Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus 75-300mm m4/3 stofhapper ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• olympus 75-300mm m4/3 stofhapper ?

Ik ben onlangs gewoon gaan wandelen en wat foto's genomen maar enorm verschoten van het stof dat zich achter 't éérste glas van de lens zich al heeft verzameld. Hebben andere mensen daar ook nog zo'n last van bij die olympus 75-300 m4/3 lens ?

Ik denk niet dat je het op de foto gaat zien maar na enkele keren (max 5 keer) al zoveel stof (waarschijnlijk door vaak in en uit te zoomen want ik let er heel hard op wanneer ik van lens verwissel dat ik dat op een correcte manier doe) vind ik toch wel straf.

(als vergelijking, met de canon 100-400 stofhapper heb ik dat zelfs nooit gehad)

Re: olympus 75-300mm m4/3 stofhapper ?

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
    .......waarschijnlijk door vaak in en uit te zoomen ......
    het uitzoomen, wat hij vaak doet als de lens naar omlaag hangt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Daar heeft mijn lens geen last van, die zakt niet als de camera naar beneden hangt.

Toch wel raar dat er zoveel in zit. Nu ja, ik zou me er niet druk in mogen maken, alleen is de (mogelijke) 2ehands prijs wel een pak lager erdoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
        Toch wel raar dat er zoveel in zit. Nu ja, ik zou me er niet druk in mogen maken, alleen is de (mogelijke) 2ehands prijs wel een pak lager erdoor
        ... is van geen belang daar alleen verwaarloosbaar lichtverlies en nooit zichtbaar ... voor een lens prijsklasse 500 wel niet echt op niveau ... bij verkoop even het frontelement demonteren en achterkant poetsen , idem voorkant zoomgroep ... wel eerst checken of dit ' mogelijk ' is voor uw lens

Comment

Working...
        X