Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 16-300mm F3.5-6.3 Di VC II PZD Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 16-300mm F3.5-6.3 Di VC II PZD Canon

    Hallo,
    Is het een goed idee om mijn 2 objectieven (Canon 18-135mm en Canon 70-300mm) te vervangen door de
    Tamron 16-300mm F3.5-6.3 Di VC II PZD Canon?
    Gr

  • #2
    Re: Tamron 16-300mm F3.5-6.3 Di VC II PZD Canon

    De Canon 18-135 en de 70-300 zijn allebei optisch een heel stuk beter dan die Tamron 16-300.
    Toch zeker de 18-135 STM is heel goed, je hebt niet vermeld welke 18-135 je nu hebt (maar ik denk dat de vorige versie ook een betere beeldkwaliteit heeft dan de 16-300).

    Het enige waarvoor zo'n lens goed is, dat is dat je bijna nooit lenzen moet wisselen.
    Maar het voordeel van een DSLR is net dat je wel lenzen kan wisselen, en dat je die camera daardoor aan de meest uiteenlopende foto-opdrachten kan aanpassen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 16-300mm F3.5-6.3 Di VC II PZD Canon

      +1 voor de reactie van Bart.
      Hoe aantrekkelijk zo een superzoom ook mag zijn, je zal er behoorlijk op achteruitgaan in beeldkwaliteit ten opzichte van de lenzen die je nu hebt. Die zijn verre van slecht.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 16-300mm F3.5-6.3 Di VC II PZD Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        De Canon 18-135 en de 70-300 zijn allebei optisch een heel stuk beter dan die Tamron 16-300.
        Toch zeker de 18-135 STM is heel goed, je hebt niet vermeld welke 18-135 je nu hebt (maar ik denk dat de vorige versie ook een betere beeldkwaliteit heeft dan de 16-300).

        Het enige waarvoor zo'n lens goed is, dat is dat je bijna nooit lenzen moet wisselen.
        Maar het voordeel van een DSLR is net dat je wel lenzen kan wisselen, en dat je die camera daardoor aan de meest uiteenlopende foto-opdrachten kan aanpassen.
        Ik vraag me ook af waarom iemand een DSLR heeft en er 16-300 opzet om maar niet te hoeven wisselen.
        Neem dan een compact met 100x zoom: nog voordeliger en lichter ook.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 16-300mm F3.5-6.3 Di VC II PZD Canon

          Ik kan begrijpen als je op vakantie gaat en niet met een zak lenzen wilt "sleuren", je dan liever zo een superzoom opzet.
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 16-300mm F3.5-6.3 Di VC II PZD Canon

            Dank je voor de reacties. Ik vond het inderdaad een prettig idee om op vakantie of citytrip slechts 1 lens mee te nemen die toch veel kan. Bij nader inzien ga ik het toch maar niet doen...

            Comment

            Working...
            X