Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste lens na kitlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: eerste lens na kitlens

tamron 24-70 f2.8 is zeker beter dan de sigma 17-70
    die tamron is dan ook het evenbeeld voor de high end lenzen a la nikor 24-70f2.8
    maar dan nog eens met beeldstabilisatie(kwijl, dat mis ik regelmatig bij de nikkor)
    maar detamron 24-70 is dan ook direct een fullframe lens dat in gewicht ook bijna dubbel is
    groot voordeel hier is als je ooit overschakelt naar fullframe, je al een lens hebt die erop gaat + beeldkwaliteit die de goedkope primes van nikon zou moeten overstijgen of toch zekers evenaren
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

Comment

Ikzelf heb een sigma 17-50 2.8 OS, tweedehands gekocht voor een 200 euro. Hier ben ik zeer tevreden van.
      Ik heb ook nog 35mm en een 50mm prime, ook allebei zeer bruikbaar binnen en voor een appel en een ei tweedehands te vinden.
      Je zegt zelf dat je het een beetje stom vind om een lichtsterke 17-50 te kopen maar je kan dan toch de kitlens terug verkopen? Ik denk niet dat je die kitlens nog veel gaat gebruiken als je een betere lens gekocht hebt :-)
      D3 - D300 - Sigma 70-200mm F2.8 Ex Dg Os Hsm - sigma 17-50 f2.8 OS HSM - nikkor 50mm f1.8 - nikkor 35mm f1.8 - SB700

Comment

klopt maar de meeste beginners kopen camera + lens, ik zie niet dadelijk in wie zo'n lens zou willen kopen eigenlijk
        ik wou het langs andere kant ook beetje opdelen in de richting van 10-24 16-85 70-200 op termijn alle daarom niet exact die focuslengtes maar iets wat daar rond ligt, met eventueel een kleine overlapping, maar blijkbaar ben ik iets te ambitieus ant denken.
        Ik merk dat he voor FX mooie sets kan kopen als 14-24 24-70 70-200 wat allemaal mooi op mekaar aansluit? bij DX is dit precies een pak minder het geval, zeker als je naar de snellere lenzen wilt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cubyx1984 Bekijk bericht
          Nu wou ik kwa focuslengte toch net ietsje verder gaan, ik vind het ergens wat zot om een 2de 18-50 lens te kopen vermits ik deze focuslengte al heb. Na wat opzoekwerk vond ik dat er 17/18-70/85 2.8 lenzen bestaan maar deze zijn onmiddelijk 750+ €.

TAMRON 24-70MM F2.8 DI VC USD SP deze kwam zeer goed uit de revieuws maar is al rap een kleine 800€, een alternatief zou zijn SIGMA 17-70MM F2.8-4 DC MACRO OS HSM MKII maar deze behoud de 2.8 niet over de focuslengte.

Alle lenzen die ik reeds heb bekeken (ook allrounders maar ik denk dat ik daar wat spijt van ga krijgen) :

TAMRON 17-50MM F2.8 AF XR DI II LD ASPHERICAL IF
          SIGMA 18-250MM F3.5-6.3 DC OS HSM
          TAMRON 18-270MM F3.5-6.3 DI II VC PZD LD
          SIGMA 17-70MM F2.8-4 DC MACRO OS HSM MKII
          Nikon AF-S NIKKOR 24-85mm f/3.5-4.5G ED VR
          Nikkor AF Zoom-Nikkor 24-85mm f/2.8-4D IF
          SIGMA 24-70MM F2.8 EX DG HSM
          TAMRON 24-70MM F2.8 DI VC USD SP
          NIKON 24-70MM F2.8 G AF-S ED
          Hieruit blijkt dat die er dus gewoon NIET zijn.
          Het is ofwel kort en lichtsterk, ofwel meer bereik, maar beperkingen v.w.b. lichtsterkte

Het heeft ook weinig zin te streven naar mooie reeksen die aansluiten zonder overlappingen, je moet jezelf afvragen: met welke lenzen kan ik de foto's maken die ik wil?

Lengte tekort? telelens erbij......en of die nou op 50 of 70 begint maakt geen bal uit.
          Last edited by Keeskanon; 9 januari 2015, 17:25.

Comment

Helaas zijn die er inderdaad niet, en uiteindelijk heb ik me de vraag gesteld : ben ik bereid snelheid/lichtsterkte op te geven voor 15mm. En het antwoord is neen. die 15 mm kan je meestal nog overbruggen door een stap naar voor te doen, dat kan je niet met lichtsterkte uiteraard.

Ik bedoelde ook niet dat ik streefde naar een mooie opeenvolging, er mag gerust overlapping opzitten. Ik bedoelde eigenlijk dat het bij FX wat makkelijker is om terug te vinden op het eerste zicht. Bij DX krijg ik het gevoel die FL bij dit merk en die snelheid bij dat merk. Het vergt wat meer zoekwerk. Langs de andere kant is het wel leuk en leer ik er ook veel uit. Als de tijd er is ga ik gaan wellicht voor de sigma 17-70 2.8-4 HSM OS Macro C.

Nadien zie ik wel weer, want snelle lensjes kosten precies toch wel wat centjes

Comment

Het idee om het vreemd te vinden geld uit te geven voor een betere lens met hetzelfde bereik, is net zo onzinnig als zeggen dat je oude Fiat Panda prima rijdt, ook al moet je 7 personen vervoeren. Iedere auto heeft 4 wielen immers en die had je al.
              Zo is het soms ook met lenzen. 2x zo duur is niet 2x zo goed.
              Je zegt dat je het interessant vindt om zelf wat op te zoeken. Ik zou zeggen: doen!
              Je vraag is namelijk zo algemeen gesteld dat hier 200 mensen zich de blaren kunnen typen, maar dan weet jij nog steeds niks, namelijk omdat je geen idee hebt waar het over gaat.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Misschien moet ik inderdaad nog een beetje in die mindset komen . Ik heb al heel wat opgezocht, maar dat zou je ook wat moeten merken aan mijn reacties hierboven. En idd het onderwerp is zeer uitgebreid.
                Wellicht zal ik op termijn de sigma kopen, maar eerst centjes sparen .

Comment

Working...
                X