Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft ervaring met de canon ef 70-300mm f/4-5.6 is l usm lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wie heeft ervaring met de canon ef 70-300mm f/4-5.6 is l usm lens

Ik zou mij graag een canon ef 70-300mm f/4-5.6 is l usm willen aanschaffen ik bezit een 70 / 200 4.0 IS en ik zou niet graag veel in scherpte willen in binden ik doe het echt enkel voor 100 mm meer te hebben
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Re: wie heeft ervaring met de canon ef 70-300mm f/4-5.6 is l usm lens

Ik heb een 70-300 L IS, en heb ooit ook nog een 70-200 f4 L IS gehad.
    Optisch is de 70-300 zeker niet slechter dan de 70-200, de 70-300 is een stuk handiger door het grotere zoombereik, maar tegelijk is die net iets minder lichtsterk dan de 70-200 f4 L IS.
    De autofocus van beide lenzen is heel snel en accuraat, de 70-200 is wel beter bestand tegen regen, want die heeft geen "uitschuivende buis" die moeilijker af te dichten is.

Voor mij is de 70-300 de betere keuze, ik heb daarna zelfs de 100-400 verkocht omdat de 70-300 ook nog heel goede resultaten geeft met de Kenko 1,4x teleconverter (iets scherper dan de oude 100-400 op 400mm).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Wel kijk ik koop hem eigenlijk om bv meestal mee te nemen op verlof en dan zal er zeker veel licht zijn en heb ik zeker genoeg bereik wat ik nu beetje mis met de 200 maar als jij zegt en de ervaring er van hebt dan ben ik weer meer gerust ze als de scherpte te evenaren is dan is dat voor mij meer dan voldoende dat ze minder lichtsterk is enz ben ik zeker bewust van maar dat speelt geen rol thx voor deze info
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

ik heb een 70-200 4.0 en een 2.8 gehad, ook een 100-400L, maar nu een 70-300L en ik wil deze echt niet meer inruilen voor wat dan ook, niet alleen de scherpte is erg goed, absoluut vergelijkbaar met de 4.0 IS uitvoering, maar hij is ook erg handig om mee te nemen op reizen, door zijn kleine afmeting. De lens is niet licht maar lekker kort en vrij dik, dit maakt hem ingeschoven niet veel groten dan bv een 24-70L.
        Ook de IS doet zijn werk voortreffelijk, het is naar mijn mening een van de meest ondergewaardeerde lenzen op dit gebied.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Eens met de meningen van Black B@ndit en Closupshooter. Ik heb zelf een 70-200 2.8 en de 70-300L. De 70-200 is een fantastische lens die ik met name mee neem als ik in donkere omstandigheden foto's moet maken (concert, festival oid). De 70-300L gaat in de overige gevallen eigenlijk altijd mee vanwege het bereik. Hij heeft een zeer snelle focus en geeft gewoon goede resultaten, ben er dik tevreden mee.

Ik heb hem overigens gekocht na verkoop van de 300mm f4, kon niet wennen aan een prime.

Comment

Working...
          X