Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichtsterke lens gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lichtsterke lens gezocht

naast fotografie hebben ik en men vrouw nog een een hobby en dat is: hondenshows met onze 2 franse buldogjes. natuurlijk willen we daar ook wat degelijke foto's van. maar das uiteraard niet makkelijk, ik mis wat bereik ik heb een 17-50 2.8 tamron en een 50 1.8mm welke ik meestal gebruik. maar 50mm is te kort. dus zoek nog wat aanvulling daarop.uiteraard iets degelijk maar wat 24-70 2.8 mijn vrouw stelde een 70-200 2.8 voor. (tot ze de prijs zag) of een 85mm 1.8 of 1.4
    iemand nog andere voorstellen.
    een hondenshow is meestal slecht verlicht vb de hallen in wieze. en je staat snel op een afstandje van 5-10m foto's te nemen.
    de lens word gebruikt op een nikon D7100 ook heb ik nog een SB-900

groeten jeff
    11-300mm
    jeff heylen

Re: lichtsterke lens gezocht

85mm 1.8 is een zeer goede lens en ideaal bereik voor de afstand die je beschreef!
    heb de mijne 2dehands gekocht, nieuw kost ie vlug 450€
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

Comment

Een 85/1.4 lijkt mij ideaal; een f/1.8 is wellicht interessanter van prijs.
      Als je het zonder flitser wil doen, is er haast geen andere optie.

Ik ging nog de 105 micro voorstellen, maar die is anderhalve stop minder lichtsterk, dus zou je sneller die flitser nodig hebben.
      Omdat het een macrolens is, vind ik die persoonlijk interessanter en veelzijdiger, maar ik ben iemand die alleen naar een prime grijpt voor de lichtsterkte.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Daarom zou ik ook naar de primes kijken voor de lichtsterkte. Anders zou ik kijken naar een telezoom a la70-200 f2.8
        En dan vooral voor de prijs. ��
        11-300mm
        jeff heylen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sep Bekijk bericht
          Anders zou ik kijken naar een telezoom a la70-200 f2.8
          En dat is ook een optie, maar dan met de bedoeling van die lens ook buiten vaak te gebruiken, voor actiefoto's van de hondjes en zo
          Op een crop is 70-200 ook een moeilijker bereik, vind ik. Vooral de 70 valt snel te lang uit.

Als het specifiek voor deze toepassing is, zou ik me ook bij een goeie lichtsterke prime houden.
          Pieter
          --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            Op een crop is 70-200 ook een moeilijker bereik, vind ik. Vooral de 70 valt snel te lang uit.
            Jij vindt dat een moeilijk berijk, want ik heb dat nooit zo ervaren en de lens op FX eigenlijk iets te kort en zou een Sigma 120=300 wiilen hebben.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De lens zal uiteraard ook voor andere doeleinden gebruikt worden dan enkel hondenshows, zoals buiten honden in beweging ed...
              11-300mm
              jeff heylen

Comment

Als je toekomt met F2.8 zou ik de Sigma 50-150 f2.8 aanraden. Een 100% zalige lens.
                Voor grotere diafragma's de 85 f1.8.

Van beide ben ik enorm tevreden !
                Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Jij vindt dat een moeilijk berijk, want ik heb dat nooit zo ervaren en de lens op FX eigenlijk iets te kort en zou een Sigma 120=300 wiilen hebben.
                  Inderdaad ja, ik vind dat. Daarom heb ik het ook geschreven. Als ik de mening van iemand anders had verkondigd, dan had ik dat er wel bij gezegd.

Wat houdt je tegen om de 70-200 te vervangen door een 120-300?
                  Ik had het niet over het lange eind van de lens; gewoon over het feit dat 70mm op een crop sensor al vrij lang is, en dat je veel vaker een lenswissel zal moeten doen dan als je met een full frame sensor werkt.
                  Pieter
                  --

Comment

Of de samyang 35mm 1.4 kost maar 379 euro

Comment

Working...
                    X