Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony LA-EA3 of Sony LA-EA3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony LA-EA3 of Sony LA-EA3

Sony LA-EA3 lens adapter stuurt de gegevens lens op de camera om het diafragma te regelen en maakt gebruik van de A7 / A7R / A7S focus systeem om AF te geven over SSM lenzen. De LA-EA3 is en ideaal voor landschappen of architectuur of andere toepassingen waarbij een snelle verlichting aandacht niet nodig is, maar u wilt de hoogst mogelijke resolutie vast te leggen.

Sony LA-EA4 lensadapter voegt full-time continue fasedetectie AF met behulp van Sony's Translucent Mirror Technology maken van deze adapter zeer geschikt voor het fotograferen van snel bewegende actie of bij het fotograferen met oudere schroef-aandrijving lenzen. Volgens DxO, het lichtverlies van de doorschijnende spiegel is slechts 1/3 stop.

Ik vond bovenstaande tekst online (google-vertaling) en vraag me het volgende af:
    Ik fotografeer vooral landschappen en dergelijke, geen sportactiviteiten enzo.
    - Ben ik dan beter af met de Sony LA-EA3 ?
    - Is de resolutie groter bij de Sony LA-EA3 dan bij de LA-EA4 ?
    - Wat bedoelt men met "oudere schroef-aandrijving lenzen" LA-EA4 ?
    Is dit dan niet het geval bij de LA-EA3
    - Het prijsverschil is ook redelijk groot dus wat zou de meerwaarde zijn van de LA-EA4 t.o.v. de LA-EA3 voor mij persoonlijk?

Re: Sony LA-EA3 of Sony LA-EA3

Waarom citeer je nou een vermoedelijk begrijpelijke test via google vertaal? Nog net een touw aan vast te knopen, maar vrij ergerlijk.
    Je geeft niet aan op welk toestel je de adapter wilt gebruiken. Op de A7r moet je type 3 in ieder geval eerder MF gebruiken. Schroevendraaier AF zit er ook niet op, zoals je al had kunnen lezen.
    Ik heb de type 3 adapter zelf gebruikt met een vrij goede Sigma 8-16mm. Prima foto's maar de AF werkte er niet mee of zat er zwaar naast.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Ik dacht dat de vertaling het wat begrijpelijker zou maken voor allen, mezelf incluis, daar ik er vanuit ga dat niet iedereen engels-technisch onderlegt is.
      De adapter zou moeten komen op een Sony A7 mark II.
      Kan je me aub eens verduidelijken wat je met " in ieder geval eerder" bedoelt omdat dit me wat van de wijs brengt.
      En geen schroefdraad wil zeggen dat ik bepaalde (die met schroefdraad ) lenzen niet kan gebruiken, enkel die met sony A-mount dan?
      Sorry, ben op het vlak van adapters en lenzen een complete leek ....

Comment

Schroefdraad - daar wil Spanjaart mee zeggen dat de bodymotor gebruikt wordt van de a-mount-camera. De LA-EA3 heeft die niet - de LA-EA4 heeft naast een AF-module ook een ingebouwde AF-motor voor A-mount glas (aandrijving gebeurt via een soort van schroefwieltje). De LA-EA3 zal wel zaken zoals opening van de lens kunnen doorgeven naar de camera toe - mits u uiteraard a-mount lenzen gebruikt (garanties dat dit werkt met niet sony/minolta-lenzen durf ik niet te geven - wegens nog niet getest).
        Wil je ander glas zoals schroefdraad m39, m42 - dan zal u een m42 naar e-mount-adapter moeten aanschaffen - en volledig manueel werken.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Minoltamount.jpg

Op 5 uur ziet u dat wieltje waarover Spanjaart het heeft - hetwelke voorzien is op de LA-EA4+LA-EA2 maar niet op de LA-EA3 + LA-EA1 (de 1+2 zijn enkel voor APS-C en worden niet meer gemaakt, omdat de 3+4 ook werken op APS-C).

Hopelijk kan u hiermee verder.

Comment

Met "eerder mf gebruiken" bedoel ik dat mf bij deze adapter betrouwbaarder is dan AF.
          Ik gebruikte de adapter op de A7r, het kan dus best zijn dat het op de A7ii beter werkt.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Working...
          X