Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd, welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies gevraagd, welke lens?

    Hallo mensen.

    Ik heb een Canon EOS 60D met een 18-200 lens. Ik zou me een kleinere makkelijkere lens willen bij kopen om te gebruiken voor binnenfotografie tijdens feestjes en dergelijke.
    Welke lens koop ik me nu best bij? De eerste waar ik aan denk is de Canon 18-55. Delen jullie ook mijn mening of ben ik beter af met iets anders?

    Alvast bedankt voor jullie advies.
    CANON EOS 60D
    Flickr

  • #2
    Re: Advies gevraagd, welke lens?

    Het is een goed lensje voor het geld, maar voegt qua bereik (voor binnen) en lichtsterkte niets toe aan een 18-200 en veel kleiner ist tie ook niet. Beeldkwaliteit is wel wat beter, maar niet zoveel dat je nog een keer zoiets moet gaan kopen.
    Een Tamron 17-50 F2.8 SP zou een betere keus zijn, wel duurder....

    Comment


    • #3
      Re: Advies gevraagd, welke lens?

      Om te fotograferen binnenshuis met beschikbaar licht, heb je in de eerste plaats lichtsterkte nodig. Die 17-50/2.8 lijkt mij dan ook een goed idee.
      Een andere route die je kan overwegen, is een vaste lens die nog lichtsterker is. Dan moet je natuurlijk je 'sweet spot' vinden qua brandpunt. Als het dan een beetje wijd moet zijn, heb ik ook niet meteen een pasklare oplossing, tenzij misschien een Sigma 20mm/1.8. Verder heb je wel wat opties met 35-50-85mm. Voor een kwaliteitslens die extreem compact is, kan je eens naar de 40mm STM kijken.

      Met een externe flitser zou je je 18-200 makkelijker indoor kunnen gebruiken, maar dan wordt het natuurlijk net nog minder compact.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Advies gevraagd, welke lens?

        Straks eens aal opties van "naderbij" inspecteren. Een vaste lens lijkt me op het eerste zicht minder handig maar mss wel beter.
        Bedankt alvast voor de tips.
        CANON EOS 60D
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Advies gevraagd, welke lens?

          Ik vond op mijn crop-camera de ef 17-55mm f/2.8 de beste lens, die je kan vinden voor all-round gebruik. Is wel vrij duur, maar je doet ze nooit meer weg, tenzij je overschakelt naar full-frame.

          Comment


          • #6
            Re: Advies gevraagd, welke lens?

            Ik heb gisteren de Canon 18-55 overgenomen van een collega, de lens is als nieuw en voor 50 euro waren we het beiden eens. Ik zie het als een extra want ik plan wel een aankoop van een f/2.8.
            Iedereen bedankt voor de reacties.
            CANON EOS 60D
            Flickr

            Comment

            Working...
            X