Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoeklens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groothoeklens

Ik ben op zoek naar een groothoeklens voor mijn nikon D7100. Ik heb een sigma 70-120 waar ik zeer tevreden van ben. Men geeft mij aangesproken voor een serie groepsfoto's van een aantal voetbalploegen zowel buiten en zaalvoetbal. Graag een paar suggesties. Mijn budget is maximaal 700 euro.

Re: Groothoeklens

de tokina 11-16 en de sigma 8-16 zouden de betere lenzen zijn rond jouw budget
    ik heb op mijn d7100 vroeger een oudere versie van de sigma 10-20mm f4 - f5.6 geplaatst en die viel mee, veel chromatische abberatie (de een heeft daar meer last van dan de andere) maar wel voldoende scherp
    had deze 2dehands gekocht voor 220€
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

Comment

Zou je voor een groepsfoto wel zo wijd willen gaan?
      Ok, het is geen portretfotografie, maar ik zou toch proberen om niet onder de 24mm te gaan. Als je wat afstand kan nemen, lijkt het mij beter om een zo lang mogelijk brandpunt aan te houden.

Er is helemaal niks verkeerd met de lenzen die bulke41 hierboven vermeldt, maar als het niet *zo* wijd hoeft, kan een 17-50/2.8 bijvoorbeeld ook een goeie investering zijn. (En hoe goed is die nikkor 16-85 eigenlijk?)
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Een groepsfoto kan je gewoon goed maken met een kitlens van 18-xx mm, geen bijzondere eisen.

Comment

zelfs met je 70-210 kun je dit, ik ging van de veronderstelling uit dat het voor ietwat originele invalshoek bedoeld was
          portfolio en workshops:

Comment

Een groothoek vertekent veel te veel voor groepsfoto's. Groep dichter bij elkaar zetten
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Ik zou zeggen kijk eens naar de ongelofelijke positieve kritieken over de Sigma 18-35 ''. Een constante 1.8 !!!!!

Comment

nieuwe Tokina 11-16mm pro, nieuwe Tokina 11-20mm pro of de nieuwe aangekondigde Tamron (kijk op 'rumours' maar die zal boven de 1000 euro kosten.

Comment

De hierboven gegeven adviezen slaan de plank voor groepsfoto's helemaal mis. De Sigma 18-35 is geweldig voor low light en isolatie van close up onderwerpen. Voor groepsfoto's waar je met voldoende scherptediepte moet werken is zo'n lens niets meer waard dan iedere andere. Wat heb je aan een groepsfoto waar de middelste rij scherp op staat en de rest niet?
                  Helaas werk je bij groepen al gauw op f/8.
                  dirk 1957 geeft niet aan welke lenzen hij heeft behalve zijn telezoom. Voor groepsfoto's is normaal iedere zoom in het standaardbereik (18-55 of dx, 24-70 op fx) prima te gebruiken.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Hoi allemaal,

ik weet niet of het gepast is om hier verder te gaan op iemand anders' post, maar k denk dat het er toch mee te maken heeft...
                    Moest het toch zo zijn, let me know, en ik verhuis me!

Ik heb een Kit 18-104 niet lichtsterk.
                    Dan een 70-200 f2.8 wel lichtsterk

Mijn plan om mijn setje volledig te maken was door het toevoegen van 2 objectieven. nl 1 24-70 lichtsterk, en dan nog een vaste breedhoeklens.

Rekening houdende met het feit dat ik geen FX heb maar 1,5 cropfactor,
                    zou ik hier meningen willlen vragen welke DX ondersteunende lichtsterke breedhoeklens voor Nikon jullie me zouden aanraden.

Moest er iets bestaan zoals 10, 14 of 18 - 70 EN dan nog een lichtsterk zijn, zou ik die andere lens niet nodig hebben.. Maar ofwel zoek ik niet goed, ofwel bestaat het niet.

Ik neem toch aan dat dit ongeveer dezelfde vraag is als de Topic Starter hé?

Grtjs Dennis !

Comment

Ik heb nog een Nikon 28-70 2.8 AF-S in de aanbieding.
                      Zowat het beste wat je in die prijs categorie kan vinden.
                      StijnDeGrauwe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                        Ik heb nog een Nikon 28-70 2.8 AF-S in de aanbieding.
                        Zowat het beste wat je in die prijs categorie kan vinden.
                        En zou je mij een prijs kunnen zeggen? Want heb pas men 70-200mm gekocht, en der zit nu een grote hap uit m'n budget..

| Nikon D7100 + AF-S DX VR 18-105mm + Nikkor AF-S 50mm F1.4G | Tamron 70-200mm F2.8 Di VC USD | Nikon SB-400 Speedlight | Nikon N4004s AF + Nikkor 35-70mm F3.3-4.5 AF | Lowepro Pro Runner 350x AW |

Comment

Ik heb enkel de 70-200 mm, dus als ik alles goed versta zis een 18-55 kittens voldoend, of ben ik verkeerd?

Comment

daar kun je zeker wat mee aanvangen, maar tov de beeldkwaliteit van de 70-200 zul je teleurgesteld zijn
                            een sigma of tamron 17-50mm zal je betere beeldkwaliteit en scherpte geven en is zeker binnen budget
                            portfolio en workshops:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk1957 Bekijk bericht
                              Ik heb enkel de 70-200 mm, dus als ik alles goed versta zis een 18-55 kittens voldoend, of ben ik verkeerd?
                              Aangezien je groepsfoto's al gauw op f/8.0 zal nemen vanwege de noodzakelijke scherptediepte denk ik dat het een knappe jongen is die op de gebruikelijke output op internet of op een 13x18 afdruk verschil zal kunnen zien tussen een toplens of een 18-55 kittens. Ik zou gewoon 50 euro uitgeven en eentje kopen (genoeg te koop) en daarmee beginnen.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

Working...
                              X