen.

    Maar natuurlijk heb ik daar nog wel de juiste lens voor nodig.
    Het is dus een canon EOS 7D (mark I) en volgende lenzen heb ik al:
    -canon macro 50mm ==> 1:2.5
    -canon 10-22mm ==> 1:3.5-4.5
    -samyang fish eye 8mm ==> 1:3.5

    Welke lens gebruiken jullie op festivals / evenementen? (ik ga hem uiteraard ook gebruiken voor op vakantie's en dergelijke).
    En zou ik voor canon, tamron, sigma, samyang, ... gaan?

    De ene beweerd bij hoog en laag dat je voor een F2.8 of zelfs lager moet gaan, de andere zegt ik kan perfect foto's maken op een F4 of F5 of zelfs hoger omdat je bij een F2.8 maar een hele kleine scherpte/diepte hebt.
    Ik heb vorig jaar foto's kunnen maken op pukkelpop (groter festival). Met maar een nikon D3200 en mijn lenzen waren ook geen F2.8 maar rond de F4 en F5. En dit ging wel, maar ik heb nog geen ervaring met lage F getallen op donkere locaties zoals bij festivals. Dus ik weet ook niet wat het beste is.
    (foto's staan op: https://www.flickr.com/photos/129927...7650197432046/)

    ohja qua budget, ik heb liever onmiddellijk van het begin een goede lens, dan te zeggen het is toch niet wat ik gedacht had en weeral een nieuwe moet gaan aankopen. Maar ik wil natuurlijk ook geen €1800 bewijze van spreken gaan uitgeven.


    Maar ik hoor het wel van jullie,
    P.S. als jullie buiten lenzen nog goede tips / site's / ..... hebben over festival fotografie, laat het maar komen

    THNX
    Jeroen

  • #2
    Re: welke lens (canon EOS 7D) voor festival fotografie

    De lens die ik het meest gebruik op de kleine festivalletjes is de 70-200 f2,8 L IS II, gewoonlijk heb ik ook een 24-70 f2,8 en een 8-15 f4 (fisheye) bij, de 8-15 gebruik ik gewoonlijk meer dan de 24-70.

    De Tamron 70-200 f2,8 VC zou ook heel goed zijn, maar die is niet zo heel veel goedkoper dan de Canon.
    De Sigma is wel heel wat goedkoper, maar die is vooral op f2,8 niet zo heel goed (en die grote diafragma opening heb je dan wel degelijk nodig).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: welke lens (canon EOS 7D) voor festival fotografie

      die 2.8 is ook altijd een hulp als je in donkere omstandigheden moet scherpstellen. Een camera zal langer kunnen scherpstellen met een 2.8 dan met een 4 want het binnenkomende licht is dubbel zo groot.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment

      Working...
      X