Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 11-24mm F/4L USM pre order

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 11-24mm F/4L USM pre order

    Vandaag een mailtje gekregen voor de pre order van de 5Ds en 5Ds R maar ook voor de nieuwe lens Canon EF 11-24mm F/4L USM 3049 euro'tjes

    Een gekeken bij A&C en daar ook 2999 euro.
    Het lijkt een regel te worden als canon een nieuwe lens uit brengt dat deze voor een amateur fotograaf onbetaalbaar aan het worden is. Is ook al het geval met de 100-400 II die bijna prijs maal 2 is tov versie I.

    Die 11-24 is wel een mooi bereik en f4 voor landschappen is voor mij ok alleen die prijs... Wie weet zal die wel wat zakken maar dan nog zal ze te duur zijn voor velen vrees ik.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Canon EF 11-24mm F/4L USM pre order

    Prijzen zijn inderdaad steeds imposanter. Ik heb het ook al een paar keer aangehaald.
    Nochtans, als je je "oude" versie probeert te verkopen, krijg je steevast te horen dat de nieuwe versie van die lens eigenlijk zoveel beter is dat je blij moet zijn dat je die ouwe brol uberhaupt nog verkocht krijgt. (Ik overdrijf een beetje...) Ik ben tot nog toe niet overtuigd door de versie II Canons van de voorbije jaren. Wel door de kwaliteit, maar niet door de meerprijs die er tegenover staat. Als je je een nieuwe lens kan permitteren, betaal je die hoge prijs, maar als je versie I al bezit, is het toch moeilijk te verantwoorden om te upgraden. Ik heb de 24-70 en 70-200 al kunnen vergelijken, maar ik was niet onder de indruk. De 100-400 is misschien een kandidaat voor een grotere kwaliteitsverbetering; wie weet...

    En ja, die 11-24 lijkt mij ook een heel prettig bereik voor de groothoekliefhebber, want eigenlijk is in dit segment alleen de 16-35 f/4 goed genoeg voor zijn prijskaartje (naar mijn mening). Nu blijkt dat de 11-24 ook de trend van zijn generatiegenoten volgt, vraag ik mij opnieuw af welk mirakel ze verwezenlijkt hebben om daar 3000 euro voor te kunnen vragen. Zelfs veel mensen die hun boterham verdienen met hun foto's passen tegenwoordig steeds vaker voor het zogenaamde pro-materiaal. Bodies verliezen sneller waarde dan auto's, en lenzen grenzen aan het onbetaalbare. Het zou mij niks verbazen dat fotografie stilaan een tweedehands-hobby wordt voor de gewone stervelingen onder ons...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 11-24mm F/4L USM pre order

      Als ik dit nodig zou hebben, zou ik voor de Sigma 12-24 gaan.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 11-24mm F/4L USM pre order

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        Prijzen zijn inderdaad steeds imposanter. Ik heb het ook al een paar keer aangehaald.
        Nochtans, als je je "oude" versie probeert te verkopen, krijg je steevast te horen dat de nieuwe versie van die lens eigenlijk zoveel beter is dat je blij moet zijn dat je die ouwe brol uberhaupt nog verkocht krijgt. (Ik overdrijf een beetje...) Ik ben tot nog toe niet overtuigd door de versie II Canons van de voorbije jaren. Wel door de kwaliteit, maar niet door de meerprijs die er tegenover staat. Als je je een nieuwe lens kan permitteren, betaal je die hoge prijs, maar als je versie I al bezit, is het toch moeilijk te verantwoorden om te upgraden. Ik heb de 24-70 en 70-200 al kunnen vergelijken, maar ik was niet onder de indruk. De 100-400 is misschien een kandidaat voor een grotere kwaliteitsverbetering; wie weet...

        En ja, die 11-24 lijkt mij ook een heel prettig bereik voor de groothoekliefhebber, want eigenlijk is in dit segment alleen de 16-35 f/4 goed genoeg voor zijn prijskaartje (naar mijn mening). Nu blijkt dat de 11-24 ook de trend van zijn generatiegenoten volgt, vraag ik mij opnieuw af welk mirakel ze verwezenlijkt hebben om daar 3000 euro voor te kunnen vragen. Zelfs veel mensen die hun boterham verdienen met hun foto's passen tegenwoordig steeds vaker voor het zogenaamde pro-materiaal. Bodies verliezen sneller waarde dan auto's, en lenzen grenzen aan het onbetaalbare. Het zou mij niks verbazen dat fotografie stilaan een tweedehands-hobby wordt voor de gewone stervelingen onder ons...
        Onlangs de nieuwe 100-400 kunnen testen tijdens een cps day en als ik deze lens met de eerste versie vergelijk, dan weet ik het wel.
        Die prijs is wel rond de 2000€ natuurlijk(duur maar betaalbaar)
        Deze lens 11-24 is dan weer 3000€ en ja dat is veel geld!
        Deze dingen zijn nieuw en misschien hun geld waard?
        Wat mij soms meer stoort is dat er nu mensen zijn die hun oude lenzen vb. 100-400 van 7 jaar oud gaan verkopen(proberen) voor 1100€ die ze indertijd zelf maar 1220€ betaald hebben en nog durven klagen dat die dingen niet meer verkopen...............
        MVG. Hugo

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 11-24mm F/4L USM pre order

          Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
          Onlangs de nieuwe 100-400 kunnen testen tijdens een cps day en als ik deze lens met de eerste versie vergelijk, dan weet ik het wel..
          Kun je ook vertellen wat je weet?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 11-24mm F/4L USM pre order

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Kun je ook vertellen wat je weet?
            Dat dacht ik ook

            Ik heb de versie I en ben daar al super tevreden van

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 11-24mm F/4L USM pre order

              Wel de scherpte was super en zeker ook op 400mm.
              Zal nog eens uitzoeken of ik de beelden heb behouden.
              Wat mij persoonlijk het meeste blij maakte was de IS.
              Zag een collega testen op 400mm op 1/15 sec uit de hand met scherpe beelden……..
              MVG. Hugo

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 11-24mm F/4L USM pre order

                Op een cps dag (of andere voorstellingen/opendeurdagen) kan je eigenlijk niks echt deftig testen.
                Testen voer ikzelf steeds uit in het veld of op een job/shoot waar je de lens of toestel wilt voor gebruiken.

                O.T. inderdaad ik schrok toch ook wel even van die prijs, 3000 € is veel geld voor zo'n lens
                Daarentegen is het natuurlijk weer een heel unieke lens.
                Ik had eigenlijk verwacht dat ze een 14-24 gingen uitbrengen om te concurreren met die prachtige Nikon (1700€), maar ze gaan er onmiddellijk enkele stappen over
                Canon schrijft ook dat deze lens bijna geen vertekening vertoont op 11mm, lijkt me sterk ....
                11mm op FF zal enorm breed zijn, wel opletten want je voeten staan er waarschijnlijk bij op

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 7 februari 2015, 12:02.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 11-24mm F/4L USM pre order

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                  Wel de scherpte was super en zeker ook op 400mm.
                  Zal nog eens uitzoeken of ik de beelden heb behouden.
                  Wat mij persoonlijk het meeste blij maakte was de IS.
                  Zag een collega testen op 400mm op 1/15 sec uit de hand met scherpe beelden……..
                  Hugo,

                  Ja dat klopt, de IS werkt schitterend op deze nieuwe lens en scherp is hij ook.
                  Voor de geïnteresseerden, enkele fotootjes staan hier : http://s1234.photobucket.com/user/fo...?sort=9&page=1
                  De foto's staan er in verkleinde en in volle JPG-resolutie op, exifs zijn aanwezig.
                  Dit zegt al iets, maar ook weer niet alles over deze lens.
                  Een echte test kan je maar doen als je deze enkele dagen kan gebruiken binnen en buiten.

                  Nu, ik weet dat ik van mezelf een heel vaste hand.

                  Groetjes,

                  Dirk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 11-24mm F/4L USM pre order

                    Ik denk dat vooral de lenselementen vrij duur zijn, zeker het bolle frontelement met een diameter van 87mm.
                    Er zit heel veel glas in dat objectief (van die 1180 gram zal het grootste deel wel glas zijn).
                    Er zullen zeker wel voldoende liefhebbers zijn voor een full-frame 11-24mm lens, maar voor de meeste hobbyfotografen zal die inderdaad wel te duur zijn.
                    Op dit ogenblik komt daar nog de ongunstige koers van de Dollar ten opzichte van de Euro bij, en op nieuwe lenzen worden gewoonlijk ook geen grote kortingen gegeven.
                    Daarom betaal je voor de 100-400 versie II op dit ogenblik ook nog bijna overal de maximumprijs, uiteindelijk zal die waarschijnlijk nog wel zakken (als de Euro toch niet verder wegzakt ten opzichte van de Dollar, anders wordt alles nog duurder).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 11-24mm F/4L USM pre order

                      Voor zo'n zotte prijs verwacht je ZEISS Otus kwaliteit, maar dat gaat het volgens mij jammer genoeg niet zijn.
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 11-24mm F/4L USM pre order

                        waar ik mij wel een vraag bij stel,is hoe ze de toepassing voor filters gaan oplossen.
                        Toch belangrijk bij landschapfotografie.
                        MVG. Hugo

                        Comment

                        Working...
                        X