Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat kan je vragen /en wat wil men geven voor een L lens van 3 jaar??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat kan je vragen /en wat wil men geven voor een L lens van 3 jaar??

Wat zouden jullie geven voor een canon 300mm F/4 usm IS II van drie jaar oud?
    wetende dat huidige nieuwprijs 1200 euro bedraagt.
    1 Stel dat de lens in zeer goede staat is.
    2 Of indien er toch redelijk wat gebruiksporen op zitten?

Re: wat kan je vragen /en wat wil men geven voor een L lens van 3 jaar??

Gangbaar en ook verzekeringsmaatschappijen rekenen op een verlies van minstens 10% per jaar. Dus -30% moet er al zeker af.
    Iedere vorm van schade of vuil is nog meer van de prijs af.
    Prijzen van autos worden ook zo berekend gaande vanuit het standpunt dat de verwachte levensduur 10 jaar is en er dan nog een restwaarde is.

Comment

Voor een lens in perfecte staat zou ik gerust nog 900€ betalen. In gebruikte staat ook nog wel 800. Maar dat ben ik persoonlijk.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Volgens

560 euro. Eentje met IS 835
        Volgens

650 euro als gemiddelde prijs. Eentje met USM 900.
        Ik ken die lenzen niet. Zoek dus zelf maar in de lijst.
        Last edited by OpaJM; 21 november 2014, 12:15. Reden: Aanvulling

Comment

Als die in perfecte staat is, dan denk ik dat zo'n 850 euro wel redelijk juist zal zijn. (als je ze er een te hoge prijs bij zet en je krijgt geen reacties, dan je kan de prijs nog altijd verlagen).

Verkoop ze ook niet tijdens een cash-back actie waarbij die lens zo al goedkoper wordt, want dan zal de nieuwprijs heel wat dichter tegen de tweedehands prijs komen, en krijg je er nog minder voor.
          Die 300mm staat niet bij de cash-back actie die loopt bij de nieuwe 7D MKII (op andere lenzen krijg je nu wel geld terug als je een 7D MKII koopt).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Groenman Bekijk bericht
            Wat zouden jullie geven voor een canon 300mm F/4 usm IS II van drie jaar oud?
            wetende dat huidige nieuwprijs 1200 euro bedraagt.
            1 Stel dat de lens in zeer goede staat is.
            2 Of indien er toch redelijk wat gebruiksporen op zitten?
            Volgens mij bestaat er geen II-versie van de 300 F/4 IS. Zelf verkocht ik er onlangs eentje- 7 jaar oud maar in onberispelijke staat- voor 800 Euro. Het duurde overigens wel een poosje voordat het tot een koop kwam. Wat jouw vraag betreft zou ik aan de volgende range denken:

1 750 - 950
            2 600 - 800

Heb je geduld dan ga je aan de bovenkant zitten en moet het snel weg dan is de benedengrens te prefereren.

Comment

bedankt voor jullie mening , als ik het goed heb begrepen zou de prijssetting er ongeveer zo kunnen uitzien.

gebruiksporen, krassen 650€ < 800€ = normale staat < 900€ onberispelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Groenman Bekijk bericht
                bedankt voor jullie mening , als ik het goed heb begrepen zou de prijssetting er ongeveer zo kunnen uitzien.

gebruiksporen, krassen 650€ < 800€ = normale staat < 900€ onberispelijk.
                Da lijkt me aanvaardbaar.

Comment

Working...
                X