Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 550D Macro lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 550D Macro lens

Hallo,

Ik ben een beginnende beginner in de macro wereld. Graag wil ik mooie detailopnamen maken van kleine insecten, vlinders en bijv vallende waterdruppels evt in een later stadium wat portretfoto's maken met de macro lens.
    Wat vind ik belangrijk:

Auto focus
    Beeldstabilisatie.
    Mooi bokeh
    Snelle opnamen uit de hand ook goed mogelijk.
    Eventueel een wat langere scherp-stelafstand (ongeveer een meter) met macro moet ook mogelijk zijn.
    Budget rond de 800 euro.

Ben wat aan het zoeken geweest en kwam tot de volgende lenzen:

http://www.kieskeurig.nl/objectief/p...ro-usm/reviews (Deze heeft volgens mij geen IS)

Wellicht een prima alternatief: http://www.kieskeurig.nl/objectief/p...cro-11/prijzen

Qua prijs is de 2e veel interessanter maar qua specs de 1e (lijkt me)

Ik ben geen afgestudeerd fotograaf, sterker nog, durf me amper beginnend fotograaf te noemen. Zijn deze 2 opties mogelijk voor mijn camera en zijn er andere alternatieven die grotendeels aan mijn wensenlijstje voldoen? Hoorde bijv dat ander merken meestal geen beeldstabilisatie ondersteunen. Maar of dat klopt??? Kan de 1e lens ook op een EFS camera?
    Heel veel gelezen maar maar ben te veel amateur om een goede keuze uit het arsenaal van de macro-lenzen te kunnen maken.
    Wie helpt? Anyway, alvast bedankt voor de hulp.
    P.S. een goede nette 2e hands is ook meer dan welkom!

Groet,

Saxas
    Last edited by Saxas; 23 september 2014, 15:59.

Re: Canon EOS 550D Macro lens

Macro fotos worden dikwijls vanop statief gemaakt, en dan heb je geen IS nodig. Zelf ben ik grote fan van de Sigma 150/2.8 Macro.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Dank voor je reactie David. Maar bij kleine beweeglijke dieren kan IS wel handig zijn toch? Ik beschik over een statief maar ja....

Comment