Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji XF 140-400 op komst

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji XF 140-400 op komst

Oud nieuws inmiddels?
    Op Photokina stond een preproductiemodel van de superzoom die voor 2015 werd aangekondigd.
    Het is blijkbaar een 140-400/4-5.6 geworden - gestabiliseerd uiteraard.

Goed nieuws dus voor de X-fans die wachten op een tele... helaas zal het nog ruim een jaar duren voor hij in de winkels ligt.
    Ik voelde mijn lichaamstemperatuur toch al eventjes stijgen
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Re: Fuji XF 140-400 op komst

Laat ze nu eerst maar eens de beloofde 16-55/2.8 en 50-140/2.8 objectieven op de markt zetten voordat ze met een 140-400 beginnen... een vast maximaal diafragma is m.i. veruit te prefereren boven lengte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk bericht
      Laat ze nu eerst maar eens de beloofde 16-55/2.8 en 50-140/2.8 objectieven op de markt zetten voordat ze met een 140-400 beginnen... een vast maximaal diafragma is m.i. veruit te prefereren boven lengte.
      Kwestie van een paar weken tot maanden, niet bepaald een goedkoop objectief die 50-140.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Kwestie van een paar weken tot maanden, niet bepaald een goedkoop objectief die 50-140.
        http://www.fotocoudenys.be/objectiev...28-r-lm-ois-wr

Is eigenlijk redelijk oud nieuws
        http://www.fujifilm.com/products/dig...map/index.html

Alleen de APD versie ontbrak (nog altijd) op de roadmap.

1500 euro voor de 50-140 is niet goedkoop maar vergelijk 't eens met de canon 70-200 F2.8 ? Dan is het een pak (!) goedkoper
        Ik ben alleen aan 't twijfelen of ik de 50-140 of de 90mm zou kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
          1500 euro voor de 50-140 is niet goedkoop maar vergelijk 't eens met de canon 70-200 F2.8 ? Dan is het een pak (!) goedkoper
          Vergeet niet dat de Fuji X objectieven geen 50mm beeldcirkel hebben Philippe, dus geen FullFrame objectieven zijn,
          het ziet er ook niet naar uit dat Fuji in de toekomst met een FF zal komen, daar leent het X systeem zich ook niet voor,
          kortom het is niet mogelijk X objectieven bruikbaar te maken op een FF, dat ook vanwege de korte afstand sensor tot objectief, maar daar gaat het ook niet om.
          Qua beeldverhouding vergelijkbaar met een 70-200 van Canon of Nikon, maar een stuk compacter en lichter, dus vind ik de prijs toch wel relatief hoog, maar als de kwaliteit is zoals we tot nogtoe van het Fuji glas zien, wel zijn geld waard.

Comment

Fuji XF 140-400 op komst

Dissectie 50-140 f2.8.

Comment

neen maar als ik zie wat voor scherpe foto's ik uit die x-t1 krijg, ik ben toch echt heel tevreden met dat fototoestel en de lenzen, ik heb echt geen enkele behoefte om naar FF te gaan

Waar ik wel wat schrik voor heb is voor de prijs van die 140-400

Comment

Vergelijk dat met een Nikon of Canon objectief, en je zit ook in de hogere prijsklasse denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk bericht
                  Akkoord, maar die zijn er inmiddels. Alleen nog even wachten tot de leveranciers ze hebben
                  En lengte... ik mis het eerlijk gezegd in de X-lineup. En ik kan mij niet inbeelden dat ik de enige ben die graag beestjes fotografeert. De huidige opties tot 200/230mm vind ik ontoereikend.
                  Pieter
                  --

Comment

Ik reken er toch op dat die onder de 50-140 komt te liggen...
                    Pieter
                    --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Qua beeldverhouding vergelijkbaar met een 70-200 van Canon of Nikon, maar een stuk compacter en lichter, dus vind ik de prijs toch wel relatief hoog, maar als de kwaliteit is zoals we tot nogtoe van het Fuji glas zien, wel zijn geld waard.
                      Ik denk dat ik eerder een groter stuk van mijn budget aan die lens zou willen geven dan aan een wide angle f/2.8 zoom. Ik denk dat ik er zelfs de 56mm voor zou overslaan, maar ik ben dan ook niet zo een portretfotograaf...
                      Pieter
                      --

Comment

Working...
                      X