Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke sportlens kiezen .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke sportlens kiezen .

beste collega's

graag zou ik wat info willen krijgen welke telesportlens ik het best aanschaf.
    heb namelijk al een canon 70-200 L lens maar merk toch geregeld dat ik zoom tekort kom bij aankomsten van wielerwedstrijden .
    graag zou ik naar een 500 of 600 mm lens gaan, maar welke zou ik het best kopen.
    budget max 1500 €

grtz crosser.

Re: welke sportlens kiezen .

Ik heb het idee dat een 500 of 600 mm, in ieder geval op een crop camera, wel erg veel tele is .... Zou je niet genoeg hebben aan bijvoorbeeld een 70-300L? Deze past mooi in je budget, al is een maximale opening van F/5.6 onder niet-ideale omstandigheden (bewolking, schemering e.d.) voor mijn gevoel op het randje om de gewenste korte sluitertijden te kunnen halen zonder direct in hoge ISO-waarden te belanden. Iets lichtsterker is bijvoorbeeld de 300 mm F/4 IS prime, al is de autofocus-snelheid daarvan in mijn beleving niet zo geweldig.

Comment

Misschien is een 1.4x teleconverter een oplossing? Dat is toch al 280mm bij f/4 en een stuk interessanter dan een 70-300L.
      Alternatief: nog een beetje sparen voor de nieuwe 100-400L.
      Langer zou ik voor sport eigenlijk niet meteen gaan... 50-500 is te traag, en 150-600 is te zwaar als je er geen poot (of 3) onder zet.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Of miss beter een tweede hands 100 / 400 ?
        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Ben het eens met Loodgieterke. Een Canon 100-400 IS kan je heel wat mee doen en ja ik kan het weten want heb zo'n lens. Deze staat momenteel te koop hier op BD omdat ik een 500 mm f/4 IS aanschaf.

Comment

Working...
          X