Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfels

    Hallo, ik zou mijn Pentax kx met de Tamron 18-200mm willen vervangen door de Nikon D5300, maar twijfel over de lens .
    Ik dacht aan de Tamron 18-270mm F3.5-6.3 Di VC PZD, of de Sigma 18-250mm DC macro.
    Hopelijk met jullie raad geraak ik er eindelijk eens uit.
    Groetjes

  • #2
    Re: Twijfels

    Waarom zal je een nieuwe body nemen met een superzoom?

    Als je een stapje vooruit wilt dan is mijn mening dat je moet investeren in objectieven. Bijvoorbeeld 24-70 en een 70-200 en ja dan zal je zo nu en dan van objectief moeten wisselen.

    Comment


    • #3
      Re: Twijfels

      Ik wil overschakelen naar Nikon en starten met een zoomlens, nadien zal er waarschijnlijk een macro en een lichtsterke lens volgen.
      De zoomlens is om tijdens wandelingen mee te zeulen, geen tijd dan om te wisselen van lens.

      Comment


      • #4
        Re: Twijfels

        En waar twijfel je nu over? Zet zelf eens jouw plussen en minnen van beide objectieven tegenover elkaar.

        Reviews en testen wijzen de Sigma aan, maar of dat voor jou van toepassing is, is uiteraard afhankelijk van jouw voors en tegens.

        Comment


        • #5
          Re: Twijfels

          Dat is nu juist wat ik hier vraag , de voor en nadelen van beide objectieven, van die testen snap ik niet veel (in het engels).
          Oké , jij zegt de Sigma , maar waar zit dan het verschil met de Tamron

          Comment


          • #6
            Re: Twijfels

            Nee ik zeg/schrijf helemaal niet "sigma", dat komt voort uit een quickscan van wat reviews en testen en dat bevat dus maar 1% in de besluitvorming

            En het is des persoons afhankelijk, wat de voor- en nadelen zijn van een objectief, dat moet je dus zelf onderzoeken. Wat een voordeel is voor de een kan een zwaarwegend nadeel zijn voor een ander.

            Bijvoorbeeld: 250mm vs 270mm die 20mm verschil dat boeit mij niet zo, maar misschien is dat voor jouw wel een issue. Zo zijn er wel meer zaken te benoemen:
            - gewicht
            - bouwkwaliteit
            - filtermaat
            - enz

            Comment


            • #7
              Re: Twijfels

              Oké , maar ik ben al weken aan het onderzoeken en geraak er niet uit.
              Ik had gehoopt dat er hier iemand heel duidelijk de verschillen tussen de twee objectieven kon neerzetten en eventuele ervaringen , dan kan ik daaruit mischien mijn conclusie trekken.

              Comment


              • #8
                Re: Twijfels

                Het lijkt mij toch vrij simpel om een lijstje op te stellen waaraan z'n objectief naar jouw mening aan moet voldoen en de plussen en minnen neutraal tegenover elkaar te zetten. En dan een keuze te maken.

                Aan ervaringen van anderen heb je niets, je weet namelijk niet hun style van fotografie, zij kunnen het een en ander wel onderbouwen maar of dat voor jouw dan relevant is, is uiteraard een vraagteken.

                Een geheel andere optie is om 2 papiertjes te maken - 1 voor de sigma en 1 voor de tamron - en dan willekeurig er 1 te pakken en dat wordt je nieuwe walkaround... (mede gezien deze twee objectieven elkaar niet veel ontlopen)

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfels

                  Oorspronkelijk geplaatst door mams Bekijk bericht
                  Oké , maar ik ben al weken aan het onderzoeken en geraak er niet uit.
                  Ik had gehoopt dat er hier iemand heel duidelijk de verschillen tussen de twee objectieven kon neerzetten en eventuele ervaringen , dan kan ik daaruit mischien mijn conclusie trekken.
                  Lees wat reviews en pik daaruit de voor jou belangrijke punten.
                  Er is hier niemand die deze lenzen beide uitgebreid heeft beproefd.....maar elders in de wereld heeft men dat zeker gedaan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfels

                    Zal nog wat in het hoenderhok gooien:
                    nieuwste supersuperzoom van sigma

                    Comment

                    Working...
                    X