Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 550D Macro lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 550D Macro lens

Hallo,

Ik ben een beginnende beginner in de macro wereld. Graag wil ik mooie detailopnamen maken van kleine insecten, vlinders en bijv vallende waterdruppels evt in een later stadium wat portretfoto's maken met de macro lens.
    Wat vind ik belangrijk:

Auto focus
    Beeldstabilisatie.
    Mooi bokeh
    Snelle opnamen uit de hand ook goed mogelijk.
    Eventueel een wat langere scherp-stelafstand (ongeveer een meter) met macro moet ook mogelijk zijn.
    Budget rond de 800 euro.

Ben wat aan het zoeken geweest en kwam tot de volgende lenzen:

http://www.kieskeurig.nl/objectief/p...ro-usm/reviews (Deze heeft volgens mij geen IS)

Wellicht een prima alternatief: http://www.kieskeurig.nl/objectief/p...cro-11/prijzen

Qua prijs is de 2e veel interessanter maar qua specs de 1e (lijkt me)

Ik ben geen afgestudeerd fotograaf, sterker nog, durf me amper beginnend fotograaf te noemen. Zijn deze 2 opties mogelijk voor mijn camera en zijn er andere alternatieven die grotendeels aan mijn wensenlijstje voldoen? Hoorde bijv dat ander merken meestal geen beeldstabilisatie ondersteunen. Maar of dat klopt??? Kan de 1e lens ook op een EFS camera?
    Heel veel gelezen maar maar ben te veel amateur om een goede keuze uit het arsenaal van de macro-lenzen te kunnen maken.
    Wie helpt? Anyway, alvast bedankt voor de hulp.
    P.S. een goede nette 2e hands is ook meer dan welkom!

Groet,

Saxas
    Last edited by Saxas; 23 september 2014, 15:59.

Re: Canon EOS 550D Macro lens

Macro fotos worden dikwijls vanop statief gemaakt, en dan heb je geen IS nodig. Zelf ben ik grote fan van de Sigma 150/2.8 Macro.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Dank voor je reactie David. Maar bij kleine beweeglijke dieren kan IS wel handig zijn toch? Ik beschik over een statief maar ja....

Comment

Ik heb de Sigma 105mm en ben hier zeer tevreden van. Beeldstabilisatie vind ik wél handig. Tuurlijk, indien mogelijk op statief, maar soms heb je de tijd/ruimte/goesting etc niet.
        Ik heb al hele mooie foto's uit de hand genomen en scherpstellen op de display. De Sigma 105mm heeft evengoede reviews als de canon 100mm en is een stuk goedkoper. De Tamron zou ook goede reviews hebben.
        David heeft een Fullframe (vermoed ik -> 1Ds), dus daar moet de cropfactor af. Een 100mm (ongeveer) komt op de 550D overeen met een 150mm. Als je op een crop een 150 zet, zit je aan een 240mm. Afhankelijk van wat je wil. Voor mij is de 150mm op de crop te veel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saxas Bekijk bericht
          Dank voor je reactie David. Maar bij kleine beweeglijke dieren kan IS wel handig zijn toch? Ik beschik over een statief maar ja....
          heu .. IS beschermt je tegen je eigen bibber, niet voor de bibber van je onderwerp ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door plastronneke Bekijk bericht
            Ik heb de Sigma 105mm en ben hier zeer tevreden van. Beeldstabilisatie vind ik wél handig. Tuurlijk, indien mogelijk op statief, maar soms heb je de tijd/ruimte/goesting etc niet.
            Ik heb al hele mooie foto's uit de hand genomen en scherpstellen op de display. De Sigma 105mm heeft evengoede reviews als de canon 100mm en is een stuk goedkoper. De Tamron zou ook goede reviews hebben.
            David heeft een Fullframe (vermoed ik -> 1Ds), dus daar moet de cropfactor af. Een 100mm (ongeveer) komt op de 550D overeen met een 150mm. Als je op een crop een 150 zet, zit je aan een 240mm, wat redelijk veel al is voor algemene macro.
            heb vanmorgen net reviews zitten lezen omdat mijn oude Sigma 105mm kuren heeft. De Tamron 100mm krijgt hééél goede reviews ... voor een "fraktie" van de prijs.

Comment

Canon 100 is een uitstekende lens. Hoeft niet eens de L versie te zijn. (Ik zou die 60mm alvast vergeten.)
              Sigma 105 en 150 zijn perfecte alternatieven. "Te lang" bestaat eigenlijk niet voor macro, maar weet wel dat je techniek doorweegt naarmate het brandpunt langer wordt...
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

even deze topic ook volgen, iemand ervaring met de Tokina 100mm F2.8 AT-X Macro Canon?
                Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Comment

alle ff lenzen passen ook op je 550D maar efs lenzen passen niet op ff
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    heu .. IS beschermt je tegen je eigen bibber, niet voor de bibber van je onderwerp ...
                    Wat ik eigenlijk bedoelde is het onderdrukken van de beweging die je maakt bij het meebewegen met het te fotograferen onderwerp.

Comment

Blijft lastig kiezen tussen Tokina, Sigma, Tamron en Canon. Zijn er nog problemen met compatibiliteit te verwa88 met de aansluiting van een ander merk lens met Canon?
                      Keuzes, keuzes, altijd lastig.
                      Nog mensen met ervaring met een bepaalde lens met canon die daar erg over te spreken zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                        alle ff lenzen passen ook op je 550D maar efs lenzen passen niet op ff
                        Idd. Had dit ook gelezen. Pleit dan eerder voor een ff lens dan een efs toch?

Comment

Dank voor alle input. Alle info is welkom.
                          Nog andere suggesties?

Comment

De Canon 100mm 2.8 zonder IS is ook erg goed.

De Sigma 180mm 2.8 OS is fantastisch, maar aan de zware kant, en misschien minder bruikbaar voor portretten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saxas Bekijk bericht
                              Zijn er nog problemen met compatibiliteit te verwa88 met de aansluiting van een ander merk lens met Canon?
                              Gewoon testen op je eigen body: zorgen dat alle elektronische communicatie foutloos verloopt, en zien dat het scherpstelvlak op de plaats ligt waar je het wil.
                              Voor de toekomst zijn er geen garanties. Als je over 3 jaar een nieuwe body koopt, kan het gebeuren dat je lens zich misdraagt. Dat is bijna altijd op te lossen, maar bijna nooit zonder kosten...
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
                              X