Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude Minolta 50 mm gebruiken macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude Minolta 50 mm gebruiken macro

    Hallo,

    Ik lees af en toe dat je een oude 50 mm kan gebruiken als macro-lens.
    Ik heb lens 50 mm 1.7 gekregen van vriend die hem niet meer nodig had.
    Hoe ga ik te werk?
    Ik zou Omkeerring willen kopen voor op mijn Nikon D300S en ook omgekeerd op mijn 100 mm lens.

    Graag tips en adres waar ik ringen vast kan krijgen.

    Thx

    Ligulas

  • #2
    Re: Oude Minolta 50 mm gebruiken macro

    Voor dergelijke zaken één adres: eBay. Daar koop je voor 70 cent een ring waarmee je je 50mm omgekeerd op je 100mm kan hangen, net als volledige omkeerringen waarmee je je 50mm rechtstreeks omgekeerd aan je body kan hangen.

    Bijvoorbeeld een 58mm omkeerring voor direct op je body
    Bijvoorbeeld een 58mm -> 52mm omkeerring om twee lenzen aan elkaar te hangen.

    Daarmee weet je direct de twee termen waarmee je moet zoeken: "reverse adapter ring" en "double coupling ring". Natuurlijk wel zelf invullen wat je cameramerk is, en je filtermaten.
    www.500px.com/sennevdb________________________________________________

    Comment


    • #3
      Re: Oude Minolta 50 mm gebruiken macro

      Thx voor de info.

      Ik heb eens nagekeken en het is toch moeilijk als beginner om juiste model te vinden.
      Is er iemand die me voor beide gevallen de juiste link kan doorgeven naar een reverse adapter ring" en "double coupling ring voor NIKON D300 en een 50 mm lens met binnen schroefdraad 46mm ?

      Bedankt om me hierbij te helpen

      Comment


      • #4
        Re: Oude Minolta 50 mm gebruiken macro

        Je bedoelt denk ik 49mm? Helaas vind ik er op eBay niet een. Je kunt dan eigenlijk iedere maat adapter kopen en een step up ring.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Oude Minolta 50 mm gebruiken macro

          Die step-up ringen gaan zeker helpen.
          Google it - photodiox zou reverse-adapters van 49mm hebben - en wellicht nog wel een paar. 49mm komt wel meer voor bij Minolta/Sony.

          Comment


          • #6
            Re: Oude Minolta 50 mm gebruiken macro

            zou dit een goede zijn?

            Comment


            • #7
              Re: Oude Minolta 50 mm gebruiken macro

              Met die ring kan u een lens omgekeerd op een nikon vatting hangen (de lens averechts op de camer) - de schoefdraad zou 49mm zijn. Prima ideetje van Spanjaard met die step-up-ringen. Die vind je vlotter - je moet nog wel een man-man ring hebben, maar op die manier kan je wel iets vlotter aan een 49mm geraken.

              Comment

              Working...
              X